Niin jos naapurin metsässä on hakkuu ja kone kaataa samalla puita minun puolelta, niin miten se niin yksinkertaista olisi tehdä vain eri listalle, kun en ole kaupan osapuoli.
No tuota noin,on minunkin rajalinjaa ajettu jossain motolla…,ei se ole mikään ongelma..,kun tietysti siinä tapauksessa rajalinjaa levitetään sinnepäin missä hakkuut suoritetaan…,elikkä win / win tilanne…p.s.en toki hyväksy sitä että puuta ajettaisiin omin ajourien läpi…p.s.kyllä isojen firmojen toimihenkilöiden kanssa tulee juttuun..,kyllä he osaavat ottaa ennakkoon yhteyttä,jos on tarve vaikkapa minun metsäautoteitä käyttää…,saisivat käyttää enemminkin,minähän siinä netton…
Ei tasan käy onnen lahjat ,kuinka Tolopaisella aina käy noin huono tuuri…,toki minäkin olen joutunut muutaman koijari Mhy MTI :n kanssa tekemiseen…,mutta aina itse voi puhaltaa pelin poikki..,jos ei meno miellytä..,sen kun tekee pari kertaa…,ei sitten enää siltä suunnalta onneksi puhelimet pirise riesaksi saakka…
Joskus rajalinja on paras paikka kokoojauralle. Käytännössähän sen paikka on parhaiten kantavalla kohdalla. Ajourasuunnittelu tulee olemaan aina vain tärkeämmässä osassa, kun konekorjuuta tehdään, ellei järki ole käskenyt hankkia Silva Pro – kalustoa.Tänä talvena muutkin kuin vain Jeessi jeesustelevat syviä raiteita ja kolhittuja puita, joten uraverkon muotoa ja sijoittelua jokaisen järkevän kone-ihmisen olisi syytä syventyä harkitsemaan.
Kuten jo aiemmin kirjoitin naapurin kanssa pitää olla puheväleissä ja asiat sopia etukäteen…
Voihan sitä nostaa hirmuisen älämölön ja vaatia kolminkertaista hintaa muutamalle puulle. Samalla tulee naapurin ja ostomiehen kanssa välit kerralla selväksi…
PS. Oma ennätys on kun naapurin hakkuulla 89 runkoa silpaistiin rajalinjan väärältä puolelta poikki. Siitäkin sopu löytyi…
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.