Keskustelut Tekniikka Husqvarna 555fxt vika

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 108)
  • Husqvarna 555fxt vika

    Saha sammuu pätskähtäen sahatessa ojanpenkkoja tai rinteessä,terän noustessa moottorin yläpuolelle.sahaa ei saa käyntiin muutamaan minuuttiin.sahaan on paikallinen husqvarnan merkkihuoltaja vaihtanut:kaasuttimen,sytytysyksikön,johtosarjan.huoltaja ei löydä sahasta vikaa.polttoaineena tuore 98e+2-2.5% täyssynteettinen 2t öljy.onko kellään kokemusta asiasta?

  • Ola_Pallonivel

    Pari vuotta sitten ostin talvimallin. 16 työpäivää kesti ja moottori jumissa. Alapään laakeri oli loppu ja uusi moottori tuli takuuseen. Lämpöä riittää käsille ja bensa maistuu. Voimaa on. Nollan pinnassa märällä kelillä sammuu, kun tärähtää. Mikä lie vikana, aika näyttää.

    Runkoputki on mallia kestävä. Olen rymynnyt tuolla naamallani ja selälläni, vielä on runko ja putki ehjä. Ja raivaajan paino lähempänä 100kg. Kulmavaihde on järeämpi, kuin pikkuveljessä.

    Käyttö on ollut pelkästään talvella.

    Stihli kalliimpi, muuten valinta kääntyisi saksalaisen puolelle.

    arto

    Pihkatapille   se ylempi kaasutin vie ilmaa kampikammioon. (ilmahuuhtelu moottori) Siellä missä kaasuvaijeri sieltä teräsvipu aukaisee sen kurkun, vetää samaa ilmaa kuin oikeakin kaasutin. Sulla varmaan aika rikkaalla käy koska sitä tekee. Mulla 545 2 v sahattu huoltelin sen katsoin senkin kaasuttimen oli aivan puhdas sisältä se letku. Kyllä ne tehdas säädöillä kuluttaa valtavasti minun sahuulla meni 1.1 litran tankki tyhjäksi tunti ja 9 minuuttia. Oikein säädettynä pääsee 120 minuutiin.

    oksapuu

    Mites arto sitä 545 Autotunea säätää, ei taida meisselillä onnistua?

    Kauanko tankillinen kestää nyt tunen kanssa?

    arto

    Suutin versio 545 fx mulla viimeisiä tehtaalta tulleita. Voihan autotuneakin poltoine käyrää muokata. Itänaapurista laiteet tietsikalle 150€

    pihkatappi

    Kiitos arto neuvoista. Varmaan on hivenen rikkaammalla, kuin mestarilla, kun tankki tyhjeni tuntiin ja kolmeen varttiin, toisaalta toimii omasta mielestä hyvin. Tehdas säädöllä taisi mennä reilu tunti tankkiinsa. Arton ohjeilla yritin säätää, eli ne legendaariset ohjeet, onnistui minulta lähes. Kaasuttimen toinen kurkku pitää tarkistaa, onko edelleen kertynyt töhnää. On tuossa sekin mahdollisuus, että kun ranne oli kipeä, tuli kaasutettua välillä varovaisemmin, eli jätkän veikkaus puolikaasusta voi olla myös totta, joskaan en tarkoituksella sahaa niin. 555 tarjoaa kuitenkin mahdollisuuden sahata isokin puu poikki puolikaasulla, mutta enempi se rasittaa laitetta kuin ne täsmälliset joka rungolle annostellut lähes täydet kierrokset.

    Pavekka

    Niissä kaasuttimissä on vaan yksi kurkku. Se toinen eli ylempi on välihuuhtelun läpällinen ilmareikä. Mun mielestä läpän ei kuulu liipotella tuulessa eli sitä pakko-ohjataan mekaanisesti kaasuakselin vivustoilla. Tuo nyt ainakin selittäisi ongelmia. Vaikuttaisi että ilmahuuhtelukoneilla on taipumusta kerätä töhkää kaasuttimeen.  Sen vaarallisuudesta ei tarkkaa tietoa. Tuskin ainakaan hyväksi on. Syynä lienee suurempi ilmantarve ja harvempi suodatin. Ei siitä haittaa olisi jos suodatinta puhdistaisi liiankin usein.

    Urakkametsuri 2017

    Säädetty liian pitkälle. Itsellä lopetti toimimasta kun perus säätö alkuperäinen 77min litra hyppäs ajan kanssa ensin 100minsaan ja sit toinen 20% eteenpäin oli liikaa. Työmaalle ku menin ni hyytymään rupes jonki aikaa sahattua, tulppa paskaseks mennyt ja tukossa ilmeisesti uusinkin, kun siinäkin tuli ensin +20% ja nyt sammuu lämmetessään. Ei kestä paksumpaa noilla säädöillä sahata, ja joutuu sahat viemään pois palstalta, kun ei pysy vehkeet enään räpelöimättä.

     

    Hämis

    Tänään otin uuden 555 fxt käyttöön. Hienosti lähti pellonlaidassa kylmästä käymään ja annoin rotkotella 10 min itekseen, ei ongelmia,tasaseen kävi. Sitten harvahkoa ennakkoa, niin piti pitää kierroksia hieman ettei laskenut tyhjäkäynille ,koska sammuu. 5-6 kertaa sai nypätä käymään ja tosi varovasti härnätä pois tyhjäkäynnilta ettei tukehdu ja sammu. Keski ja yläalue naukuu hienosti.

    Liekö muilla vastaavaa ollut uusissa sahoissa ? Selittyykö että esim kesällä eri säätö tehty kaupassa tai tehtaalla, talvella tarvittee ite ronkalata kohdalleen ?

    arto

    Lukaise ohjekirjaa siellä käsketään säätää 10 tankin jälkeen tehtaalla laitettu rikkaat seokset (sisään ajo säätö) Säätö ammattilaisen tekemä /huoltoliikkeen Säädöstä löytyy ihan oma ketju täällä.

    Hämis

    Täytyypä väijyä. Illalla hain ja kysäsin laitanko ehtooksi rötkötteleen tankin ittekseen. Ei kuulemma tarvii, koneet on valmiina menoon ?!?. No,kyllä sahojen kanssa on tosiaan paksummalla ajettu. Ja sitten kevennelty seosta hetken päästä.

     

     

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 108)