Keskustelut Tekniikka Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 108)
  • Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

    Kiivaasti on mollattu jopa japanilaisia autoja puhumattakaan muista kaukoidän ihmeistä.

    Jotkut on rokotettu erilaisilla aineilla kuin toiset, mutta kaivelin esiin Auto Bild – lehden tekemän laaturaportin, jossa ei ainakaan materiaalin vähyys ole vaikuttanut tulokseen.

    Paremmuusjärjestys kahdenkymmenen parhaiten selviytyneen joukossa oli v. 2015 seuraava:

    KIA, Mazda, Honda, Huyndai, Toyota, Volvo, BMW, Dacia, Nissan, Mersu, Opel, Ranault, Seat, Audi, Skoda, Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Fiat.

    Jos joku merkki on listalta suorittanut huomattavan nousun, niin pitää muistaa, että pohjalta ponnistaen 50 %:n parannus ei välttämättä ole kovin iso sivusta seuraajien silmissä.

     

  • MaalaisSeppo

    Kaikissa muutoksissa on voittajia ja häviäjiä. Niin myös edellisen hallituksen aikaisessa pysähtyneisyyden tilassa. Jos ei mitään tehdä eniten häviää nykyinen nuoriso ja lapset.

    MIKANDER

    Moni uudenauton liike pistää lapunluukulle

    Tänävuonna  kauppa seis

    Jätkä

    Edellinen hallitus oli ihan mitäänsanomaton, mutta jos tämä hallitus ei vaihteeksi ole ”pysähtyneisyyden tilassa” se nykii kuin ”pässi narussa”, eli ryntälee suuntaa ja toiseen, mutta naru, jossa se on kiinni, taitaa ollakin tehty Benju-köydestä, eli kun Pässi ryntää johonkin suuntaan niin naru joustaa, mutta nyppääkin pässin aina takaisin lähtöpisteeseen, joskus jopa taaemmaksi.

    Tästä liikennekaaresta saattaa hyvinkin tulla samanlainen torso, joka perutaan ja unohdetaan jo syksyn tullessa, jolloin KEPUlaisilla ministereillä onkin jo jotain uutta hölmöä esitettävänään.

    Nyt median pitää tutkia tarkkaan, mitkä lonkerot vievät Bernerin sukulaisten ja serkkujen bisneksiin tuonkin ehdotuksen seasta.

    Metsuri motokuski

    Bernerin esitys on erinomainen ja on oikeastaan ainoa keino millä autokanta saadaan uusittua nopealla aikataululla. Parasta on ilman muuta että auton kulut pistetään käyttöön eikä autoveroon. Nyt on vain huono aika tehdä kyseisiä esityksiä kun kunnalllisvaalit painaa päälle ja jokaisen puolueen pitäisi näytää mahdollisimman hyvältä.

    Toinen ongelma tulee siitä että nyt ajo ja polttoaineneuvoverotuksella hoidetaan jo muitakin yhteiskunnan menoja joten jostain muualta ne puuttuvat verorahat sitten otetaan. Uskon että muu verotus nousee kun uusi ajoneuvomaksut otetaan käyttöön. Minusta tuosta yhtiöittämisestä on nousemassa turha meteli koska yhtiö on täysin valtio omisteinen. Siten ei yhteiskunnan teitä siirretä kenellekkän yksityiselle yhtiölle. Paljon asiaan suhtaudutaan tunteella eikä tosia-asioita tunneta.

    jees h-valta

    Metsuri motokuskin linjoilla ja tämä suomalaisen asioiden vastaanottotapahan on ainakin täällä Porin suunnalla yleensä että vastaan ollaan ja hanttiin pistetään vaikkei asiasta ole vaivauduttu selvää edes ottamaan.

    Visakallo

    IS poimi listalta vuonna 2007 tai sitä aiemmin käyttöön otetut autot. Näissä 34:ssä mallissa hylkäysprosentti on edelleen alle 10.

    Aika Kaukoitä -painotteinen näkyy tämä paremman pään lista olevan:

    • Jaguar S-type (2007): 6,0 %
    • Toyota Corolla (2007): 6,7 %
    • Toyota Aygo (2007): 6,8 %
    • Suzuki Grand Vitara (2007): 6,9 %
    • Peugeot 107 (2006): 7,1 %
    • Audi TT (2007): 7,1 %
    • Toyota Yaris (2007): 7,5 %
    • Toyota Auris (2007): 7,6 %
    • Ford Fiesta (2007): 7,6 %
    • Toyota Land Cruiser (2004): 7,9 %
    • Audi A5 (2007): 8,3 %
    • Hyundai Getz (2007): 8,4 %
    • Honda Jazz (2007): 8,4 %
    • Toyota Corolla (2006): 8,4 %
    • Citroen C1 (2006): 8,5 %
    • Toyota RAV4 (2005): 8,5 %
    • Subaru Legacy (2007): 8,6 %
    • Toyota Land Cruiser (2005): 8,7 %
    • Toyota Avensis (2007): 8,8 %
    • Suzuki Grand Vitara (2006): 8,9 %
    • Mitsubishi Colt (2007): 8,9 %
    • Toyota Land Cruiser (2007): 8,9 %
    • Mazda 2 (2007): 9,1 %
    • Peugeot 107 (2007): 9,1 %
    • Hyundai Getz (2006): 9,3 %
    • Ford Fiesta (2006): 9,4 %
    • Toyota Land Cruiser (2006): 9,4 %
    • Toyota Yaris (2006): 9,5 %
    • Volkswagen New Beetle (2007): 9,5 %
    • Audi A3 (2007): 9,6 %
    • Toyota Aygo (2006): 9,7 %
    • Audi Q7 (2007): 9,8 %
    • Honda HR-V (2005): 9,9 %
    • Toyota Hiace (2007): 9,9 %

    Keskimäärin vuonna 2007 käyttöön otetuissa autoissa hylkäysprosentti on 18,4.
    Listan kärkipäästä löytyvän vuoden 2004 Toyota Land Cruiserin hylkäysprosenttia 7,9 voi pitää huikaisevan alhaisena, sillä vuoden 2004 autoissa luku on keskimäärin 28,1 prosenttia.

    Jätkä

    Olisi kiva nähdä tuollainen lista siten rajattuna, että siinä olisi vain automerkit, joilla olisi ajettu yli 300 000 km. Voisi lista olla melko lyhyt!

    Puuki

    Mersut, Volvot ja BMW:t on niitä eniten ajettuja ja siten liian suurilla hylkäämis%:lla ko. tilastossa.

    Mm. Land Cruisereilla saattaa olla myös keskimäärin melko paljon km:jä. Mutta ihan kärjessä se ei ollut vähän nuorempien autojen vertailussa ; keskikastiin näytti kuuluvan.

    jees h-valta

    Jo vain, ken vain vuoden 2004 mallin Cruiserilla viitsii ajaa ei tarvitse kyllä varmaan edes auton ajokorttia. Kunhan traktorikortin omaa voi aivan huoletta ne kilsat jyskyttää mitä peräpukamat kestää. Mutta tästähän juuri onkin kyse eli tämän listan voisi kääntää niinkin että näillä kauppakasseilla ei paljon ajella kun ne ei ole edes matka-ajoon koskaan tehtykkään.

    jees h-valta

    Poikkeuksena tietysti listaykkönen joka on auto isolla Aalla mutta vähälukuinen ja vähän harrasteauton leimalla. Ajetaan myös vähän.

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 108)