Keskustelut Luonto Ilmastonmuutos

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 589)
  • A.Jalkanen

    No ei sitten pysynyt tämäkään ketju asiassa. ?

    Remie

    Kumma miten keskustelu luisuu sivuun vaikka perustelin muutaman seikan aivan perusteellisesti tuosta lentokoneiden vaikutuksesta ilmamassoihin. Kun oikein mietitään kuinka paljon iso matkustajakone häiritsee luontaisista ilman liikehdintää niin sitä ei voi mitenkään sivuuttaa. Kun koko ilmassa oleva kalustomäärä lasketaan yhteen niin se on valtava painolasti joka on väärässä paikassa. Tämä ei ole lainkaan vieras aihe minulle mutta teille muille saattaa olla. Tärkeä asia jota ei voi sivuuttaa.

    A.Jalkanen

    Jos katsoo flight radar -sivustolta vaikka Euroopan yllä lentäviä koneita, niin on pienoinen ihme etteivät törmää toisiinsa – semmoinen muurahaispesä surraa ilmoilla.

    Remie

    Kyllä jos tietäisit minkälaisilla turvaetäisyksillä lennetään niin ihmettelisit kuinka siellä voi selvitä. Kaikki perustuu absoluuttiseen täsmällisyyteen. Lentoliikenteessä ei oleteta mitään. Vielä on huomioitava koneiden jättöpyörre joka rikkoo koneen jos siihen lentää liian aikaisin. Ilmamäärä on on sanoin kuvaamaton jota hämmennetään läpi vuorokauden. Käy JFK kentän radar sivullatai Miam.

    Tolopainen

    On se varmaankin raskasta asua jonkin vilkkaan lentokentän lähettyvillä, kun lentokoneiden satojen tonnien massa painaa kokoajan hartioilla. Suksi Rennie kuuseen teorioinesi.

    Rane

    Itse asiassa tämä Remien teoria liittyy aiheeseen.Nimittäin lentokoneen aiheuttama laskeva ilmavirtaus on maan pinnalle saapuessaan kuivaa ja lämmintä ja aiheuttaa aavikoitumista.

    https://tieku.fi/luonto/saa/aavikko-miksi-30-leveysasteen-vaiheilla-ei-sada

    Puuki

    Lentokoneen siipien noste syntyy siiven yläpuolen alipaineesta. Korkeammalla tarvitaan enemmän nopeutta ohuemman ilman takia .  Kun alipaine täyttyy , se aiheuttaa pyörteitä . Ei maanpinnalle tule mitään lisäpainoa ilmasta lentokoneiden lentämisen aikana.

    Rane

    Remien laskeva ilmavirtaus voi olla myös vaarallinen koska se voi temmata mukaansa raskaitakin esineitä.

    Remie

    Rane on ystävällinen ja lukee aiheen uudelleen. Artikkeli kertoo aavikkotuulista. jotka ei ole lentämisen kanssa missään tekemisissä. En ala pitämään luentoa aavikkotuulista tällä palstalla.  Katso lentokoneen lämpömittaria ensikerralla kun lennät lomalle. siellä komeilee -50C.

    Remie

    Puuki puuki. Älä puhu aiheesta josta et mitään tiedä. Etsi Googlesta lentokoneen jättöpyörre. Pyydän, lue kaikki sanat oikein .

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 589)