Keskustelut Luonto Ilmastonmuutos

Esillä 10 vastausta, 201 - 210 (kaikkiaan 589)
  • Rane
    Remie

    No juurihan kerroin. Ei koko laitosta suljettu, Oltermannia saa edelleen Valion tekemänä. Venäjälle menevä oli vain paljon parempaa kuin koti markkinoille . Suolaa oli sopivasti ja nostokertoja enemmän ainekset oli huippu luokkaa. Prosessin kesto oli oli pidempi kun Suomeen myytävän . Viipaloitui oikein mallikkaasti , kun suomalainen tarttui juustöhöylään kiinni.

    Tolopainen

    Jaa minä en osta muuta kuin viipaloitua juustoa, siksi ei Putlerin juustoköntit kiinnostaneet.

    Remie

    Emme heti älynneet että Tolopaiselle pitää olla Venäläistä kaviaaria. Kun Oltermanni on Blukki tavaraa kuin mänty kuitu , hänen mielestään. Päätetään nyt tämä , emme mahda asialle mitään.

    Tolopainen

    No viepä juustoasiantuntijalle oltermannia. Miten rehunmakuisesta maidosta voitaisiin tehdä huippujuustoja, siihen en usko.

    Rane
    Remie

    Eikös tuo Otsooniaukko helpota lämmön pääsyä pois ilmkehästä. Pilvet estää myös lämmön nousun , ei kasvihuonepäästöt ole yksinään syypäitä. Tiedän aiheesta jotain. Mieleen tulee vähäinenkin lämmön nousu voi lisätä veden haihtuvuutta joka taas lisää pilvisyyttä ja ja sateita. jolloin haihtuu entistä enemmän vettä , ja niin edelleen.  Pitää surulla tunnustaa että on herkästä asiasta kysymys koko ilmaston suhteen. Toinen merkittävä tekijä on muovi lautat jotka kelluvat meressä muutaman metrin syvyydessä. Merihän lämpiää tuosta hohdin runsaammin auringon vaikutuksesta ja muuttaa ilmavirtauksia aavalla merellä. Näiden vaikutusta ei ole tutkittu.  Kaiken lisäksi noita valtavia lauttoja on useita. Mikä vaikutus onkaan kun lautat ajautuvat tiettyyn muodostelmaan. Noiden yhteisvaikus kerrannaistuneisuus voi olla yhtä äkkiä valtava. Vielä ei olla uhrattu aikaa ilma-alusten ilmamassoille  aihuttamaa häiriötä , 11 km korkeudessa 300 tonnia painava möhkäleen pitää vastaava määrä ilmaa kannatella ilma-alusta taivaalla.  tarkoittaa sitä että 300 tonnia ilmaa on joka hetki siiven yläpinnalla nostamassa konetta ylös. 1 m3 painaa 1kg. Näin ollen ilma määrä on valtava ja tietysti alas päin. Ja tuo ilma on – 50 C’  . Kun tuo kylmä ilma painetaan maahan se lämpiää jolloin se ei kuulu maan pinnalle, jonnekkin joutuu tuo syrjäytetty lämmin maan pinnan ilma, minnekkäs muualle kuin pilviin sitoutumalla joka estää pilviä tiivistymästä sateeksi. Kun tuollainen pilvi ajautuu vuoren tai kukkulan päälle , pilvi nousee ylös jolloin ilma jähtyy pilvessä ja vesihöyry tiivistyy sateeksi ja yleensä hyvin runsaaksi sateeksi,koska niin paljon vesihöyryä pilvi ei yleensä sisällä mutta lentokone sai tuon efektin aikaan. Tällä planeetalla lennetään ehdottomasti liikaa. Tarpeeton lenteleminen pitäisi saada loppumaan.

    Remie

    Eihän juustoasianuntiat syö juusto lainkaan, ovat samaa lutkuttavaa porukkaa viinin maistajien kanssa aikansa mässyttävät ja puklaavat jätesankoon.

    Rane

    Remien teoria lentokoneiden kylmää ilmaa maanpinnalle painavasta vaikutuksesta kaipaa ehkä lisäopiskelua?

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Nostovoima

    Remie

    Joo tuo on tuttua tarinaa ja paikkaansa pitävää. Selvennän jotta ymmärrät.

    Kone lentää taivaalla ilmamassassa. kone pyrkii kaiken aikaa maan kesipistettä kohti, tämän voiman voittamiseksi tarvitaan välittäjä aine joka tässä tapauksessa ilma.  Ilmaa syrjäyttämällä saadaan vastavoima maan vetovoimalle , ( voima/ vastavoima) Kun kone pysyy ilmassa , niin vastavoima vastaavasti liikkuu siihen suuntaan kuin kone luonnostaan pyrkii  eli kohti maan keskipistettä. Näin ilma joutuu liikkeeseen kohti maata. Otin tuon tasa kilon tuohon koska emme ole ole merenpinnan tasalla , emmekä +15  asteen lämpötilassa. Ei tämä vaikea tajuta ole mutta sitäkin vaikeampi esittää textinä. Kuva olisi selkeämpi. Toinen vaikuttava tekijä on, ilman paine pienenenee yhden millibaarin 27 metriä kohti joka tekee sen että , koneen pitää lentää vastaavasti nopeammin että siiven kannatuskyky säilyy, eli siiven kohdattava aina yhtä monta ilmamolekyyliä pysyäkseen ilmassa, Mitä kylmempi sitä tiivimpi ilma. Kosteus tekee ilmasta tahmeaa. Vielä yksi selventävä kommentti. Siipi luo yläpinnalle alipaineen joka vetää ilmaa hirvittävällä voimalla alas, vaikka kone on poissa siitä missä juuri oli niin ilma on saanut valtavan liike energian kohti maata, jos kone alhaalla niin tuo energia törmää maahan. Toivottavasti asia selkeytyi.

Esillä 10 vastausta, 201 - 210 (kaikkiaan 589)