Keskustelut Tekniikka Husqvarna 550xp Mark 2 jäätyminen

Esillä 7 vastausta, 41 - 47 (kaikkiaan 47)
  • Husqvarna 550xp Mark 2 jäätyminen

    Merkitty: 

    Onko muilla ollut ongelmia jäätymisen kanssa 550xp huskeissa? Neljättä päivää uudella sahalla sahannut, ja kaasutin tai tarkemminkin kaasu alkoi jäätämään jo toisena päivänä. Talvisarja on paikoillaan ollut jatkuvasti sahassa eikä pakkastakaan ole kun korkeintaan -10 ja silti koko kaasari on ihan umpijäässä. Lämpöä ei sylinterin puolelta tule sinne kaasarille oikeastaan yhtään ja siellä kopan alla muhii hirmuinen kosteus jatkuvasti. Eikö näihin oikeasti ole olemassa mitään talviläppää tai vastaavaa ratkaisua tohon päälikoppaan, kuten tämänkin sahan edeltäjässä 346xp:ssä oli, vai onko tällä vaan sahattava kesäisin? Ikinä en ole omistanut lämpökahvasahaa ja kyllähän nämä on silti pelittäneet sieltä 80- luvun malleista asti ainakin Huskilla paljon kovemmillakin pakkasilla, mutta tämä on nyt melkoinen pettymys ollut.

  • Jätkä

    Lasse tuossa edellä puhui vähän, mutta asiaa.

    Meisselillä säädettävässä kaasuttimessa on tietenkin säädön tapahduttava niin, että kone käytetään käyntilämpöön. Tämä sen takia, että kukaan ei pysty oikeasti sahaamaan kylmällä koneella – Jos se käy, se lämpiää!

    Ensin säädetään tyhjäkäynti = L : Suutinta käännetään pikkuisin liikkein jompaan kumpaan suuntaan, kunnes käynti on oikeasti nopein mahdollinen, siitä karvan verran aukipäin, eli rikkaammalle. Sen jälkeen säädetään T-ruuvista kaasuläpän asentoa niin, että tyhjäkäynnin kovuus on sopiva, eli ketju ei saa pyöriä, ei edes nyppiä. Kärsiikö antaa kaasua? Vastaako heti kaasuliipaisimeen? Jos tyhjäkäynti on sopivan hyvä, siirrytään seuraavaan vaiheeseen.

    Toinen vaihe – Säädetään tehokäynti = H : Kestääkö täyskaasua, kiihtyykö kerralla täysille? Röpöttääkö? -Jos röpöttää, se ei ota tarpeeksi kierroksia, seos on liian rikasta. Jos ei röpötä, Seos on liian laihaa, ei saada täyttä tehoa, kone hajoaa.  Säädetään suutinta niin, että päästään rajalle, jossa kone hieman röpöttää, hieman ei…. = Käy hieman ”nelistämällä, eli ”epätasaisesti”.

    Toki ilmanputsari pitää olla puhdas, oikea öljy/ bensiiniseos.Ohjekirja kertoo suositellun prosentin, sitä ei kannata ylittää, eikä alittaa.

    Valmisbensa (merkkituote) – on käyttäjäystävällisempää / terveellisempää kuin pumppubensa. Lisäksi se on puhtaampaa moottoria ajatellen, eli moottorissa pyörii vähemmän esim nokihiukkasia, jotka kuluttavat liikkuvia osia.

    Pavekka

    543 on rajoitettu torkkikone. Ellei noin uusi toimi niin se kannattaa viedä sinne takuuhuoltoon. Kyllä sitä jo vissiin oli ruuvattu se puoli kierrosta. Ei se enemmästä ruuvaamisesta enää parane.

    Koivunkaataja2

    Minä olen pehmentänyt neljä 543 kolmosta.Ydelläkään en ole päässyt yli tuhannen tankillien ilman isompaa remonttia(takuuseen).

    Viimeinen kaksisataa tankillista ja laakerit ja STEFAT Takuuseen.

    Käten sopiva mutta , muttaÄÄÄ?

    Jätkä

    En ole käyttäjiltä kuullut muuta kuin pettymyksen sanoja. Huskun huoltomies manasi pöytäkirjan ulkopuolelta koko vehkeen alimpaan helvettiin. Hänellä on sama juttu kuin artollakin, eli ei saa julkisesti puhua totta. Kampiakselit ja laakerit eivät ole ”tehty toisiinsa sopiviksi”.

    Raket

    😀

    Pavekka

    🙂

    arto

     

    ?

     

Esillä 7 vastausta, 41 - 47 (kaikkiaan 47)