Keskustelut Tekniikka Husqvarna 550xp

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 110)
  • Husqvarna 550xp

    Kertokaahan arvon kollegat kokemuksia sahasta.

  • GKC

    Ei ollu lumisuoja paikallaan mutta enpä sitä hankessa huljutellutkaan… Väliseinän läpän avasin niinkuin ohjeessa käsketään (auki kun alla 0 astetta) kun oli kuitenkin 7-8 pakkasta eilen.

    No illalla pelasi kumminkin taas täysin normaalisti kun kokimiksi nykäsin käyntiin. Sano liikkeessä kun tänään kävin että pitää olla jonkun aikaa sammuksissa jotta asetukset resetoituu… Tiedä sitten onko toden perää. Sano myös että on kaasarin kalvoja jouduttu noihin vaihtamaan. Saapi nähä mikä murheenkryyni tulee olemaan tuo…

    Koiramies

    Teitkö tuon kiekotuksen talviluukun auki ollessa?

    phsv

    Eipä ole ollut ongelmia,vaikka tein tuon kiekotuksen ilman talvivarusteita.Myynnissä sanoi jotta pitää ensin ”kiekottaa n.3min”lähes täysillä kaasuilla,jonka jälkeen 30s tyhjäkäynnillä.Alussa mietti 0:sta lähtiessä,mutta parin puun jälkeen ei nikottelua enää ollut.Nyt talvivarustuksillakin kiertää ihan ok.
    Kyllä siinä puhti riittää,nyt tehdään 5:tukin petäjiä,15” laippa 1,3,eikä kärkipyörä ongelmia ole ollut.No nyt sahalla tehty vasta n.200 mottia,joten katsotaan miten se talvi etenee ja saha toimii.

    GKC

    Huomena taas mettäpäivä niin näkee ja kokee miten saha pelittää… Täytyy suosiolla ottaa mopo-Dolmari kaveriksi niin ei ainakaan hommat katkea tuon takia. Täytyypä koittaa kiekottaa heti aluksi vielä ja jos ei tokene niin nakata suosiolla huoltoon…

    GKC

    Hyvin pelas tänään koko päivän! Liekkö ollut uutuudenkarheutta… Sano liikkeessä että pitää olla tietyn ajan sammuksissa että resetoituu asetukset. Röpöttää muuten mullakin pienillä kierroksilla jos pidempään karsii/raivaa pientä oksaa/risua. Eipä tuo pahemmin haittaa kun kovassa puussa kierroksilla häviää ja tyhjäkäyntiä käy hyvin. Muuten tuntuu kyllä älyttömän hyvältä sahalta taas!

    kolju

    Ostin 550:n g mallin marraskuussa ja olen sillä joitakin päiviä sahaillu. Aluksi saha tuntu tosi hyvältä,juuri vääntö oli mahtava 346:n verrattuna. Sittemmin paras teho loppui ja ilmaantui vika jossa moottori sammuu kun tyhjäkäynniltä antaa kaasua. Saha kävi päivityksessä viime viikolla, mutta tulos ei ollut haluttu. Käyhän se ihan hyvin kun sitä tyhjänä kierrättää ja tyhjääkin käy mutta ei kuitenkaan mee puuhun sillai kun uutena. Olen koittanut avata ja sulkea lämpöluukkua ja vaihdella teippausta kkotelon alareunassa ilman tulosta. Kuljen tällä viikolla taas huollon ohitse ja mietin mitähän siihen voisi vaatia tehtäväksi kun huoltomieskään ei ole ihan omimmillaan tämän sahan kanssa.

    Nuorimetsämies

    Kerro sitten heti tännekkin.

    e-h

    560 ei ole ollut mitään muuta kuin tyhjäkäynnin säätöjä,hyvin on hyrissy koivutukki hakkuilla.

    phsv

    Eipä edelleenkään mitään ongelmaa.Tuo 550 xpg kiertää tosihyvin,ei ole tarttenut käydä huollossa eikä muutenkaan mitään ihmeellistä,kun vain se parin päivän jälkeen huolto.
    346:een verrattuna, kyllä ne kierrokset ja kiihtyvyys on hieman eriluokkaa,550:sen eduksi.
    Myös nuo kahvalämppärit toimii jopa tyhjä kaasulla.
    En tiedä mutta luulen jotta nää alkutoimet näillä uudenpolven sahoilla täytyy tehdä juuri,eikä vain sinnepäin.

    No jotakin miinusta on 550:ssä, kylmäkäynnistys vaatii enemmän vetoja,ja tarkkana saa olla ryyppyjen kanssa tauolta palatessa.

    rame

    550XP hankittu ja tavattu tuota käyttö-ohjetta. Talvikäyttövermeet tarkoitus laittaa kohilleen ja lähteä tästä käynnistelemään 1. kertaa ohjeiden mukaan, saapi nähdä miten tuo pelaa tuolla hötylumessa pakkasessa.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 110)