Viisi metriähän olisi aivan minimi. Kolmimetrinen baana antaa kuorma-autolle 20 senttiä kummallekin puolelle ja koitappa ajaa isoa autoa niin korkealta niin tarkasti, että se pysyy tuollaisen nauhan päällä. Tiessä pitää olle leveyttä niin paljon, että voi ajaa eri jälkeä tarpeen mukaan. Siten tie pysyy ajokunnossa, eikä siihen synny raiteita.
Jees:”Viimeksi oli sitten rekka vielä ajanut syvät urat teiden liittymään kun oli vain koukannut hiukan oman tieni puolelle aikä ollut vaivautunut yhdistelmää murskealalle kääntämään.Reuna ojan varresta painunut aivan suotta lastauksen takia. Eli tuplavahinko tässäkin pienen järjenkäytön puutteen vuoksi. ”
Kyllä siinä onkin sompailu, kun kolmen metrin sorapatjalla aletaan rekkaa kääntämään. Tahtoo pientareelle jälkiä jäämään.
Se olinko persaukinen tahi ei eipä oikein kuulu tähän asiaan. Nythän vasta tielasku tuossa vieressä vartoaa eräpäiväänsä.
Jees jees, jotenkin 1+1 kuulostaa siltä, että tähän aikaan vuodesta alkaa rauhallisempikin tien tekijä siirtämään laskutusta viranomaisten hoidettavaksi. Mistä tulikin mieleen, että täytyisi vielä lähettää parille sankarille muikkari/kysely, ennen kuin laittaa oikeuden rattaat raksuttamaan.
Jesse muisteli sorastetun osuuden olleen kolmen metrin luokkaa. Aika vaikea sitä on enää kapeammaksi saadakaan. Kalliomurske ei tosin kovin paljoa kipatessa leviä, mutta kun sitäkin on Jessen mukaan tuotu hurjat määrärät, ja lanaustakin on varmasti tehty, niin jokin tässä yhtälössä ei täsmää.Veikkaan, että todellinen levys on vähintään neljä metriä ja kaarteissa enemmän. Katselen henkilöautoille tarkoitettua asfaltoitua pihatietäni. Se on tasan kolme metriä. Se riittää kyllä hyvin henkilöautolle, mutta ei kunnolla perävaunulliselle puutavara-autolle.
Noh, jos tuo askarruttaa voin illalla mitata leveyden. Mitä olen puutavara-autojen jäljistä jättämää tolaa seurannut koskematonta reunaa jää noin 0,4-0,6m. eli varmasti leveys on sitten enemmän kuin kolme metriä. Eipä ole tullut mitattua tosiaan mutta muistelin tällaista kuulleeni tien tekijän kommenteissa. Onhan siinä 90 asteen mutkakin alkupäässä eikä pyörät ole pahemmin pois soralta oikaisseet. Pitää muistaa että vieläkin tulee lanaus jolla pudotetaan kakkua hiukan leveämmälle. Olettaisin että kippi pystyssä rekalla tulee tuommoista jälkeä. Alusmattoa näkyy vielä reilusti joten levitysvaraa lanalla piisaa. Tuo tienpää Koirakorven liittymässä on kokonaan murskeella laidasta laitaan mutta olihan siellä suojatonta ojan reunaa johon perävaunun renkaat olivat hiukan painuneet. Puu Hastelija, varmaan tientekijä saattaisi näin toimiakkin mutta nyt onkin kyse palvelun välittäjän laskusta jossa eräpäivä on kyllä vielä edessä tällä viikolla.
Ei todella ole, liittymä on kyllä todella leveä, sen määräsin ihan ite. Melkein menee rekka poikittain parkkiin. Silti järkevämpää olisi ollut lastata tien puolelta kuin ojanvarressa roikkuvalle perävaunulle. Joskus viitsiminen vain on niin pienestä kii.
Minun oma älkkäri on aika huonossa hapessa ja kuvaaminen vähän sitä ja tätä. Viimeksi se ui pöllejä ojasta kammetessa siellä pöllien joukossa. Oli unohtunut paidan rintataskuun. Mutta kuviakin tulee tämän kevätkesän mittaan. Hiukan pitää puhelinkalustoakin uusia kohtsillään.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.