Keskustelut Luonto Ilmastonmuutos

Esillä 10 vastausta, 321 - 330 (kaikkiaan 589)
  • sitolkka

    Onhan se aikamoista tukemista jos lentokoneet verottomalla polttoaineella saa lentää.

    Remie

    Melkoisia tuloja menetetään. Laivat seilaa samoin ja varusamoja tuetaan. Letokoneiden polttoaineen kohdalla on valtavat menetykset vielä viety valuutta maasta , polttoaineen lisäksi.

    oksapuu

    Niimpä niin…

    Kun käyn mökillä niin välillä palaa kuudessa tulisijassa valkea yht-aikaa, oman metsän puuta tietysti…

    Jos tämä Suomen ilmasto alkaa tymppiä niin aina voi käydä Etelässä lämmittelemässä. Esm. nyt pääsisi vaikka Dubaihin sattuneesta syystä halvalla…

    Ps. Täällähän onkin jo käsitelty tämä ”lomamatkalla Japanissa” juttu …

    Tolopainen

    Tehokkain tapa leikata päästöjä ovat palkan alennukset. Kun ihmisillä on varaa ostaa vain kupillinen riisiä päivässä, kaikki ylimääräinen kulutus loppuu. Terveisiä vain nuorisolle, että loistava tulevaisuus odottaa. Meikäläisen nuoruudessa kaverit tulivat rahatukun kanssa Ruotsista lomille Suomeen uusilla autolla ja bensaa poltettiin aivan hyvällä omalla tunnolla joka viikonloppu kierrettiin maakuntien tansiipaikkoja, joita ei enää ole edes olemassa suurin osa tanssilavoistakin on jo purettu. Vihreät tarjoavat kansalle pelkkää kurjuutta. Pohjoisessa asuvien ihmisten pitäis lopettaa etelän matkailu ja asua lämmittämättömissä asunnoissa.

    Hiukan ihmettelen myös noita eläkkeiden jatkuvia korotuksia, viime tammikuussa nostettiin 1,5% ja nyt on taas tammikuussa 1,2% korotus, ei jatkossa ole kuitenkaan mahdollista eikä tarpeellista nostaa eläkkeitä joka vuosi.  Vuosi on vain 12kk. Taitettu indeksi ei ole riittävä leikkuri se pitäisi vielä puolittaa. Joka paikasta tarjotaan lisäksi  eläkeläisille erilaisia alennuksia, en huoli  alennettua lounaan hintaa, maksan saman kuin pienipalkkainen duunarikin.

    Nalle w jatkaa tuota vanhaa narinaansa työehtosopimusten yleissitovuudesta, eikä kirjoihin sisälly enää mitään uutta. Ei sanaakaan ilmaston muutoksesta. Yrityksiä ei nimittäin rakenneta sen massan varaan, jotka ovat nyt työttömänä, kyllä ne pyörivät sen asiantuntijajoukon työllä, joista yritykset joutuvat kilpailemaan. Aika harvinaista että perustason duunarin työ olisi jotenkin ratkaisevaa yrityksen menestykselle, kyllä siihen vaaditaan rankkaa osaamista. Sellainen bulkkituotanto, jota tehdään halvalla on siirtynyt täältä pois jo kymmeniä vuosia sitten. Sanoisin että Nallen kirjat alkavat olla paperin haaskausta ja vaikuttavat haitallisesti ilmastoon myöskin henkiseen.

    jees h-valta

    Erittäin samaa mieltä Nallen lausunnoistakin. Täysin turha höpöttäjä ja mitään uutta ei ole sen miehen tiimoilta enää odotettavissa. Paitsi vielä miestäkin typerämpi kirja. Voisi verrata tämän Rinteen Antin höpötyksiin ja kirjoitelmiin. Nollatason politiikkaa nalletason kirjoittelijalta.

    sitolkka

    Velkavolvoja ne oli ja osalla jopa lainattuja autoja. Suomessa piti näyttää, vaikka Ruotsissa ei niin hyvin mennykään. Sitten kun meni Ruotsiin vieraisille niin eipä se elintaso siellä niin erikoisen hyvältä enää näyttänytkään.

    Remie

    Pitkälti oli näin , jos palkka olikin korkeampi niin verotus lohkaisi enemmän. Kyllä Ruotsi ja Suomi on vähän kuin pers ja paita tuossa asiassa. Ruotsia pitää ihailla hankitun laitteen,kapineen,tavaran kunnioituksessa, hankittua omaisuutta pidetään kuin kukka kämmenellä. Rakennus tekniikkaa pitää ihailla , ilmasta katsottuna rakennukset ovat kunnioitettavan hyvässä järjestyksessä ja maalla liikkuessa näkee hyvin hoidettuja vanhoja rakennuksia. Suomi on tehnyt suuren virheen kaupungeissa , repimällä historialliset vanhat rakenteet maahan ja rakentamalla noita möhkäleitä tilalle. Miksi kaupunkisuunittelu vierastaa kaupungin laajentumista. USA: Los-A on eteläsuomen kokoinen , eikä ongelmia ole siinä määrin kuin Suomen tukalan ahtaissa kaupungeissa. Suomi onkin ottanut Saksan perskärpäsmallin jo varhaisessa vaiheessa esikuvakseen. Tekniikan tuntijana voin sanoa että sakasalaisessa  tekniikassa ei ole muuta ihailtavaa kuin valtavan suuri tarpeettomien osien määrä , ja se että ne yli päätään saadaan jollain tapaa toimaan edes jonkin aikaa, se vaatii suunnatonta taitoa. Toimivin työkalu on yksinkertaisin ja varmin.

    Tolopainen

    Suomalaisten on aika turha arvostella saksalaisten teknistä osaamista, kun sellaista täällä ei juurikaan ole. Kaikki vaativa tekniikka tehtaisiin tulee kuitenkin Saksasta. Täällä tehdään kuljettiminen runkoja, terästasoja ja rappusia, kun rakennetaan vaikka uutta tehdasta.

    sitolkka

    Kyllä siinä pieni perä on että saksalainen ylisuunnittelee kaiken. Yksinkertaisestakin koneesta tehdään monimutkainen.

    sitolkka

    Suomalaisen insinöörin lienee parempi pysytellä marjan poiminnassa ilman poimuria ja kaukana muista työ tai suunnitteluhommista.

Esillä 10 vastausta, 321 - 330 (kaikkiaan 589)