Keskustelut Tekniikka Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 108)
  • Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

    Kiivaasti on mollattu jopa japanilaisia autoja puhumattakaan muista kaukoidän ihmeistä.

    Jotkut on rokotettu erilaisilla aineilla kuin toiset, mutta kaivelin esiin Auto Bild – lehden tekemän laaturaportin, jossa ei ainakaan materiaalin vähyys ole vaikuttanut tulokseen.

    Paremmuusjärjestys kahdenkymmenen parhaiten selviytyneen joukossa oli v. 2015 seuraava:

    KIA, Mazda, Honda, Huyndai, Toyota, Volvo, BMW, Dacia, Nissan, Mersu, Opel, Ranault, Seat, Audi, Skoda, Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Fiat.

    Jos joku merkki on listalta suorittanut huomattavan nousun, niin pitää muistaa, että pohjalta ponnistaen 50 %:n parannus ei välttämättä ole kovin iso sivusta seuraajien silmissä.

     

  • Tolopainen

    Kun valtiontaloudessa on isoin ongelma, että tulot eivät voi mitenkään riittää menoihin ja on jouduttu tekemään näitä keksittyjä veroja kuten auton käyttöön liittyvät verot ja maksut, jolla kerätään rahaa 8mrd€ ja tiestöön käytetään 1,5mr€. Jos kansalainen toimii rationaalisesti, hän tietenkin jättää auton ostamatta tai ostaa sellaisen auton, jossa tuo vero on mahdollisimman pieni ja ajaminen edullisinta. Suomessa hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämisestä on tullut pakkopullaa, jossa järjestelmä ryöstää osaa väestöä muka oikeudenmukaisella progressiivisella verotuksella, vain tasaverot ovat oikeudenmukaisia. Muu väite on poliittista propakandaa.

    harrastelija

    Kunnallisvero on suomessakin tasavero. Vaikka näiltä rankan työn tekeviltä hyvätuloisilta otetaankin progression kautta rahat pois ja jaetaan ne sitten ”tasa-arvoisesti”, niin silti kansan silmissä suurituloinen on riistäjä, rasisti ja mitä kaikkea muutakin…

    Demokratia pahimmillaan on tällaista! Bernerin kaavailut eivät tule toteutumaan. Autokauppoja voi tehdä tänäkin vuonna aivan rauhassa, ei tämä veron poisto autoilusta tule onnistumaan. Eniten tästä kärsii edelleen todellista työtä tekevät taajamien ulkopuoliset yrittäjät.

    Kyllä pääkaupunkiseudullakin silti tarvitsee autoja, koska ne kesämökit ovat niin helevetin kaukana ja sinne pitää päästä tressiä pakoon! Nämä jotka elelevät yhteiskunnan avulla pääsevät kantakapakkaan kävellenkin, mutta jonkunhan isot asuntovuokrat ja eläminen on maksettava näin rasa-arvon yhteiskunnassa!

    Tolopainen

    Kuntavero ei ole tasavero, koska siihen sisältyy vähennyksiä, jotka pienentävät pienituloisten veroja. Ei tässä autoiloilijoilta olla mitään veroja vähentämässä, päinvastoin niitä vain joutuu jatkossa maksamaan joka vuosi, auton ostoa vain verotetaan vähemmän, liikenteestä kerättävät verot muuttuvat maksuiksi, jotka sisältävät alv:n. Ei Suomessa aleta henkilöauton käyttöä mitenkään suosimaan päinvastoin, niitä on tarkoitus saada pois liikenteestä, ei nuo päästötavoitteet muuten toteudu.

    rame

    Juho veti hyvin tähän asti. WRC.com liveseurannasta kans kattelin, pikkuvikaa vielä Tojotassa ilmeisesti; pian kuullaan miten kävi.

    http://www.suomif1.com/2017/01/voi-surkeus-juho-hannisen-toyota-hyytyi-reitille-monte-carlossa/

    Juho ajoi ulos.

    Tolopainen

    Bernerin taktiikka oli hyvä, autoverouudistus on pakko tehdä, kun markkinat pakottavat, mikään poliittinen ryhämä ei voi enää etenemistä pysäyttää. Koko muu Eurooppa tulee toimeen ilman autoveroa, ei kai Suomikaan kehitysmaa enää ole. Nysväämisen aika on ohi, korkea autovero ei ole tuonut kasvua eikä ole julkista taloutta pelastanut. Nyt on saatava byrokratiaa pois ja kaikki mahdolliset kustannukset alas. Eläkeuudistus oli paljon merkittävämpi kuin tämä 800 milj€. Tarvitaan hallituksen esitys ja sillä on eduskunnassa enemmistö, oppositiota ja Rinnettä ei tähän tarvita, menköön vaikka lepäämään  etelän aurinkoon.

    Nimetön

    Takkusemmin voi tämä Bernerin esitys edetä mitä KiKy ja Sote, mutta ei kait sitä tiedä vaikka autovero joskus poistuskin kun se vain väliaikseksi tarkotettiinkin…

    ”Autovero otettiin Suomessa käyttöön 1. tammikuuta 1958 voimaan tulleella lailla. Lakia säädettäessä eduskunta ilmoitti edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”

     

    Tolopainen

    Länsimaista oli tuontirajoitukset autoille ja täällä ajettiin lähinnä Mosseilla, kotikylälleni tulivat ensimäiseyt autot 60-luvun alussa, eli  Vedette ja Ifa. Taisi kahvin säännöstelykin loppua v.1953 , eli tuo laki on peräisin pula-ajan Suomesta, aika erikoista. Suomessa on autosyndrooma lainsäätäjillä, varmaan porukkaa hallinnosta joutuu hoitoon, kun nuo moninaiset pykälät poistetaan, joiden ympärillä pykälänikkarit ovat elämäntyönsä tehneet ja nyt se on valumassa hukkaan.

    jees h-valta

    Autokauppa alkaa viriämään uudelleen heti ja hyvinkin reippaasti kunhan nopeasti saadaan tämä kompensaatioasia tämän vuoden kauppojen osalta taattua. Muutenhan näkisimme ennennäkemättömän konkurssiaallon vielä tämän vuoden lopulla autojen maahantuojissa.

    MaalaisSeppo

    Autoilun veromuutoksen kautta ulkomaiset autoilijatkin (mm. venäläiset rekat) joutuisivat maksumiehiksi. Näiltä vapaamatkustajilta perittävät maksut kattaisivat uuden systeemin lisääntyvät hallintokulut.

    Hallintokuluja voisi alentaa lisää, jos operointi tehtäisiin jostakin halvemmasta maasta. Esim Intiasta. Ulkomaisia halpaoperaattoreita voisi sovelaa myös muuhun hallintoon julkisellakin puolella. Digi-aika antaa siihen mahdollisuuden. Näin verotulot riittäisivät paremmin ja valtion velanottoa voitaisiin alentaa.

    Puuki

    Siinä uudessa autoilun verotusmallissa raskaskalusto saisi veroihin vähennystä nykyseen verrattuna. Henkilöautoilta perittäisiin entistä enemmän.

    Eniten menettäisi ”tuoreen” auton ostajat, jos kompensaatioita ei tehtäisi tai se tulisi vain tänä vuonna auton ostaneille.

    Trafin autoverolaskurin vertailussa oli erikoinen laskutapa, kun vain nykyisen verotavan katsottiin sisältävän laskennallista autoveroa. Käytännössähän se  laskennallinen autovero olisi pitänyt jyvittää myös uuden tavan verolaskentaankin mukaan. Vain uudet autot autoveron poiston jälkeen ei sisältäisi enää sitä veroa.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 108)