Keskustelut Metsänomistus Kannattako sijoittaa?

Esillä 10 vastausta, 1,221 - 1,230 (kaikkiaan 1,240)
  • Kannattako sijoittaa?

Merkitty: 

Arvoisat metsänomistajat

Mitä mieltä olette metsäyhtiöiden osakeista, ovat tippuneet vuoden aikana 25-35 prosenttia, joko ollaan pohjalla?

Onko parempia ehdotuksia metsärahojen sijoittamiselle.

• Panu Panu

Jep, appilla pääsee Nordnetiin, järjetöntä nousua. 🙂 Kannatti taas eilen ostaa. Tosin huomisesta emme tiedä emmekä edes tämänpäivän iltapäivästä.

Tolopainen Tolopainen

Pörssissä ei ahkeruudesta palkita, mitä laiskempi kaupankävijä, sitä parempi tulos. Trumpin aikana eniten hyötyvät ne jotka ovat jo myyneet osakkeensa. Elämä on epäoikeudenmukaista.

Apli

Trumpin aika tuo osakemarkkinoille kunnon vuoristorataa ja hyviä ostopaikkoja vaikka niille puukaupparahoille, ja kun ostat hyviä osingonmaksajia voi nukkua yösi rauhassa ja ostaa tilille tulevilla osingoilla vaikka lisää osakkeita.

Ainakin koronan aikaan arvokellojen hinnat nousivat pilviin. Itse tykkään sijoittaa enemmän kelloihin kuin suoriin osakkeisiin koska ymmärrän ne paremmin.

Tolopainen Tolopainen

Vellovan pörsseissä kiertävän rahan määrä on valtava. Pelkästään Teslan osaketta vaihdetaan päivässä summalla, joka on puolet Suomen valtion vuoden budjetista. Jos ylimääräisiä pääomia ei olisi tämä ei olisi mitenkään mahdollista.

Rahmametsuri Rahmametsuri

Olen itse pitkään pohtinut hankkivani metsätilan hintaluokassa 300-400t. Tokihan tämä lainapalloa tarkoittaisi 30 vuodeksi.

Olen tehnyt myös tarjouksia, mutta olen havahtunut että tällä hetkellä jopa noin 80 hehtaarin kiinteistöissä tarjotaa njopa 65 euroa olemassa olevan puustopääoman kiintoa kohtaan.

En tällä – enkä valitettavasti muillakaan mittareilla – näe oikein metsää tuottavana sijoituskohteena enkä riskin arvoisena hankintana, joten olen päivittänyt suunnitelmaani ja hylännyt – tai ainakin siirtänyt – ajatusta metsään siirtymisestä. Sen sijaan kasvataan osakepainoani ja toivon että vanha fakta markkinamyllerryksistä hyvänä sijoituspaikkana pitää edelleen kutinsa. Osakkeiden lisäksi minulla on positioita myös suurimmissa kryptovaluutoissa. Näissä tuotot ovat tähän asti (olen ollut mukana noin 5 vuotta) olleet suorastaan satumaisen hyviä – mutta tärkeää on muistaa että myös riski on tässä markkinassa korkea. Harmi kun summat ovat olleet huonojen hermojen vuoksi sadan euron luokassa 😀

Jos tällä hetkellä metsämarkkina onkin kuplassa, tapaavat kuplat tasoittua. Jossain kohti seuraavan 10-20 vuoden aikana saattaa olla tilanne jossa korkotaso on jälleen korkea, puun hinta on normalisoitunut ja tilakaupan hurmos laantunut. Katson sitten tilannetta uudestaan.

Apli

Minkälainen on metsätilojen hinta nykyään? En ole seurannut todella pitkään aikaan, onko niistä kilpailu kovaa? Hintataso mielestäsi ok? Vai liian kova? Asuntojen hinnat tuntuu olevan edelleen laskussa..

Perko

Siirretty!

Tolopainen Tolopainen

Saattaapi omaisuusarvot olla huomattavasti alempana vuoden lopussa. Kun kuluttajien luottamus on laskenut jenkkilässa mittaushistorian toiseksi alimpaan lukemaan, se tietää laskevia markkinoita. Niin on käynyt aina ennenkin, kun yksi maailman suurimmista kuluttajamarkkinoista horjuu, se vaikuttaa koko maailman talouteen. Eikä vakautta ole tulossakaan ennen syvää kriisiä, joka lopettaa Trumpin hallinnon.

Jenkkilä nostaa puolustusmenoja enemmän kuin koko Venäjän puolustusbudjetti eli menot nousee yli biljoonaan dollariin. Jos Musk jotain säästää ne kaikki rahat käytetään aseisiin.

Visakallo Visakallo

Näinhän se on. Onko joltain on vielä mennyt ohi, että maa toisensa perään on nyt siirtymässä sotatalouteen, myös tämä meidän Suomemme.

Esillä 10 vastausta, 1,221 - 1,230 (kaikkiaan 1,240)