Keskustelut Metsänhoito Käytetty paku 10 -20000e hakusessa

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 41)
  • Käytetty paku 10 -20000e hakusessa

    Tarvis taas pakua.80-lvulta lähtien olen pakua metsäautona käyttänyt,en ole tuohon maasturihullutukseen lähtenyt.Viimeksi oli Fiat Ducato 20v, Viime vuonna siitä hajosi ruiskutuspumppu,eikä korikaan ollut hyvä.Romikselle lähti,matkamitariin kertyi 370000km

    Nyt tarvittis hankkia taas käytetty paku,onko ehdotuksia,kokemuksia,kuulopuheita mikä olisi hyvä tai huono,hintakatto 20000e.Uudet suolaisissa hinnoissa

  • Jätkä

    Meillä on ollut käytössä pakettiautoja, joista osa on sisustettu suomessa bussiksi ja osa on ollut jo valmiina.

    Huonoa niissä kaikissa on ollut ruostuminen, eli jos löytyisi edes jonkin verran rusteenetoa saanut paku, niin sitä katselisin mielenkiinnolla.

    Jo kymppitonnilla saisi kelpo Hi-acen, joka sillä välimallin korilla on todella hyvä ajaa ja tekniikkahan siinä on ns. ”Pomminvarma”. Pitäisi vain olla ajomääräkin siedettävä.

    Volkkari on myös kestänyt hyvin meidän käytössä, samoin Transit, jossa kori on hieman löyhempi. Pösö ja Fiat kuuluvat sarjaan ”- Aina pientä epävarmuutta”.

    Meillä on ollut oma – todella asiaan vihkiytynyt huoltomies, joka hankki juuri itselleen käytetyn Transitin. Se on kyllä tilava kärry ja maantiellä etevä kulkija.

    Tolopainen

    Jos ostaa Fiatin tai transmitin saa huonon, jos haluaa koneongelmaisen öljysyöpön kanattaa ostaa volkkari. Jos haluaa ladukkaan sitten neliveto Hiace, tietenkin jos ostaa halvan, remonttia saattaa tulla, autoihin on taipumusta tulla vikoja, kun vanhenevat. Ja aika kallista on sitten ostella merkkiliikkeestä harvinaisia osia, joita ei muualta saa. Eli paalausvaara on aina lähellä. Kun ostaa yrityskäytössä olleen säännöllisesti huolletun, ongelmia

    on vähemmän ja voi ajella useita vuosia ilman remontteja hyvällä tuurilla.

    harrastelija

    ”Jo kymppitonnilla saisi kelpo Hi-acen, joka sillä välimallin korilla on todella hyvä ajaa ja tekniikkahan siinä on ns. ”Pomminvarma”. Pitäisi vain olla ajomääräkin siedettävä.” Nelivetona ehdottomasti. Takatuuppari Hiacella ei ole talvikelillä käyttöä nim. kokemusta on, mutta 4-veto on estepeli.

    Laadukkain, mutta ei halvin on Transporter, se käy etuvetoisenakin, 4-veto vaativaan käyttöön. Yksi hyvä puoli näissä pakuissa on 3-h hytti!

    Rane2

    Asiantuntijoiden mukaan takaveto Transitilla osaava kuljettaja pärjää mainiosti vielä 30 cm hangessa joten nelivetoon satsaaminen on hätävarjelun liioittelua.

    Jätkä

    On puhdasta paskaa puheet Volkkarin öljynsyönnistä. meillä on ollut useita 2,4 litraisia dieseleitä ja niissä tapahtui kuin taikaiskusta, että öljynkulutus loppui 50 000 km:n paikkeilla tykkänään.

    Aivan uutena kulutus oli n. 0,5 l. tuhannella, eli lisäystä tehtiin noin 2000 kilometrin välein. Ajon myötä kulutus vähentyi, kunnes loppui.

    Kannattaa siis valita Volkkaria ostaessaan sellainen, jolla on ajettu yli 50 000 km.

    Etuvetoinen Transportteri ei ole hääppöinen lumessa kahlaaja, Transit voittaa sen, kunhan moottorin alla on suoja lunta vastaan. Ja takavetoiseen perälle 250 – 300 kiloa hiekkasäkeissä tai -laatikossa.

    Ajelimme sellaisella täydellä lastilla ja peräkärry perässä jäistä metsätietä ilman vaikeuksia, mutta perässä tullut Saab jäi uusien nastarenkaittensa kanssa mäkeen, eikä päässyt takaperinkään sitä ylös.

    tamperelainen

    Takaveto Transit surkea lumikelillä,vaikka niissä olisi tasauspyörästön lukko.Transporterissa henkilöautomaiset ajo-ominaisuudet..Nuo Sevelissä tehdyt  Fiat,Citroen ja Peugeot melko vaikeita taajamaliikenteessä,vaihdelaatikon välitykset vnhemmissa erikoisia.Taitaa vielä uusistakin puuttua 1-vaihteen sykronointi.Käyteissä Mersuissa,Transportereissa ja Transiteissa kovat hinnat.Ne pitänee jättää etsinnän ulkopuolelle

    Tolopainen

    Jätkä sellaista volkkaria ei olekaan, joka ei syö öljyä, se ei ole vika vaan ominaisuus. Aika paljon on tullut noillakin ajeltua ja öljykanisterin saa huollosta mukaan, jos ei lisää vaihtojen välillä varoitusvalo syttyy alhaisesta ölymäärästä ja lopuksi kone leikkaa kiinni, kun öljy loppuu.

    Tolopainen

    Nykyisessä autossani on öljynvaihtoväli kaksi vuotta eikä öljyä tarvitse lisätä. Sinun volkkareissasi öljyt on pitänyt vaihtaa 5000km välein, ehkä sellainen vaihtoväli riittää pitämmän volkkarissa ölyt sallituissa rajoissa.

    jees h-valta

    VW:n koneet ei ainakaan meitin firman pakuissa öljyä kuluta vaan normihuolloilla mennään. Että Toloppa voi tuon infonsa heittää roskiin samantein. Myöskään Touaregin kuutospensakone ei syönyt öljyä. Normaalilla huoltovälillä mentiin silläkin. Tolopan kinneri ei varmaan öljyä syö kun tallissa pönöttää. Sillähän ne monella nestorilla kestää isältä pojalle.

    Tolopainen

    Sinun kannatta tutustua tuohon asiaan vaikka tämän päivän Hesarin digisivuilla. Siinä yksi omistaja mainostaa Audia, johon joutui teettämään 6800€ maksaneen koneremontin vähillä kilometreillä, maahantuoja on maksanut pari tonnia. Tapauksia on useita, että koneremontteja on jouduttu tekemään uudehkoihin autohin öljynkulutuksen takia. Maahantuoja ilmoittaa sallituksi kulutukseksi 0,5l/ 1000km, siis ei edes luvata, että öljyä ei

    tarvitse lisätä.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 41)