Jätkähän ne suljetut ”piirit” tietää. Tekniikka on juuri niin ihmeellistä ettei ole metsässä aina valoa eikä kaistoja eikä juuri muitakaan kiintopisteitä. Tuo on helpointa järjestää vikailmoitus mutta senkin vaihtoon tarvitaan jälleen ihminen. Kuten jonkun tarvii myös olla tarkkailulla ettei kone lukuvirheellä porhallakkin naapurin metsää puimaan. Kun se järki on vähän erilaista eli toteutus pelaa aina ilman harkintaa tai kummastelua. Kaikkia autonkaan vikoja ei korjata OPD-pistokkeeseen takertumalla. Itseasiassa autossa on hyvin paljon tekniikkaa ja kuluvia osia jotka eivät kerro sille koneelle vaivojaan.
Sanoinko, että OPD:n kautta korjataan vikoja? Jos niin olet lukenut, niin kokeileppa uudestaan. Auto on tosin varsin vaatimaton ja kehityksessä jälkijunassa kulkeva, kyllä OPD:n kautta löytyy hyvin monenlaisia häiriöitä, kunhan vaan on oikeanlaiset anturi oikeissa paikoissa. Jo tuossa Harverissa on paljon sellaista, mitä ei normaaleissa henkilöautoissa vielä ole, eikä tule.
Robotti-harvesteri ei pimeää pelkää, se pystyy tekemään työnsä vaikka pussipimeässä, kunhan sen näköelimet ovat kunnossa. Robotti voi merkata jokaisen pölkyn ja kasan tietokoneen muistiin, jolloin ajokonekin löytää ne vaikka pimeässä.
Se mitä jo sanoinkin ni teoriassa kaikki on mahdollista mutta käytännössä ei vielä pitkää pitkään aikaan.mutta entäs sitten kun tuleekin se tenkkapoo sille teidän bobocopille.
no mitä direktör Varjus sanoo sellaiseen ajatukseen, että lähitulevaisuudessa Varjus vie samalla lavetilla oman koneensa ja bobocopin metsään, päästää molemmat irti ja työpäivän aikana sekä pui itse metsää että käy vaihtelemassa bobocoppiin ketjuja?
Se lisäykseksi tohon aiempaan, että on ihan mahdollista että suomalainen puunkorju on aikanaan suunniteltu fiksummin kuin sitä edeltävä systeemi (hevonen ja justeeri), mutta logiikka on ihan sama, eli mies sahaa ja hevonen vie pois. Metsäkoneitten tulon jälkeen on vaan tapahtunut niin, että motokuskin työn hinta suhteessa puun kuutiohintaan on noussut. Tästä pitäisi ihan väkisin seurata jossain vaiheessa se, että joko kuutiohinnan on tiputtava tai sitten työmäärän per kuutio on vähennyttävä.
Ennenvanhaan Varjuksen alaikäinen poika olisi hoidellut sitä bobocoppia ja molemmat olisivat olleet metsässä vähintään viikon reissuja joskus kuukaudenkin käymättä kotona. Lauantai ja sunnuntai olisi mennyt samalla urakkapalkalla. Meistä on tullut herrakansaa. Pykälät estää työnteon ja liiton miehet vielä heittelee kapuloita rattaisiin. Kho avustaa työtä vieroksuvia parhaan kykynsä mukaan.
Jotkut vielä kuvittelevat, että heillä on varaa ostaa suomalaisella työn hinnalla tekijöitä raivaamaan pusikkoa metsästä. Ilman Kemeraa tuo porukka saisi ripustaa sahansa naulaan.
Nii no.kehitys kehittyy ja me sen mukana mutta vaikee on kuvitella et robo mennä meuhtos järventaustan kivikkohelvetissä,saisi vaihtaa paljon muutakin samalla kun pelkkiä ketjuja.ehkä jossain yyterin hiekka männiköissä tai pohjanmaan lakeuksilla vois toimia.joskus tulevaisuudessa.
Näinhän nuo pohjanmaan tasaisten työtä vieroksuvat kuvittelevat että aina on tasaasta tassun alla. Ei ole ja tiedän Teemun tarkoittamat maisemat ja voin vakuuttaa että yhtään konenäköistä ei siellä etene ensimmäistä muutamaa kymmentä metriä pidemmälle metsän suuntaan. Tolopasta on todella tullut herrakansaa mutta siivellä loinimisen myötä myös ikävä piirre haukkua hänenkin loisimisensa kustannuksia keräileviä työn ahkeran pukertajia. Jätkä, tiedän kyllä että sinun käsityskykysi on rajallinen mutta en ole väittänyt että OPD:n kautta korjataan vikoja. Vaan että se aski ei tiedä autosta kovinkaan paljon muualta kuin moottorista.
Moton toiminnasta suurin osa on automaattista. Jos robotti osaa kasata auton moottorin, kai se osaa siirtää kaatopään puun rungolle. Ongelma ei ole työn monimutkaisuus.
Olette te nerokkaita! Kun Suomessa ollaan ja eletään, niin täältä löytyy metsäalueita, joissa hakkuupää voitaisiin asentaa oikeaan maasturiin ja ajella muutaman metrin välein ristiin -rastiin ilman maasto-ongelmia.
Te olette heti työntämässä hakkuukonetta maastokohtiin, jollaisia on 1 prosentti koko valtakunnasta, eli ne kohteet voisi aivan perustellusti sijoittaa suojelukohteiksi. (Paitsi maasto on niin vaikeakulkuista, että siellä ei kulje edes jalkaisin kukaan koskaan).
Jos maasta löytyy jokunen neliökilometri ”pirunpeltoa”, niin Jeessin kaltaiset ”työn sankarit”, jotka ovat tottuneet konttailemaan pikku-Tilhin kanssa, hoitavat ne kyllä, jos niissä on hoidettavaa. Hänellä tosin ei järki riitä tekemään sitäkän kunnolla.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.