Keskustelut Metsänomistus Kannattako sijoittaa?

Esillä 10 vastausta, 1,151 - 1,160 (kaikkiaan 1,262)
  • Kannattako sijoittaa?

Merkitty: 

Arvoisat metsänomistajat

Mitä mieltä olette metsäyhtiöiden osakeista, ovat tippuneet vuoden aikana 25-35 prosenttia, joko ollaan pohjalla?

Onko parempia ehdotuksia metsärahojen sijoittamiselle.

• Metsuri motokuski

Vähennä Reima vielä siitä tulosta metsävähennys ja muut kulut. Harvassa yrityksessä ei 200 euroa valtio maksa hehtaarilta että hoitaa omaa yritystoimintaa.

Mitä tulee tuohon sijoitustoimintaan niin sehän on juuri sitä työpaikkojen luomista.  Siinähän nimenomaan luovutetaan pääomaa yrityksen toiminnan pyörittämiseen ja kehittämiseen. Voidaan pohtia mistä yritys saisi pääomia irroitettua muualta kuin sijoittajilta. Se että tuosta rahan luovuttamisesta maksetaan osa takaisin osinkoina on tietenkin luonnollinen korvaus varojen luovuttamisesta.

Reima Muristo

Onko persulta kysytty mitään? Heidän talouden hallinnasta on malli esimerkki Suomen talous, sössitty täysin. Kyllä vekseli-riikan kelpaa ottaa lisää velkaa.

Metsuri motokuski

En ole persuja äänestänyt koskaan enkä omista kenenkään puoluekirjaa. Enkä tule omistamaan. Jos persut ajattelee kuin minä niin eihän se minulta ole pois. 😉

mehtäukko

”…Näillä salkkujen hallinnoinnilla ei luoda uusia työpaikkoja, kasvateta valtion tuloja tai vähennetä velanottoa..” on Turiston uusin osoitus tyhmyydestään. Jatkuva räkytys Riikan tekemisistä yhteiskunnan eteen kuvaa olotilaa oikean uunon asteella.

Reima Muristo

riikan tekemiset ovat suorastaan mahtavia, ennen ja nykyisin, taso on pysynyt samana. Nykyiset ovat mahtava lisä hänen ansioluetteloonsa.

Pörssi ja sijoittaminen tarvitsee hyväuskoisia hölmöjä. Pörssi ei tuota mitään, on puhtaasti omaisuuden uudelleen jakamista. Pyramidin huipulla olevat nauravat partaansa tai viikseensä. Heh heh…..

narisija

Näillä salkkujen hallinnoinnilla ei luoda uusia työpaikkoja,

Juuri näin, sillä yritetään luoda rahaa tyhjästä, pois lukien osakeannit, joissa raha menee firmalle. Osakeannit joissa vanhat omistajat myyvät annissa osakkeitaan raha menee heidän taskuunsa. Moneen antiin olen ehtinyt osallistua, mutta en koskaan jossa vanhat omistajat myyvät huomattavan määrän omistustaan.

Tolopainen Tolopainen

Raha on pelkkää paperia. Eikä sillä ole mitään kiinteää arvoa. Euro ja dollari ovat kelluvia valuuttoja joiden arvo määritellään markkinoilla joka arkipäivä. Mikään ei rajoita seteleiden määrää, niitä voidaan painaa lisää tarpeen mukaan ja painetaankin. Kukaan ei edes tiedä liikkeellä olevan rahan määrää, mutta sitä on paljon yli tarpeen. Ylimääräinen raha on ohjautunut jenkkilässa osakkeisiin Nasdag on noussut viidessä vuodessa 150%. Aika hyvin on tuottanut verrattuna mihin tahansa sijoitukseen.

MaalaisSeppo

Ihmisten pelihimo on valtava. Ne, joilla on paljon rahaa, mutta pelihimo kohtuullinen ostavat osakkeita. Korkeammalla pelihimolla kryptovaluttoja. Köyhä kansa lottoaa.

Metsuri motokuski

Voi sen Seppo noinkin ajatella. Voi myös miettiä onko todennäköisempää saada joko osinkoja tai osake myynnillä voittoa kuin lotossa voittaa jotain merkittäviä voittoja ? Minä en lottoa mutta joka kuukausi laitan pienen summan rahastoihin. Tuskin niitä itse käytän mutta käyttäköön sitten perikunta. Nykyinen tulotaso riittää minulle.

arto arto

Trump julkaisi oudon ja ontuvan Robin Hood -videon: ”Presidentti kaataa osakemarkkinat tahallaan”

Esillä 10 vastausta, 1,151 - 1,160 (kaikkiaan 1,262)