Keskustelut Tekniikka Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 108)
  • Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

    Kiivaasti on mollattu jopa japanilaisia autoja puhumattakaan muista kaukoidän ihmeistä.

    Jotkut on rokotettu erilaisilla aineilla kuin toiset, mutta kaivelin esiin Auto Bild – lehden tekemän laaturaportin, jossa ei ainakaan materiaalin vähyys ole vaikuttanut tulokseen.

    Paremmuusjärjestys kahdenkymmenen parhaiten selviytyneen joukossa oli v. 2015 seuraava:

    KIA, Mazda, Honda, Huyndai, Toyota, Volvo, BMW, Dacia, Nissan, Mersu, Opel, Ranault, Seat, Audi, Skoda, Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Fiat.

    Jos joku merkki on listalta suorittanut huomattavan nousun, niin pitää muistaa, että pohjalta ponnistaen 50 %:n parannus ei välttämättä ole kovin iso sivusta seuraajien silmissä.

     

  • jees h-valta

    Tottahan haluan olla nimenomaan onnellinen uuden auton omistaja! Ja kaikki merkit viittaavat siihen että valinta on onnistunut. Niin moni muukin taho on sitä kehunut. Paitsi metsätoyotakansa joka ajaa toyotalla vaikkei ole onnesta autoilumielessä tiennyt olevan olemassakaan. Kun ei perstuntuma kestä vaihtaa merkkiä. Voisi oikeasti olla onnessaan!

    MIKANDER

    Tännä vuonna tulee paljon uutuksia opelilta

    Esim inku kesellä paljon muita paljon

    Nostanut oseikkittan  Uuusi astara on ihan myyntipiikissä

    Mogga myy hyvin

    harrastelija

    Pintapuolisesti vertailussa katumaasturit / citymaasturit ovat lisääntyneet ja samalla maastureiden käsitys on häipynyt jonnekin. Suomi ja muutkin Fenno-Skandian maat ovat tiestöltään erilaisia kuin näitä citymaastureita valmistavien maiden kestopäällysteet. Esim. maastureiden perinteinen maavaraminimi on 200 mm, näissä se heiluu jossakin muutaman sentin enemmän kuin h.autossa.

    Suuri osa on 2-vetoisia, moottorit ovat bensan polttajia. Moottorien päästöt ovat Kauko-idän tulokkaissa suuremmat kuin Eurooppalaissten. Samalla ohituskiihtyvyys on heppaista, koska 0-100 menee yli 10 sekuntia.

    Elektroniikkaa ohjeineen on sitten sitäkin enemmän. Huvikseni katselin Tucsonin navigaattorin käyttö-ohjeita ja varoituksia: – 23 sivua! Kuka p**kele se jaksaa lukea kaikki tuon roskan?

    Visakallo

    Onko vieläkin tuotannossa sellaisia henkilöautoja/citymaastuteita, joilla menee nollasta sataan yli 10 sekuntia?

    Puuki

    Ohitusten sujumisen takia 0-100 km/h pitäisi sujua henkilöautoilta mieluummin alle 8 sek, ja maastureiksi/citymaastureiksi kutsua vain nelivetoisia korkealla maavaralla varustettuja pirssejä.

    Jätkä

    Olen samaa mieltä tuosta maasturinimityksestä. Jos autoa kutsutaan maasturiksi, taikka citymaasturiksi (outo – sairas nimitys), niin sen pitää olla nelivetoinen, hyvällä maavaralla varustettu, isompipyöräinen kulkine, jossa on myös maastovaihteet = alennusvaihteet.

    Se, että henkilöautossa on neliveto, ei tee siitä maasturia, vaan se on nelivetoinen henkilöauto.

    metsä-masa

    Muutama viikko sitten oli Ylä-Karjalassa uusien autojen esittely, kyseessä oli isompi liike jonka edustukseen kuului myös ns. Kaukoidän katumaasturi. auto oli sulavalinjainen ja pirteän tuntuinen pienessä esittelyajossa.

    Esittelypäivä sattui pakkaspäiväksi, mutta  autot oli lämmitetty miellyttävän lämpimäksi  myös sisältä, auton ympärillä oli paljon kiinnostuneita, olihan se kolmanneksen halvempi kuin vastaava esim. Volvo xc60.

    Myyjä huomaasi, ettei kuljettajan ovi mennyt kiinni normaali liikkeellä ja antoikin sille lisävauhtia lyömällä sitä kovemmin kiinni, mutta siitä syntyikin vähän nolo tilanne kun oven sarana tapit menivät poikki, olivat kuulemma siinä mallissa jonkinlaista muoviseosta.

    jees h-valta

    No kyllä joku erotus pitää olla henkilö ja korkean henkilöauton nimityksessäkin. Mielestäni citymaasturi kuvaa hyvin kompromissia jossa on hiukan kaikkea. Ripaus maastokelpoisuutta ja paljon cityyn sopivaa. Maastokelpoisuuteen ei välttämättä tarvita nelivetoa. Kyllä etuveto hyvin vie aivan riittävän pitkälle. Samat ongelmat tulee silloin vastaan niin etu-kuin nelivedolla. Eli korkeus loppuu kuitenkin aina ensin. Kun se veto on moottorin painon alla se kuitenkin auttaa aivan loistavasti. Kevyen peräpään veto ei siellä sitten enää paljon paranna menoa. Paitsi jos vedetään jotain peräkärryä jolloin sitten voikin puhua jo maastotraktorista. Ja onhan noissa hyviä varusteita ajon hallintaan huonossakin maastossa kulkevassa tieurassa. Jonkin uran se joka autoksi nimitettävä kuitenkin tarvii. Citynimike ehkä ei kuvaa aivan riittävän monipuolisesti auton maantieajon hyviä ominaisuuksia. Mutta kelpaa.

    Jätkä

    Kyllä ne saranatapit pian vaihtuvat metallisiin, ainakin ennen kuin seitsemän vuoden takuuaika päättyy.

    jees h-valta

    Ehkei kauko-idässä aivan kauheasti osata varata auton materiaaleja pakkaskeston mukaan.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 108)