Keskustelut Metsänomistus Kannattako sijoittaa?

Esillä 10 vastausta, 1,261 - 1,270 (kaikkiaan 1,270)
  • Kannattako sijoittaa?

Merkitty: 

Arvoisat metsänomistajat

Mitä mieltä olette metsäyhtiöiden osakeista, ovat tippuneet vuoden aikana 25-35 prosenttia, joko ollaan pohjalla?

Onko parempia ehdotuksia metsärahojen sijoittamiselle.

• Nostokoukku

Onko kukaan seurannut klapusalkkujen kehitystä? Onko kurssi noussut viime keväästä? Vuosi sitten keväällä oli varmaankin kylmän talven jäljiltä jonkinlainen ostopaniikki käynnissä.

Makarov

Huhtamäkeä ostin lisää juuri äsken, ei ole niin riippuvainen Trumpin toimista niin pidän sitä turvallisena. Viime ostosta oli vitosen hinta pudonnut mutta saattaa se tietysti vielä laskia tai sitte nousta. Osakkeiden osto on siitä helppoa jos vertaa metsätilan ostoon että ei tarvi ku sormella napautella niin hommasta tulee valmis.

Tolopainen Tolopainen

Huhtamäki hjuva, miksi ei ota mielummin kolminkertaiset osingot Nordeasta tai Mantasta kuin Huhtamäen 3%.

Apli

Itse olen katsellut Teliaa edelleen sillä silmällä, samoin Elisaa joka teki ihan ok Q1 näihin ei pitäisi Trump tullitkaan juuri vaikuttaa, UPM myös seurannassa mutta odottelen sen Q1 ensin, ajatus vähän että metsäteollisuudesta voi tulla rumia lukuja alkuvuodesta.

MaalaisSeppo

Itse odotan metsäteollisuudelta positiivisia lukuja alkuvuodesta. Ostajat  USA:ssa täyttävät varastojaan ennen mahdollista tullien korotusta. Jos tullikorotusta ei tule, loppuvuodesta ovat ostot pieniä, kun varastot ovat täynnä. Tullikorotusten tullessa ostot sakkaavat lisää.

Pitkässä juoksussa joka tapauksessa vienti USA:aan alenee, kun sinne tulee lama. Nyt kannattaa harkita osakkeiden myyntiä ja nopeasti.

Tolopainen Tolopainen

Jenkkilässä Nasdag on noussut viidessä vuodessa 100% ja Omhex samassa ajassa vajaa 20%. Eli jenkkilässä pääoma on tuottanut viisi kertaa enemmän. Ehkä ero tasoittuu.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Korkojen lasku tukisi kyllä meillä talouden kasvua. Saa nähdä elpyykö esimerkiksi rakennusala pikku hiljaa. Jos elpyisi, sitten osakkeilla voi mennä kohtalaisesti. Pitäisi pystyä ennustamaan voittavat yritykset, mikä on vaikeaa. Osingotkaan eivät lämmitä, jos sijoituksen arvo putoaa. Ekonomistit ennustavat pankeille nyt korkojen alentuessa heikompaa tuloskehitystä, mikä näkyy esimerkiksi suomalaisten paljon omistaman Nordean kurssissa.

Makarov

Nordea minulla jo on ja varmaan ostan sitä jolloinkin vielä lisää mutta nyt ostin Huhtamäkeä. Mandatum kyllä kiinnostaisi, olisi kova osingon maksaja.

Hajaitusta voi tehdä eri toimialoille vaikkei yhtiöitä haalikkaan montaa. Nyt omistan neljää eri yhtiötä ehkä siihen pari vielä voisi ottaa.

Visakallo Visakallo

Rakennusalaan sijoittamisesta voisi sanoa A.J:lle sen verran, että sillä alalla voi vielä tulla isojakin ruumiita.

A.Jalkanen A.Jalkanen

En ole juuri nyt itse osakemarkkinoilla ja jos sinne lähden niin hankin indeksirahastoja. Yksittäisiin yrityksiin sijoittaminen olisi paljon mielenkiintoisempaa, mutta siinä onnistuminen vaatii niin paljon vaivaa että en jaksa.

Seuraava sijoituskohde voi itsellä olla loma-asuntoja, itselle kotimaassa omaan kesäkäyttöön ja lisäksi yksi tai kaksi kohdetta etelämpänä talvikäyttöön (kesällä vuokrattuna). Ilmastonmuutos ja lentämisen tulevaisuus kuitenkin mietityttää; maariskejä on sekä tropiikissa että Välimerellä.

Portugalissa luultavasti keskimääräistä vähemmän riskejä, mutta se alkaa olla jo kallis kohde, samoin muuten hyvät alueet Kroatia ja Kreikka. Välimerellä edelleen suht edullisia maita olisivat nopeasti kehittyvät Montenegro ja Albania. Kreikan länsirannikko on maisemiltaan hieno eikä niin kasvitonta kuin saaristot mantereen etelä- ja itäpuolella. Esimerkiksi Lefkas – saari jonne pääsee siltaa pitkin.

Esillä 10 vastausta, 1,261 - 1,270 (kaikkiaan 1,270)