Keskustelut Metsänomistus Kannattako sijoittaa?

Esillä 10 vastausta, 1,041 - 1,050 (kaikkiaan 1,112)
  • Kannattako sijoittaa?

Merkitty: 

Arvoisat metsänomistajat

Mitä mieltä olette metsäyhtiöiden osakeista, ovat tippuneet vuoden aikana 25-35 prosenttia, joko ollaan pohjalla?

Onko parempia ehdotuksia metsärahojen sijoittamiselle.

• Kokenut kaiken tietää

Metsä on siitä hyvä sijoitus, että puut kasvaa joka kesä, jos ovat eläviä.

Puu Hastelija

Vaikka miten opettavaista olisi oppia virheistään,  niin pakko pyytää moderointi pyyhkimään jäljet näkymättömiin. Näemmä.

Eihän sitä nyt voi ajatella,  että ostot ja myynnit – vai oliko sittenkin tarkoitus myydä lyhyeksi – ja osakesalkun kutistuminen kk. eläkettä vastaavaksi mitenkään omia vikoja olisi.

Hoitakaa ihmiset edunvalvontapaperit ja testamentit ajoissa kuntoon. Keskuudessamme on riittävästi varoittavia esimerkkejä.

”Taas huomasin yllättäen, että pieni unohtunut sijoitus tupsahtaa tilille ens kuussa, reilu vuoden eläke.”

Joku siivotuissa keskusteluissa arvuutteli kemera ja metka tuloja.

Kemeraa on tullut haettua useita kertoja. 1 kpl, jotain 5-7ha on tullut tilille asti, mikä alue tuli teetätettyä. Nämä alueet, mitä taasen tullut tehtyä itse, niin niistä mikään ei aivan tullut maksatushakemukseen saakka määräajassa.

Sikäli tämä metka on aivan mahtava ehdoiltaan.  Jos vaan jotain on sattunut saamaan valmista pykälät täyttävästi, niin saa ihan mukavasti vielä korvausta vapaa-ajalle. N 500e edestä nyt hakemusta sisässä, luultavasti toinen vastaava vielä olisi mahdollisuuksien rajoissa, joskus syksystä sitä tuli aloiteltua.

Voin raportoida polttoainelaskut vielä tähän perään,  kun ne ensin muistiinpanoista lattselee

Tolopainen Tolopainen

Puuhastelija ilmeisesti kuvittelee, että kaikki sijoitukset aina onnistuvat. Kun hän on lukenut sijoittamisesta lähinnä aikakauslehdistä ja tietenkin Seppo Saarion pörssi-Raamatun. Useimpien pitkäaikaissijoittajien salkut ovat kuitenkin miinuksella, jos on suomalaisia osakkeita. Eikä ne osingotkaan verojen ja kulujen jälkeen ole niin tähtitieteellisiä. Kolmen prosentin keskimääräinen tuotto osakkeille on aika hyvää piensijoittaja tasoa. Osakepoiminnalla ei indeksiä kuitenkaan voita.

Onneksi Puuhastelija dokumentoi ja mapittaa kirjoitukseni, jotta voin sitten myöhemmin pyytää tarkistamaan, miten asia olikaan.

Miten niiden taimien kanssa kävikään, jotka jäivät odottamaan viikkokausiksi laatikoihin. Kun herralla oli lasitöitä, eikä ehtinyt istuttamaan.

Kun on s ryhmän asiakas, vuoden bensaostot näkee bonustiedoista, ei tarvitse kuitteja plarata.

MaalaisSeppo

Mihin Tolopainen tarvitsee tietoja vuoden bensaostoksistaan?

Minä en osta muuta bensaa kuin pienkonebensaa mittarista kanistereihin. Sitä ei täälläpäin saa S-ryhmältä.

Tolopainen Tolopainen

Eikö ne metsäverotuksen vähennyksiin ole tapana laittaa. Ei siellä kysytä mitä laatua bensa on. Kyllä 98 ostot on myös hyväksytty vähennyksiin. Pienkonebensaa käytän vain lehtipuhaltimessa.

MaalaisSeppo

Pienkonebensani käytän metsätöissä. Käryää vähemmän ja sen huomaa mm vaateiden hajussa. Toivottavasti myös aivotoiminnassa. Eipä sitä paljoa kulu. N 50 l/a. Verovähennyksiin tietenkin.

Nostokoukku

”Kynttiläbensaa” en ole koskaan käyttänyt, teen seoksen aina itse. Kun ostin viimeksi moottorisahan, kysyin liikkeen huoltomieheltä, teenkö itse seoksen vai käytänkö valmista pienkonebensiiniä. Tee itse, hän vastasi.

MaalaisSeppo

Itse minäkin sekoitan. Pieni sijoitus pienkonebensaan ehkä kannattaa.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Oikeaa bensaa pitää käyttää. Harrastelijat on sitten erikseen.

Visakallo Visakallo

Ostan sahoihin aina 98-bensaa, ja joka kerta tasan 20 litraa, niin on helppo kirjata muistiinpanoihin, eikä tule epäselvyyksiä mahdollisessa tarkastuksessakaan. Öljynä käytän aina sahavalmistajan suosittelemaa synteettistä öljyä, jonka voitelukyky varmasti riittää sahan kierrosluvuille. Eipä ole yhdessäkään sahassa ollut moottoriongelmia, ja ovat aina menneet hyvin kaupaksi eteenpäin.

Esillä 10 vastausta, 1,041 - 1,050 (kaikkiaan 1,112)