Jeessi:”Ei todella ole, liittymä on kyllä todella leveä, sen määräsin ihan ite. Melkein menee rekka poikittain parkkiin. Silti järkevämpää olisi ollut lastata tien puolelta kuin ojanvarressa roikkuvalle perävaunulle. Joskus viitsiminen vain on niin pienestä kii.”
-Nyt ei kyllä tilanne selvinnyt yhtään. Oletko kunnossa – Jeessi, kun tuollaisia sopertelet?
”Silti järkevämpää olisi ollut lastata tien puolelta kuin ojanvarressa roikkuvalle perävaunulle.”
Googlen ilmakuvat ovat meillä päin viime kesältä, joten 2017 kesäretkeläiset voivat nyt mm. nähdä sen kalliomurkeella pinnoitetun uuden tienpätkän, jossa aivan ensiksi käytiin. Jessen suunnalla Korakorventieltä näyttäisi lähtevän pohjoisen puolelle ainakin pari sellaista uutta tietä, jotka ei näy vielä kartassa, mutta näkyvät ilmakuvassa. Toisessa näkyy olevan 90 asteen mutkakin, ja tien pituus on kilometrin luokkaa.
Koirakorventie ja tiessä on kaksikin 90 asteen mutkaa. Ensimmäinen muutaman kymmenen metriä Koirak.tieltä ja seuraava taas samoin kun pitkä suora alkaa kohti pikkuvesistörutakoita. Se leveys oli muuten kapeimmiltaan 3,5 metrin luokkaa ja molemmin puolin vilkkuu kymmeniä senttejä valkoista lakanaa vielä. Sinne on tulossa lanaus tiekarhulla vielä tänä kesänä joka varmasti levittää vielä murskealaa. Ja illan lopuksi vastaan vielä jätkälle että kun rekka oli tullut Koirakorvesta se ei ollut poikennut tielleni vaan oli vain tehnyt sivuttaista siirtymää Koirak.tieltä senverran että ohikulkijat pääsisivät hänen lastausaikanaan ohi. Juuri kaivettu ojan reuna vaikka hiekkaa onkin oli kuitenkin painunut kuten oman tien ja Koirak.tien ”sauma”. Osittain virhe johtui kait siitä että puita oli lastattu myös K-korventien ojaankin. Vielä kaikenlisäksi pöllit tiensuuntaisesti josta oli vaara että ne olisivat vierineet helposti tiellekkin. Että ei sitten hel…in iso lanssi eli minun tienpää kelvannutkaan vaan puita sohittiin mihin sattuu ja miten sattuu. Puita (neljä tukkimäntyä) kolhien.
Jonkinlainen mittaukseen perustuva tieto suodatinkankaan leveydestö tien pohjalle levitettynä kiinnostaa. Onko se 3 metriä, vai olisikohan ehkä jopa neljä meriä leveä. Aika usein on käytetty kuusi metriä leveää, mutta ilmeisesti Jeessi ei ole vielä saanut päätettyä, kuinka paljon metrissä on senttejä?
Jätkälle en pysty sanomaan mitä tämä uusi entistä vahvempi suodatinkangas on leveydestään mutta kuten mainitsin vielä ulkoilee eli olettaisin neljää metriä. Kuutosen luulisi lepattelevan jo vähän liikaa ulkona. Ja Toloppahan se tuoreen vitsin murjaisi kuten sikarikin. Kyllä sen laskun tuosta saa maksaakseen jos sitä kadehtii. Vähän tosin kannattaa saldoa vilkaista ensin. Sillä kun saa kyllä kaupasta uuden Daciankin. Nelikkonakin.
No tuota noin…,kyllä se suodatinkankaat yleensä 6 metrisiä…,eikä ne hyvän tien alle olevat ole kankaita vaan kuitupitoisia mattoja…,ei ole mikään uusi keksintö…..p.s.täytyy metsää saada pilkkahintaan,että on varaa massiivisiin tie investoijien.t.kim
Metsäautotien teettäminen maksaa sen verran, että tie hankkii hintansa keskimäärin n. 30-40 vuoden sisällä ja joskus ei koskaan. Toisinaan kuitenkin on parempi tehdä kunnon tie kuin jättää tekemättä. Kunnollisia talvikelejä, jolloin hakkuut olisi paras tehdä , ei joka paikassa ole . Käypäsen tien saa tehtyä omalle maalle melko omatoimisestikin murto-osalla sen ”virallisen metsäautotien” hinnasta .
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.