Keskustelut Tekniikka Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 108)
  • Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

    Kiivaasti on mollattu jopa japanilaisia autoja puhumattakaan muista kaukoidän ihmeistä.

    Jotkut on rokotettu erilaisilla aineilla kuin toiset, mutta kaivelin esiin Auto Bild – lehden tekemän laaturaportin, jossa ei ainakaan materiaalin vähyys ole vaikuttanut tulokseen.

    Paremmuusjärjestys kahdenkymmenen parhaiten selviytyneen joukossa oli v. 2015 seuraava:

    KIA, Mazda, Honda, Huyndai, Toyota, Volvo, BMW, Dacia, Nissan, Mersu, Opel, Ranault, Seat, Audi, Skoda, Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Fiat.

    Jos joku merkki on listalta suorittanut huomattavan nousun, niin pitää muistaa, että pohjalta ponnistaen 50 %:n parannus ei välttämättä ole kovin iso sivusta seuraajien silmissä.

     

  • jees h-valta

    Kaikkea ne ihmiset yleens ruukaa kokeilla. Eri onko jatkumoa moisella. Ehtihän se Trmppikin jo kiukutella kun Saksalaiset ei osta amerikkalaisia vaan ajavat vain omilla merkeillään. Siihen tuli BMW.n johtajalta tyly kuittaus että tehkää parempia autoja. Uskon että aika vähään jää monen muunkin euroopan maan osalta aasialaismerkkien osuus kuitenkin. Miksi ne vanhakantaista autoa ostaisivat kun uudenaikaisiakin on omasta takaa.

    Visakallo

    Kauko-Idän autot valloittavat Euroopan markkinoita ennenkaikkea toimintavarmuudellaan edistyksellisellä tekniikallaan.

    Jätkä

    Kaukoidän merkeistä huomattava osa on jo levittäytynyt Eurooppaan rakentaen jopa kymmeniä autotehtaita EU:n rajojen sisään. Sitä voisi miettiä, onko ne tuotteet huonompia vai yhtä hyviä kuin Aasiassa tehdyt.

    Ainakin alkuaikoina eurooppalaiset alihankkijatkin toimittivat niihin osia, joiden laatu oli paljon kehnompi kuin alkuperäisten osien. Nyttemmin lienee tilanne niidenkin osien suhteen korjaantunut.

    Onko Belgiassa koottu Mitsubishi tai Volvo huonompi vai parempi kuin niiden merkkien synnyinmaassa tehty? Siinäpä kysymys.

    Eurooppalaisilla autotehtailla on ollut Amerikassa autotehtaat jo kymmeniä vuosia, Rumppi saa tukehtua kieleensä.

    Tolopainen

    Taisi Jesse tehdä elämänsä huonoimman kiesikaupan. Huomenna Berner esittelee paperin isoista uudistuksista, jossa on mukana autoveron poisto.

    Berza

    Heh, hyvältä näyttää.

    Dacia peittoaa tuon mukaan  Mersunkin ja paljon muita ns paremman luokan autoja.

    Ihan ylpeyttä tuntien aamulla Dussukkani taas käynnistän. 🙂

    harrastelija

    Joo, nyt alkaa autoasiat mennä oikeaan suuntaan. Tuo suunnitteilla oleva uudistus vie kumminkin vähintään vuoden ja nythän uusien autojen myynti taitaa notkahtaa. Auto on valtiolle kumminkin hyvin ”lypsävä lehmää” jota ei kannata tappaa.

    Kannattaa jatkossa harkita kovasti ennen reissuun lähtöä, turhat ajot jää vähemmälle.

    jees h-valta

    Kyllä tuo on kompensaation paikka tämän vuoden autokauppojen tekijöille. Enkä ainakaan mitään peruuttele vaan kaupat tehdään kuten sovittu on. Jos verottaja haluaa tappaa tänä vuonna autoliikkeet on sitten vain kiinni siitä tuleeko selkeä kompensaatio tämän vuoden kaupoille. Jos ei on hiukan liian sitkeä vuosi. Kun ollaan vasta alkutaipaleella.

    Visakallo

    Ihmettelin eilen uuden  Hiroshimassa tehdyn japsikotteroni vihreitä rengasventtiilejä, kunnes selvisi, että kumit on täytetty typellä. Se ei reagoi lämmönvaihteluihin kuten paineilma, ja pysyy paremmin renkaiden sisällä. Typpeä on alkanut jo paremmin saamaan, jos sitä lisätä tarvii.

    Visakallo

    Markka-aikaan olivat toistuvat devalvaatiot autokauppojen kiusana, nyt taas nämä veromuutokset. 2000-luvun alkupuolella oli se isompi hintamylläkkä autoveron takia.

    jees h-valta

    Ranskiksia kuuluu kehua kun ne kerran on hyviä.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 108)