Eihän sillä ole vaikutusta puun toimitusketjuun, jos metsänomistajat tulevat mukaan. Metsäosasto puuntoimittajana puolestasi toimii niin kuin toimii tälläkin hetkellä. Ymmärtääkseni muutokset ovat korkeintaan hallinnollisia, kuten verotukseen, sopimiseen ja logistiikan kelpoisuusvaatimuksiin liittyvää.
En osallistu metsäyhtiön omistamien puiden kuljetukseen millään tavalla. En metsässä, maantiellä enkä tehtaan varastoalueella. Omat hankintapuut tietenkin hoidan tienvarteen ja yhtiö hoitaa ne siitä edelleen.
Oksapuun kannan otan minäkin. Mitä sitä joutavaa p…aa vääntää kun siitä ei ole valmiimpaa tullut eikä ole edes mahdollista tulla. Jovain varmaan aloittaa taas hetken paussin jälkeen saman uudelleen mutta se olkoon hänen pakkomielteensä.
Oksapuu: Eihän toimituskauppaan ole ylä- eikä alarajaa, manttaalit kyllä tavan metsänomistajalla riittää. Trollaamisesta ei ole kysymys.
Pienet ovat mehtäukon tarjoukset metsänomistajan puunkorjuulle. Nökköset tienvarteen ja se on sitten siinä. Ei todellakaan ole paljon tarjottu ja uskoo vielä itse sen todenperäisyyteen.
Metsänomistajan vastuut eivät pääty sinne nökkösille tienvarteen. Kustannukset pystykaupoissakin on maksettu tehtaan portille ja mehtäukonkin työnantaja kustannusten maksajan osalta on metsänomistaja.
Onhan tuo käsittämätöntä, että esteenä metsänomistajien mukaan tulolle on vientiteollisuus, logistiikka tmv. ”Tai hankinta metsässä on vain pinoille oleva, älä sekoita mitään muuta siihen”. Voiko tuon paremminkaan määritellä, siinä hänen mielestään kulkee metsänomistajien korjuun raja.
Miksi Jovain on niin vaatimaton, että tyytyisi vain raakapuun toimitusketjuun tehtaalle asti? Miksei saman tien myös jalostus ja tuotteiden toimitus kauppoihin? Ehkä jopa myynti kuluttajille. Ai niin tämähän on jo keksitty. sitä kutsutaan osuustoiminnaksi.
Ja osuustoimintafirma olisi olemassa,mutta… Jovainilla ei riitä mitään paukkuja omatoimisiinkaan juttuihin. Kuka niitä uskoo, kun ei ole järkeviä faktoja lyöty tiskiin. Ei saa teorioillaan kansaa puolelleen. Toivotonta hyökkäystään koettaa jatkaa vatukoissaan rypien. On tuo merkillistä teutarointia: muka uusi pyörä on keksitty, vaan kun…!
Toimituskauppa=Mhy tai jokin muutaho ottaa puut omaan kauppaansa ja myy ne eteenpäin-välitysprovikat.Monella Mhy:llä on myös tehdastoimituksia,joissa yleensä mo:ja saa hankintahinnan vallitsevan hinnan ja määrän mukaan,tämähän tuo Mhylle tai välittäjälle taaloja parhaiten.Hinta tehtaan portille on näissä tapana.Jotkut firmat joilla on toimitussopimukset laskevat hinnan tehtaanporttihinta -kaukokuljetus kustannus=mo:n pystyhinta.Kyllä versioita löytyy ja monesti tietää ennakkoon kuka maksaa parhaiten,senverran pitkään on tullu toimittua puitten ja metsien parissa.Onhan täällä erillaisia käyttäymistapoja ,johtuu myös eripuolella maata olevista puutavayhtiöistä-pienempiä ja suurempia ja niillä on eroavuuksia.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.