Keskustelut Tekniikka Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 108)
  • Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

    Kiivaasti on mollattu jopa japanilaisia autoja puhumattakaan muista kaukoidän ihmeistä.

    Jotkut on rokotettu erilaisilla aineilla kuin toiset, mutta kaivelin esiin Auto Bild – lehden tekemän laaturaportin, jossa ei ainakaan materiaalin vähyys ole vaikuttanut tulokseen.

    Paremmuusjärjestys kahdenkymmenen parhaiten selviytyneen joukossa oli v. 2015 seuraava:

    KIA, Mazda, Honda, Huyndai, Toyota, Volvo, BMW, Dacia, Nissan, Mersu, Opel, Ranault, Seat, Audi, Skoda, Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Fiat.

    Jos joku merkki on listalta suorittanut huomattavan nousun, niin pitää muistaa, että pohjalta ponnistaen 50 %:n parannus ei välttämättä ole kovin iso sivusta seuraajien silmissä.

     

  • Jätkä

    ”-Ihmettelin eilen uuden  Hiroshimassa tehdyn japsikotteroni vihreitä rengasventtiilejä, kunnes selvisi, että kumit on täytetty typellä. Se ei reagoi lämmönvaihteluihin kuten paineilma, ja pysyy paremmin renkaiden sisällä. Typpeä on alkanut jo paremmin saamaan, jos sitä lisätä tarvii.”

    Se on kuitenkin hyvä, kun on talvirenkaat ja kesärenkaat omilla vanteillaan, niin ei tarvitse alkaa erikseen hankkimaan talvi-ilmaa ja kesäilmaa, – taikka talvi / kesätyppeä.

    Ennen, kun ajeltiin kesät talvet kesärenkailla, vaihdettiin keväällä ja syksyllä vain ilmat renkaisiin.

    Tolopainen

    Eipä taida typpi sen paremmin pysyä, kun renkaaseen tulee reikä, sieltä tulee typet ja hapet ulos. Typpi on kevyempi kaasu kuin ilma, joten se myös suotautuu renkaasta helpommin ulos, saattaa olla että inerttikaasuna lisää renkaan kestoikää, mutta aivan turhaa ja kallista leikkimistä ei mitään väliä onko renkaassa typpeä tai ilmaa. Typpeen sisältyy aina riski, koska sen pitoisuutta ei huomaa suljetuissa tiloissa ja hengittäminen hapetonta kaasua vie välittömästi toimintakyvyn.

    tupe

    Isä opetti, että metsäraha kannattaa laittaa tähdelliseen.

    Puuki

    Mustastalaatikosta ei ole tulossa pakollista vaan puolipakollista. Jos aikoo saada alennusta vähäisemmistä ajoista, pitäisi seurantalaatikko hyväksyä.

    Kummallista autoverotuksen uudistamisessa on, että sitä perustellaan mm.rahojen riittämättömyytenä teiden hoitoon . Miksei niistä liki 8 mrd €:sta/ vuosi kerätyistä autoiluveroista voisi suoraan korvamerkitä teiden kunnossapitoon nykyistä n. 20% :n osuutta enemmän ? Km-perusteinen verokin on jo olemassa polttoaineverossa. Ja tietullit voisi ottaa käyttöön ulkomaan rekoille ja muille kalliin alueen teille. Sähköautojen verotus hoituisi vaikka autokohtaisilla latausmittareilla.

    Verorasitus ei kuulemma nousisi ja väliin tulee osakeyhtiö, jolla ei ole velvollisuutta julkistaa vuositulostaan. Samalla hyötynä pitäisi tulla rahojen entistä parempi käyttö tienhoitoon. Mistäköhän valtio ottaa ne hupenevat verorahat sitten ?

    Mitenkähän kompensoidaan autoveron  maksaneiden verot, että ei tulisi kaksinkertaista verotusta ? Iman sitä autokauppa hyytyy kokonaan.

     

    Tolopainen

    Mistä noita mustia laatikoita saa,  ottaisin mielelläni sellaisen autooni. Seuranta ei haittaa mitään, kun mukana on puhelin siitäkin saadaan paikkatieto. Kaikien rekkojen ajoreittejä liikennöitsijät nykyisin seuraavat, autojen paikat tiedetään kokoajan ja siitä on erittäin paljon hyötyä kuljetusten suunnittelussa tai kun ilmoitetaan asiakkaalla, koska tilattu kuorma on perillä.

    Visakallo

    Pitää muistaa, että tässä uudistuksessa ei ole tarkoitus tarjota parenpaa tienpitoa, eikä autoilijoille pienempiä kuluja, vaan liikenteestä tehdään joillekin hemmetin hyvin tuottava busines, kuten terveyden- ja vanhustenhoidosta on jo tehty. Siellä sijoitetun pääoman tuotto on nyt jopa yli 20%. Liikennepuolella voidaan päästä jopa tätäkin parempiin tuloksiin, koska alemmasta tieverkostosta ei jatkossa tarvitse välittää. Kaupunkialueillahan tulevaa kilometripohjaista maksua ei peritytäisi, joten tällä saataisiin äänestäjien enemmistö jatkossakin kannattamaan hanketta. Pirullisen hyvin tämä on kyllä mietitty. Ei ole kauppakorkeakoulun käynti mennyt eräiltä hukkaan!

     

    Kalle Kehveli

    Jos on joskus ollut ooppeli, niin ei ikinä ole enään toista. On nimittäin huonoin auto ikinä mitä olen omistanut. Fordit olivat huolettomia ja vähäruokaisia, hyviä autoja. Volkkaritkin olivat hyviä kunnes tulivat nämä uudet dieselit, joiden jakopää hajoaa 60000 km:ssä, ei uskalla pitää takuuaikaa pitempään. Japseihin + muihin vinosilmiin en koske pitkällä tikullakaan.

    jees h-valta

    Kallella on kas kehveli, todella vanhan tapaista ajattelua. Opel OLI huono länsimaiseksi autoksi mutta ei ole enää. Hinta/laatusuhde erittäin hyvä. Volkkarikäsityksesi viistää samaa rataa. Japsikotteroihin sentään aivan kelpo asenne.

    Kalle Kehveli

    Kepu pettää aina, vain hullu äänestää kepulaisia. Trafin laskurista saat oikeita arvoja, kun laitat auton arvoksi nollan, kun olet autoveron jo maksanut ostaessasi, nyt pitäisi maksaa se uudestaan. Lisää lukuihin vielä alv ja operaattoreiden katteet, niin alat olla jo kärryillä Bernerin suunnitelmista. Autoilun hinta nousisi rajusti varsinkin vanhalla autolla ajaville. Vain rikkaat hyötyisivät kuten Berner kumppaneineen.

    jees h-valta

    Vanhoja autoja kait tässä valtakunnassa on tarkoitus vähentää. Saastutuksen nimissä kait. Joten jos tämä sitä tekee että tuhrimmat tupruttajat liikenteestä häviää se on voitto ilmastollemme. Vaikkei siinä minusta kyllä mitään vikaa ole mutta jos ei sitten tulisikaan. Lupaan hävittää vanhan ”Trumppilaisen” jos sitä lisää aletaan rankoa. Ostan varmaan Dacian avolavan metsätilakalustoon.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 108)