Keskustelut Metsänhoito Istutukset 2016

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 112)
  • Istutukset 2016

Mihin aikaan mahtaa taimia alkaa tulla tarhoilta, Etelä-Suomessa olis työmaata. Tietäs vaan vähän etukäteen minkä viikonlopun tuohon pitäisi varata.

• rööri roope

On jotain saanu aikaan.Mite lie ARTOLLA onko paljon tullu istutusputkeen nojattua vai viihdytkö huskin ja oletetun naisen haavekuvissa?

Muuten tilhi on ostetuin saha
    .
    Terv husopin tehtaan koesahaaja.

arto

En ole putken koskenut husqvarna laulanut kovasti, tuli tili oli mahtava päivätuotos 0.98 ha eli kohtalaisen hyvin täytiheässä metsässä, oletetun naisen? mulla oma kulta ihan kotona.

rööri roope

Etkö kykene huippu istutus ansioihin.Hussopin raivuut jää hopialle.Eli laitatko grilliin käpyjä syötäväksi.

Mie syön vaan riistaa eli hirvi karhu kana sika ja kaikkea vihreetä rehua kun oleen vihree.

arto

En käytä käpyjä ravinnoksi. ihan mukavat grilli herkut meillä. kaikki kotimaista ostettu kaupasta tuettu suomea veroilla niillä suomi nousuun samoin polttoaineet suomesta. nekin mene hyvään tarkoitukseen. en tue muita maita rahoillani.

Nimetön

MINÄKIN EN OLEN OLTUT ISTUNTUKSILA KUN,ISTUNUTUS URAKAT ON TÄNÄ VUONA MENTYT VIRON P0IKILEN.RÖÖRI ROPE MONTAKON TAIMIA,LA1TAT PÄIVÄÄ K0HTEN MA1HIN OLETKON,PÄÄSTYT PALKOLEN.TÄÄLÄN PÄIN SE TAIMIN ISTUNTUS ON,OLTUT KA1KEN PARAINTA HANKETTA KUN,ISTUNTUS TAKSAT ON OLTUT K0HTILAAN.AUKOLA SE KAIKEN PARAIN TILI,ON TÄÄLÄN PÄIN TEHTYT MINÄKIN,OLEN A1NA AUTON VAIHTANTUT ISTUNTUS KAUTEN JÄLKEN.EN TIETÄ MILÄ TAKSALA VIRON P0IKAT,LAITAA TAIMIA MAIHIN MINÄ EN,OLEN TÄNÄ VUONA LAITANTUT AINUATAKAN,TA1MIA MAIHIN.MINÄ OLEN TEHTYT RAVAUS URAKOTA E1,OLE TIENESTIT NIIN KUTEN,AUKOLA ON OLTUT MUTA.PÄRJÄNTÄVÄ ON VAIKA ON,K0VAT VELKAT NISKASA EN TIETÄ,MITEN KÄY AUTON VAIHTON TÄNÄN VUONAN.

rööri roope

Amattimiehelle ja muillekkin.Vielä se menee putki istutuksena hehtaari/8h eli noin 1800/pv.

Hidashan oon kun ikää tuo 65.

En oo könttyrä kuten arvioin.Mättäkää perässä.

oksapuu

Jatkuu vain…

Yllättäen ja pyytämättä tuli pihaan kasa taimilaatikoita, yhden tutun ylijäämää…
    Pitänee käydä ”tökkimässä” tuohon hirvien raiskaamaan taimikkoon,
    hirvivahinkokorvauksen tuossa taitaa menettää mutta ompa paikattu :-)…

rööri roope

Muuten tiedän arto ei pysty istutta 2000 tainta putkella 8 h/aikana.Kova jätkä arto on mut hopia tulee.Tuu kokeilee 65:n
    kuntturan kaa tehoja kenraalinkylään

Se on haaste tälle huippu jätkälle

jees h-valta

Todellakin, istutukset sitten taas hoidettu. Ja nyt tänään myös se tärkein eli hirvisuojaus hoidettu eli sähköpaimenaitakin taas asennettu. Taimet loppui H-vallan osalta hiukan kesken ja talvehtimisongelmaisiakin oli joukossa. Että tulee paikkuuta ja lisäystä varmaan syksyllä.

Raivaaja

Kyllä sen 2000 tainta päivässä istuttaa. Olen asiasta tosin ennenkin maininnut. Ja meillä nuo 60 kymppiset ukot istuttaa sen 1700-1800 tainta päivässä. Ihan normitulos päivässä joten ei näillä kehumaan pääse. Nykyisessä kohteessa tuo 2000 tainta pv on tosin kovan työn takana kun kuivaa savikkoa niin paljon.

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 112)