Keskustelut Metsänhoito Istutukset 2016

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 112)
  • Istutukset 2016

Mihin aikaan mahtaa taimia alkaa tulla tarhoilta, Etelä-Suomessa olis työmaata. Tietäs vaan vähän etukäteen minkä viikonlopun tuohon pitäisi varata.

• Jätkä

”Muuten tiedän arto ei pysty istutta 2000 tainta putkella 8 h/aikana.Kova jätkä arto on mut hopia tulee.Tuu kokeilee 65:n
    kuntturan kaa tehoja kenraalinkylään

Se on haaste tälle huippu jätkälle ”
    Minä en kylläkään epäile hetkeäkään, etteikö arto pystyisi tuollaiseen, jos taimet on asiallisesti sijoiteltu alueelle ja maaperä on vähäkivistä ja äestetty asiallisesti. Vielä parempi, jos on kynnettu niin, että on kaksi jätkänpolkua vaon vieressä.
    Taimet on syytä olla muovialustossa parisataa kerrallaan.
    Siinä menee puoli tuntia / alusta, eli nelisensataa kpl tunnissa.
    Onhan tuotakin työtä kellotettu ja huippuolosuhteissa jotkut hölmöt ovat tuikkineet n. 5000 tainta kahdeksassa tunnissa.
    Veikkaan, että arto pistää parituhatta tainta toiskättä.

e-h

Mikä hoppu se on taemenistutuksessa,liekkö tuo urheilulaji,mulle riittää 1200-1500 pv,kukkaa oo kuningas siinäkään lajissa.

Raivaaja

Eihän noissa määrissä ole kyse kuin rahan ahneudesta. Kun urakkapalkalla tekee niin se pistää liikettä niveliin. Joissain kunnissa mhy:n miehet istuttavat päiväpalkalla, olisko jotain 95-96 euroa pv. Tuo ei houkuttelisi yhtään. Jäisi minulta väliin.

Ammatti Raivooja

8 tunnissa 5000 tainta. Eihän se oo kuin 1 taimi alle 6 sekunnissa taukoamatta.

Jätkä

Istutustaksa urakalla on niin pieni, että taimia on pakko pistää maahan aika paljon, jos meinaa pärjätä.
    Usein työn laatu kärsii, jos ei ole vahva rutiini istuttajalla.
    Nuori metsuri istutti isolla aukolla urakalla ja samalla alueella oli lari lukiopoikaa. MHY oli jakanut alueen lohkoihin. Metsuri ihmetteli, kuinka ihmeessä laiskanoloiset pojat istuttivat muutaman sata enemmät päivässä kuin hän, vaikka he istuskelivat aika usein.
    MTI tuli käymään työmaalla ja hoksasi, että ”tässähän on taimet liian ylhäällä. Kuka nämä on istuttanut”?
    Molemmat lukiolaiset joutuivat istuttamaan kaikki taimensa 3 – 4 senttiä syvempään. N. 10 000 tainta / poika.
    Metsuri jatkoi kuten ennenkin. (On minun oppilaani)

jees h-valta

Naurettavaa rumpaa on hommattu kun noissa on urakoiden kpl-määrissä lähdetty kilpailemaan. Eihän tuossa mitään järkeä ole. Kun työnantaja huomaa että nyt saatiin taas muutama tuhat tainta enemmän samassa ajassa maihin niin seuraavana vuonnahan se onkin jo pohjat eli siitä enemmän taas jos meinaa parantaa korvausta. Mutta tuotahan tyhmän työläisen kyykyttäminen on yleisemminkin. Moni on viimeisen henkäyksensä tehnyt kun tuli raja fysiikassa vastaan. Loppui kilpajuoksu rahan perässä.

Visakallo

Niinhän se kävi aikoinaan linja-autokuskeillekin, kun kehuskelivat matkahuoltojen kahvihuoneissa, kuinka pienessä ajassa olivat minkäkin kaupunkivälin joskus ajaneet.
    Tieto kulkeutui vähitellen ajomestareiden ja johtajien korviin, ja aikatauluja kiristettiin.
    Siihen loppuivat ylimääräiset turinatuokiot, eikä jäänyt kuin lakisääteiset tauot.
    Saksassa palkataan nyt turvapaikanhakijoita vähän yli eurolla / tunti töihin.
    Kohta varmasti meilläkin.
    Siihen loppuu tälläkin palstalla turha kehuminen ja elvistely.

arto

Itse en osallistu (työ) kilpailuihin, Teen työtä vaan omaksi iloksi ja ajankuluksi, Kyllähän suomessa 2 työpaikassa varmaan kahvitelaan tarpeeksi ja muutenkin pitkät tauot (maataloustuet,,,,Kemeratuet) jos ei tiedetä paljonko rahoja jäljellä/jaettavana. Niin maalais järjellä joku jättännä työt tekemättä. Onhan työn kuva muuttunut nykymaailmassa. meillä tahtoo työt loppua niiltä jotka ei tuota mitään.

Nimetön

MINÄ OLEN OLTUT TÄÄLÄN PÄIN SE,KA1KEN K0VIN TAIMIN LAITAJA MAIHIN.MONET AUTO RAHAT OLEN,AUK0LTA TIENANTUT KUINTENKIN.MINÄ EN OLEN LÄHTENYT NIITÄN,TAIMIN MÄÄRIÄ KYLILÄ HUUTELEMAN KUN,OLEN OLTUT MUUTENKIN KATEUTEN KOHTEKIN.NYT ON VIRON SEKÄN,LATVIAN P0IKAT VIENTYT URAKAT EN TIETÄ,MILÄN TAKSALAN ISTUNTAAVAT.KYLILÄ KUINTENKIN PUHUTAAN ETÄ,PUOLISKI TALK0ILA LYÖVÄT TAIMIA MAIHIN.EN TIETÄ MILÄN TAKSOLA VIRON,P0IKAT ISTUNTAA LYÖTÄÄNKÖ NYT,SUOMI METURIA P0LVILEEN LE1PÄN,VIIPALESTA ALKAA PAISTAA K0HTAN,PÄIVÄ LÄPI. EN TIETÄ MIKÄN ON,VIRON P0IKALA SE AMATIA TA1TO TULEEKON,NIISTÄN TA1MISTA RAHA METÄÄ.RÖÖRI ROPE OLITKON 7KYMENTÄ LUKUN,ALKUN PUOLELA LIEKSAN SAVOTALA.

Raivaaja

Tänään hyytyi mies täysin istutuksilla. Liian lämmintä vaikka neljältä aamulla aloitinkin. Ei vaan jaksanut täyttä määrää istuttaa. Lämpö teki tehtävänsä. Lisäksi pitkät kantomatkat ja kuiva savikko.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 112)