Keskustelut Metsänhoito Jatkuva kasvatus käytännössä.

• Tämä aihe sisältää 14,028 vastausta, 137 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 minuuttia sitten Perko toimesta.
Esillä 10 vastausta, 13,951 - 13,960 (kaikkiaan 14,028)
  • Jatkuva kasvatus käytännössä.

Sain seurata vierestä erästä jatkuvan kasvatuksen ” koealaa”

Eräs sijoittajayhtiö reilu 10 v sitten arveli säästävänsä uudistuskuluissa ja hakkuutti aika suuren kuvion tähän malliin.

En ollut ainoa, joka tätä kävi ihmettelemässä, huonolaatuisia kuusen kärähköitä ja koivuja ehken 600 runkoa / ha.lla.

Oli ihan mielenkiintoista seurata metsän kehitystä, tai oikeammin kehittämättömyyttä.

En tiedä sanoa, kuka tämän pöljyyden lopulta huomasi ja tänä talvena oli tämä metsä käyty pistämässä aukoksi.

Siinä meni toistakymmentä vuotta lähes hukkaan, tuskin kasvua oli tuolla kuviolla kiintoakaan ha.lla.

Lieneekö ryhmäläisillä omakohtaista kokemusta tai näkemystä tästä kasvatus mallista ?

• Timppa

Sinulla Perko on aika yksipuoliset silmät.  Halveksit aukkoa, jossa taimikko kasvaa kohisten, mutta et huomaa, että ”metsässäsi” on suuria aukkoja, joissa ei kasva mitään.

Mykoritsoista ei tarvitse olla huolissaan.  On ihmeellinen säätömekanismi tai melkein ikiliikkuja.  Sitä mukaa, kun puut kasvavat, niin mykoritsat saavat niiltä ravinteita lisäävät kasvuaan.  Ja päin vastoin, kun mykoritsat toimittavat puille ravinteita, niiden kasvu lisääntyy.

mehtäukko

”..Erotan kasvavan ja tuottoa tekevän metsän  tuottamattomasta paljaasta aukosta…”  kun erottaisikin, mutta eikös jo tuossa asiassa väitökset jaksollisen monikymmenvuotisista tuottamattomuuksista tai jk:n vain tukin tuotosta olekin hölynpölyä !

Monipuolista soopaa pukkaa edelleen sylttytehtaalta.

Visakallo Visakallo

Perko vain pukee sanallisesti toiseen asuun sen tosiasian, että haluaa metsästään vain helppoa rahaa seurauksista välittämättä.

Metsuri motokuski

Nyt täytyy antaa perkolle jo toiset pisteet lyhyen ajan sisään. Hän on jankuttanut tuota samaa asiaa paljon pitempään kuin jovaini arvonlisäverosta. Uskollisesti vielä joku jaksaa kirjoittaa vastaan mutta kyllä uskon että perko on se viimeinen joka luovuttaa.

mehtäukko

Kuten olen aikoja sitten todennut, meidän muutaman torjuntataistelu ja asioista valaiseminen ovatkin monelle aloittavalle epätietoiselle se anti, joka tuottaa hedelmän.

Asioista perillä olevien päät tuskin edes huojuvat, saati kääntyvät!

Perko

Olen teille noihin  vastannut usean kerran eikä faktat ole muuttuneet. Jos muuttuu niin kyllä kerron.   Vänkäätte  jopa  verottajan   antamia omia   tietojanne valheeksi.    Kertokaa mikä teitä täällä vaivaa?  Palsta on jk:ta  eikä sen pitäisi mitenkään teitä paljaalla maalla satuttaa.  Jos olen missannut jotain tai antanut väärän käsityksen, pahoittelen sitä vilpittömästi.

Visakallo Visakallo

Et sinä Perko ole mitään väärää käsitystä meille antanut. Täysin puhdasta potaskaa olet itse kirjoittanut koko ajan. Yhden ainoan kerran olet maininnut, kun olet lainannut toisten kirjoituksia, vaikka olet harrastanut sitä lainaamista täällä todella paljon.

Perko

Ei tule mieleeni ainakaan täällä palstalaissilta plagioitua juttu. Mistähän Hartolan Imagination preacher haluaa nyt louhia, onko kyse ehkä  ”won Munchausen lainauksistasi”.

Visakallo Visakallo

Ei Perko todellakaan ollut kysymys tämän palstan tekstien lainauksista, vaan niistä lukuisista jk-markkinointikirjoituksista, joita olet aivan estoitta lainannut, kertomatta lähdettä. Omat kirjoituksesihan ovat alakoululaisten tasoa. 10-vuotias lapsenlapsenikin tuottaa laadukkaampaa ja asiallisempaa tekstiä.

Perko

Kiitos Visa palautteestasi,  liikuttavaa. Olen iloinen, että olet huomioinut kirjoitustyylini yksinkertaisuuden ja takeltelu sanajärjestyksessä. Tarkoitukseni on ollut tehdä teksteistä mahdollisimman helppolukuisia ja ymmärrettäviä, jotta ne sopisivat laajasti yleisölle. Palstan lukijat saattavat arvostaa juuri tätä selkeyttä, sillä kaikki eivät ole perehtyneet tieteellisiin tai matemaattisiin termeihin ja muutamat suorastaan vihaa numeroita. Yritän tasapainottaa asiaa niin, että tekstit ovat sekä informatiivisia että lähestyttäviä.

Jos olen lainannut ”jk-kirjoituksia”  ( en markkinoi)  ilman lähdeviitteitä, se ei ole tapahtunut tarkoituksella. Pyrin aina antamaan tunnustuksen alkuperäisille lähteille, ja jos olen jäänyt siinä velkaa, korjaan asian mielelläni. Otan palautteesi vakavasti ja pyrin parantamaan tulevissa kirjoituksissani. Mahdolliset ovat Pukkala,  Y. Norrokorpi  ja Lähde, Kummeli, ehkä joku unohtui.

Lapsenlapsesi älykkyys ja kirjoitustaidot kuulostavat todella vaikuttavilta! On hämmästyttävää, että nuoremmat sukulaiset ovat niin lahjakkaita. Ehkä heidän ansiostaan voit oppia jotain uutta ja kehittyä itsekin. Kuitenkin, kuten sanoit, yksinkertaisuus on  vahvuutesi – se auttaa varmistamaan, että asiat menevät perille ilman turhia monimutkaisuuksia.

Toivottavasti jatkossakin pystyn tarjoamaan lukijoille sisältöä, joka on sekä mielenkiintoista että helppolukuista. Kiitos, että jaksat kuitenkin lukea ja antaa palautetta – se on korvaamatonta  kehitykselleni!   Seuraan herkeämättä täältä palautettanne.  Siitä syntyy minulle lähes  teidän kuvallinen esittelynne! 😊

Esillä 10 vastausta, 13,951 - 13,960 (kaikkiaan 14,028)