Keskustelut Tekniikka Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 108)
  • Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

    Kiivaasti on mollattu jopa japanilaisia autoja puhumattakaan muista kaukoidän ihmeistä.

    Jotkut on rokotettu erilaisilla aineilla kuin toiset, mutta kaivelin esiin Auto Bild – lehden tekemän laaturaportin, jossa ei ainakaan materiaalin vähyys ole vaikuttanut tulokseen.

    Paremmuusjärjestys kahdenkymmenen parhaiten selviytyneen joukossa oli v. 2015 seuraava:

    KIA, Mazda, Honda, Huyndai, Toyota, Volvo, BMW, Dacia, Nissan, Mersu, Opel, Ranault, Seat, Audi, Skoda, Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Fiat.

    Jos joku merkki on listalta suorittanut huomattavan nousun, niin pitää muistaa, että pohjalta ponnistaen 50 %:n parannus ei välttämättä ole kovin iso sivusta seuraajien silmissä.

     

  • Tolopainen

    No siinä tuo taas nähdään, täysin selvä asia, autoille, joille voidaan antaa seitsemän vuoden takuu, näkyy tietenkin laatuvertailussa. Ei Jessen autonvalinta ihn huonosti onnistunut, olisi voinut valita vielä kolme huonompaa.

    Puuki

    Sitten kun vielä otettaisiin näihin erilaisiin laaturaportteihin mukaan se, kuinka paljon on kullakin automerkillä-ja mallilla keskimäärin ajettu, niin alettaisiin päästä oikeisiin loppupäätelmiin niiden oikeasta paremmuusjärjestyksestä laaditun raportin tekohetkellä.  Muitakin lähtötekijöitä olisi hyvä tietää; mm. onko raportti tehty katsastusten, tielle jäämisien vai minkä perusteella.

    Uudemmassa 10 milj. auton saksalaisessa eri ikäluokkien vertailussahan oli parhaiten pärjänneet Porsche (jolla ajetaan suht. vähän kilometrejä) ja Mersu.

    Eräässä pienemmässä katsastustilastoon perustuvassa automalleittain tehdyssä vertailussa vähävikaisin auto oli Volvo V60 useampana eri vuonna peräkkäin.

    Visakallo

    Maailmantalouden, teknisen kehityksen ja yleisen toimeliaisuuden painopiste on siirtynyt Kauko-Itään, ja se näkyy myös autoissa. Täältä Euroopasta katsoen se ei aina tunnu niin hyvältä, mutta näiden realiteettien kanssa on vain elettävä. Omat autohuoleni loppuivat samana päivänä, kun luovuin eurooppalaisista merkeistä.

    Jätkä

    ”-No siinä tuo taas nähdään, täysin selvä asia, autoille, joille voidaan antaa seitsemän vuoden takuu, näkyy tietenkin laatuvertailussa. Ei Jessen autonvalinta ihn huonosti onnistunut, olisi voinut valita vielä kolme huonompaa.”

    Harppaus parempaa kohti on huomattava, Eräässä toisessa vertailussa, missä autot olivat huonommuusjärjestyksessä, Jeessin Volkkari oli omassa kokoluokassaan se kaikkein epäluotettavin.

    Vaikka Jeessi onkin mainostanut, että hänen Volkkarinsa on hänen tähän mennessä paras autonsa, sille ei parane hirveästi painoa panna.

    Puuki

    En pidä niitä aasialaisiakaan merkkejä minään ylivertaisina, vaikka kehitystä on tietysti sielläkin suunnalla tapahtunut paljonkin.

    Tyyppivikoja on jokaisella merkillä ja ne vaihtelee mallien ja vuosimallien mukaan samoilla merkeilläkin. Taisi japanilaisillakin olla ongelmia vähän aikaa sitten; Jos en ihan väärin muista niin Toyotat törmäili jonkin kaasunhirttämisen seurauksena USA;ssa ja  Nissanin Quasqailla saattoi ratti jäädä ajajan käsiin.

    Omakohtaista kokemusta japanilaisista on vm. -04 Nissanin pickupista, jossa osassa moottorit saattoi levitä yllättäen jo muutaman kymmenentuhannen km ajon jälkeen. No sen valmistusvirheen ne on jo kaiketi korjanneet.

    Opel esimerkikisi on kasvattanut myyntiään reippaasti uusien mallien ansiosta. Yhteen aikaan (n. 10-15 v sitten) Opelin laatu alkoi laskea peltien kestävyyden osalta ja se laski sen myyntiä. Nyttemmin ovat parantaneet niiden kestävyyttä. Opelia pidän oman kokemuksen mukaan (2/1 opelia) mainettaan parempana kärrynä.

    Mazda ja Fiat on olleet aiemmin kovia ruostumaan. Siitä ei ole tietoa, onko uudet siinä suhteessa yhtään entistä parempia.

    Huollostakin se on paljon kiinni , jos huoltoja ei teetetä ja ajetaan paljon, niin tuleehan niitä vikojakin silloin  enemmän. Takuun pituudesta tai lyhyydestä se ei ole yksistään kiinni.

    Visakallo

    Opel on parantanut myyntiään VW:n ongelmien ja sopivasti uudistuneiden automalliensa ansiosta. Laadunparannusohjelmakin on ilmeisesti tuottanut tulosta, jotta vanhasta sanonnasta ”Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita” voitaisiin jo vähitellen luopua.

    jees h-valta

    Opel Ei ole parantanut VW:n kustannuksella myyntiään. VW on suomessa ostetuin auto viime vuonna. Opel vain on parantanut laatu ja varustelutasoaan huimasti ja on lisäksi myös edullinen. Opel Mokka on huimassa nousussa myös. Näitä tilastonyysääjiä näyttää piisaavan, mikäs siinä jos se autuaaksi autoon suhtautumisen muuttaa. Olen vain havainnut että samat nysvääjät ovat erittäin vanhalla tieto/käsityspohjalla liikkeellä. Menkää tutustumaan autoihin joita nyt uutena myydään ja tehkää aivan oman pään vertailuja. Se on käsittääkseni se paras apu.

    Visakallo

    VW:n saksalainen myyntijohtaja puhui taannoisessa haastattelussaan sitten vastoin parempaa tietoaan, kun asiaa kysytäessä antoi saksalaiselle kilpakumppanilleen tunnustusta ja manaili oman talon virheitä. En tiedä, onko Jesse Opelilla ajanut, mutta minä olen aivan uudella Astralla viikko sitten.

    Jätkä

    Kun joku – vaikka automerkki, lisää myyntimääriään huomattavasti, niin melko varmasti se myynti on pois toisilta. Ei uusiakaan autoja myydä, eikä osteta, määräänsä enempää.

    Jeessin kohdalla kupletin juoni on paljastunut jo ajat sitten. Hankkii Jeessi minkälaisen tuotteen tahansa, vaikka maailman surkeimman, niin sillä hetkellä se muuttuu ehdottomasti maailman parhaaksi. Sen tasoiset ihmiset on havaittu jo vuosikymmenet sitten ”onnellisiksi”.

    jees h-valta

    Ex-työkaveri vaihtoi Skoda Fabiansa alle vuoden ajon jälkeen Opelin Astraan (farkku) . On aivan tuttu auto. Tosi hyvät sisävarustelut ja laadukkaat sisustusmateriat. Aivan kuten uudessa pösössäkin. Kyllä euroopassa osataan.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 108)