Kyllä se täytyy olla ohjelmassa se vika. Tyhjäkäynnillä pitää saada bensaa myös kiihdytyksen aloitukseen, eli vastata heti kaasuun. Onko 550:n kaasuttimessa kiihdytyspunppu?
Tuntus että ohjelma vika vois olla,vaan ei kokonaan poistunut päivityksen jälkeen.Sinänsä käytännössä viive on aika vähäinen harmi,mutta tuskin kuuluu asiaan.
Vanhassa ei tuota ominaisuutta ollut,vaan kiihtyi joka tilanteessa ihan ok.Sen verran kokemuksia,jotta itse tykkäsin käyttää 1.3mm ketjua,paremmin jaksoi mennä kuin 1.5:lla.
Miinuksina kahvalämppäri lopetti toimimasta loppuajasta,ylempi tärinän vaimennin jousi katkesi,ja muutenkin jouset olivat herpaantuneet.
Kaikin puolin hyvä peli,ja sillä vaihdoin samanmoisen.
Viestiketjun avauksessa pyydettiin kokemuksia, joten tässä tuoreimmat kokemukseni:
Kun myöhäissyksystä räntää tuntui tulevan joka päivä kun olin savotalla ja kun puustokin muuttui ensiharvennuspalstallani oksaiseksi männiköksi, niin otin tuon kahvanlämmittimillä varustetun isomman sahan käyttöön. Tankillinen on kesti puolisentoista tuntia, kun kasat tein kevättalvesta tehtävää ajoa silmällä pitäen eli isoiksi. Lämpökahvat osoittautuivat teholtaan sopiviksi ensiharvennuksella, kun tuulenkaatotukkinäreitä tehdessä on alkanut kouria polttaa. Teknisiä ongelmia ei ilmennyt. Mutta jos ensimmäisiin merkkeihin bensiinin loppumisesta eri reagoinut vaan jatkoi sahausta kunnes kone sammui, piti useamman kerran käynnistinnarusta nykiä tankkauksen jälkeen. Satuin myös vilkaisemaan käyttöohjekirjaa löytääkseni mahdolliset maininnat talviolosuhteiden huomioon ottamisesta, ja ilmeni, että sieltä pitää puhkaista reikä muoviin ilmansuodattimen alle. Kevään tullen tämä tukitaan sahan mukana tulleella tulpalla.
Talvimaski ohjeen mukaan asennettuna, ahtopaineen putkeen läppä, ja sylinterin välisenän aukko auki.
Niillä eväillä HVA on pelannut moitteitta aina, jos kahvalämmitys, niin eiköhän kaasuttimessakin ole vastus.
550:ssä ei tukita ahtoputkea. Eikö Burlin sahassa ole primerpumppua? Omassa se on, ja kun tankin on sahannut ihan kuivaksi, tankkauksen jälkeen primeristä muutama painallus ja lämmin saha lähtee käyntiin ilman puolikaasua tai ryyppyä. Liiallinen ryypyttäminen on myrkkyä, sillä kastelee tulpan tehokkaasti.
Nimetön21.5.2016, 14:20
Kannattaa tarkistaa runkopuolikkaiden ruuvien kireys magneeton puolelta.tai on tiivisteen vaihto niinku mulla kävi.Öljyt pääs kampikammioon.
Muuten kyllä pelaa vaikka tuhannen tankillista sahattu.
Viive johtuu kun kaasuttimen kurkkuun tyhjäkäynnillä vaaka asennossa varastoituu pensaa.
Onkos näistä viimeisimmistä ostoksista millaisia kokemuksia? Onko ketjussa esitetyt lastentaudit selätetty. Saha toimii ja huollossa tietävät mitä tekevät jos ei toimi ? Oma pähkäily on päätymässä sahan ostamiseen.
HVA 550 on ollut niin pitkään myynnissä, että huskulle ominaiset ”lapsentaudit” on hoidettu. Saha on varmasti valmis mittelöön.
Kun mainitsitte noista kierroksista, niin ne eivät ole mitenkään ylimaallisia, sen verran AMMATTIHUSKU on kiertänyt jo vuosikymmenet, jos on säädöt kohdallaan. Sellaisella on ilo sahailla.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.