Keskustelut Metsänhoito Käytetty paku 10 -20000e hakusessa

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 41)
  • Käytetty paku 10 -20000e hakusessa

    Tarvis taas pakua.80-lvulta lähtien olen pakua metsäautona käyttänyt,en ole tuohon maasturihullutukseen lähtenyt.Viimeksi oli Fiat Ducato 20v, Viime vuonna siitä hajosi ruiskutuspumppu,eikä korikaan ollut hyvä.Romikselle lähti,matkamitariin kertyi 370000km

    Nyt tarvittis hankkia taas käytetty paku,onko ehdotuksia,kokemuksia,kuulopuheita mikä olisi hyvä tai huono,hintakatto 20000e.Uudet suolaisissa hinnoissa

  • tamperelainen

    Fiat Ducaton diesekoneeseen en kertaakaan lisännyt öljyä 20v/330000km,vaihtoväli 10000km.Fiatin moottori ei ikinä pettänyt,ne oli sitten Boschin ym kuuluisuuksien apulaitteita.Katsastusmies sanoi,Fiateissa on pakujen kestävin moottori,uskon täysin tuon

    MaalaisSeppo

    Ilmeisesti öljynkulutus on pakun tärkein valintaperuste.

    kuusessa ollaan

    Niin, tosiaan suosittelisin miettimään myös näitä Caddy-kokoluokan autoja. Tutulla on metsätöiden kulkuneuvona ollut pitkään Transit Connect. Niitä saanee kohtuuhinnoilla ja huollettuina yritysautoina. Talvikäyttöön sitten kapeat ja korkeimmat alle sopivat renkaaat, kulkee kohtuullisesti lumessakin.

    tamperelainen

    Vähintään 2m tarvii olla tavaratilan pittus,mahtuu pidempikin raivuri

    köyhälaulaja

    16 vuotta ja 200000 km ajoin 2,4L 1996 vm transporterilla, yhtään tippaa ei öljyä tarvinnut vaihdon välissä lisätä, vaihto kerran vuodessa, pisimmillään vaihtoväli oli n.15000 km.

    Jätkä

    <div class=”comment__meta bbp-sidebar-meta”>
    <div class=”bbp-reply-author”>tamperelainentamperelainen<span class=”comment__time bbp-reply-post-date”>3.9.2017, 12:31</span></div>
    </div>
    <div class=”comment__content bbp-reply-content”>
    <div class=”comment__text”>

    Fiat Ducaton diesekoneeseen en kertaakaan lisännyt öljyä 20v/330000km,vaihtoväli 10000km.Fiatin moottori ei ikinä pettänyt,ne oli sitten Boschin ym kuuluisuuksien apulaitteita.Katsastusmies sanoi,Fiateissa on pakujen kestävin moottori,uskon täysin tuon”

    Nuo ”Tunnettujen valmistajien” Apulaitteet ovat muillakin ehkä se heikoin lenkki tekniikan osalta. Kukaan autonvalmistaja ei tee itse lähes mitään apulaitteita. Uudemmissa autoissa näyttää mm. syöttöpumput olevan aikalailla lyhytikäisempiä kuin itse moottori.

    Ehkä parasta tekniikkaa on hieman vanhanaikaisempi ja kokeiltu ratkaisu, josta voi saada hyviäkin neuvoja auton valintaan. Täältä ei välttämättä niitä saa.

    Konemiehollä on varmaan aika paljon  kokemuksien kautta hankittua tietoa.

    </div>
    </div>

    rame

    Mun 2,5TD avolavaKingissä ei ole hihnaa eikä ketjua, renkaat vaihdoin 205R16 > 235/85×16 (renkaan halkaisija kasvoi 7cm ja leveys 3cm, ei tarvi muutoskatsastusta) muutoin auto vakiokuntoinen; siinä jopa 2kpl akkuja.

    Työkäyttöön mahtipeli, tekniikka vanhaa ja yksinkertaista mutta se on etu kun tuolla periferiassa pyörii kaukana kaikesta.

    jees h-valta

    En niinkään puuttuisi tuohon olemattomaan tekniikkaongelmilla snoppailuun mutta kyllä pitää sanoa että VW:n Transporter ja Mersun Vito kuitenkin parhaan näköiset pakut ja kestävyyttä vaikka muille jakaa. Tai vielä parempi Sprinterinä tahi Grafterina. Mahtuu äijäkin seisaaltaan kulkemaan tavaratilassa. Aika iso etu varsinkin metsätyön taukotilanakin. Mutta nimenomaan tuoreina versioina. Vanhat romut kelpaa Hiacenakin jota hirveämpää pompotinta ei olekkaan.

    Pete

    Lähipiirissä on hyviä kokemuksia peugeot partnerista. Sama malli löytyy sitikkana.  Edellisen korimallin Vitot ovat miellyttäviä ajaa mutta ruostuvat siinä missä Toyoda ja ranskikset. Suuttimet meni uusiksi yhdestä karvan yli 300t ajetusta. Ei ollut halpaa.

    Toyota hiace on kyllä kammottava ajaa niin taka- kuin nelivetona. Jos ajot ovat aivan nurkissa niin sitten sen kai kestäisi, mutta yli 10km matkat ovat tuskaa. Neliveto hiacea kankeampaa autoa saa etsiä. Kääntyvät etupyörät eivät kuulu varustukseen ja nimenomaan pienillä teillä vekslaillessa sen huomaa.

    Jos pätkämalli riittää niin partner ei tosiaan ole huono kunhan pysyy erossa robottivaihteista (jonkin sortin automaatti). Renault trafic (ja vastaavat opel ja nissan) ovat miellyttäviä ajaa ja eivät ainakaan heikompia kuin fiatin ja pösön isot pakut. Sellaista isoa Crafteria tai Sprintteriä en kyllä ottaisi ellen oikeasti tarvitsisi tilaa.

    tamperelainen

    Kyllähän se paku lötyy kuusikosta Fiat,Citikka, Peugeot tai Renault,Nissan ,Opel.Näissä käytettyjen hinnat asialliset.Esim Fiat Ducatossa miehen läpi käveltävä 3 hengen ohjaamo,hyvä tavaratila.Tuo Hiacen maine hyvää pakuna on käsittämätön.Karmea ajettava,epäkäytännöllinen kuljetuksissa.Takaveto talvella!!

     

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 41)