Keskustelut Metsänhoito Husqvarna 545fxt ATune maastossa

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 140)
  • Husqvarna 545fxt ATune maastossa

    Hankintapäätös tuli tehtyä ja tartuttua yllämainittuun sahaan.Päätös oli helppo, paikallinen pitkäaikainen myyjä ,hyvä huolto/takuupalvelu ja kohtuu hyvitys jo ammattikäytön ulkopuolelle sahatusta 555:sta.Autotunes huollon merkitys hieman korostuu koska laitteelle ei peruspäivä viiluun lisäksi voi juurikaan tehdä mitään takuuhuolto hoitaa jos jokin jukkii.Toivottavasti ei tuu 0 sarja lastetauteja.Paketista käyntiin laitto onnistui loistavasti.Heti huomio kiinnittyi kulmavaihteeseen joka on kokenut muodonmuutoksen ja saanut uudet rattaat sisälle, kopassa on vain yksi start nappula.Ilmansuodatin näkyy päivitetyn paperiseen ja talvelle/kosteeseen perinteinen muovi.Laitettta alan ulkoiluttaan viikon sisään kelien salliessa jote sit lisää.

  • tamperelainen

    Huski 545 FXT Autotune on mahtava saha.Jaksaa kiihtyä225-terällä ärhäkästi ja vääntöä riittää.Kierroksia ottaa,että hirvittää.Olen yllättynyt positiivisesti,tehdas onnistunut sahan ominaisuuksissa,jos vielä löytyy kestävyyttäkin.Omien kokemuksien mukaan nailonlukkomutteri kestää 4-5 kiristystä ja sitten alkaa olla yksilöllisiä kestävyyseroja

     

     

    Marjametsä

    Omistan molemmat 555 ja 545 autotunen. Kyllä isoveli on tuosta vielä pari kolme napsua parempi. Pikkuveliä pitää huudattaa napit kaakossa koko ajan, ensimmäinen syy on tehonpuute ja toiseksi tietyllä kierrosalueella se on melkoinen vibraattori, vibra on yleisesti tunnistettu ominaisuus. Tykkään lisäksi säädettävästä kaasuttimesta, oikeilla säädöillä saa tehot ulos ja kulutuksen todella vähäiseksi. Läpimitan ollessa pientä, riittää 70-80% sahausteho, eikä vibraa.

    Jätkä

    Kyllähän tuo isompi on osoittautunut olevansa se ykköstykki kaikin puolin. Eri asia on, tarvitaanko niin paljon tehoa? Pienemmälläkin teholla pärjää, jos osaa laittaa – ja pitää terän aina huippukunnossa.

    Jos on poistettava puusto päässyt siihen mittaan, että pitää isommalla terällä leikata kummaltakin puolelta, niin silloin ollaan mielestäni jo metsässä, johon olisi paree tehdä energiapuuhakkuu, joko manuaalisesti tai mopolla.

    Tuo vibra on kyllä ollut kaikissa sahoissa, mitä olen kokeillut ja käyttänyt. Nyrkkisääntönä olen pitänyt sitä, että varvit sen verran korkealle, että ollaan koko ajan tuon värinän yläpuolella. = On ollut myös koko ajan ohje opetuslapsille.

    pihkatappi

    Myös terä aiheuttaa tärinää. Tärinän takia kannattaa halpoja teriä tasoitella lattaviilalla. Eli jos hampaan alapuolella oleva selkä on rösöinen, lattaviilalla tasoitus. Hifistelynä Arton tyyliin alempaan kouruun pyöröviilalla leikkuu hammas. Haritusta joka hampaalle saman verran. Jos vielä täristää, terä on tehty alunperin huonosti, mutta kyllä sillä nyt kuitenkin risut katkeaa. Strandin terä, tms tasapainotettu täristää vähempi. Peukalokaasun kanssa tärinä kipeyttää nopeammin ranteen, peukalon, kämmenen..

    Jätkä

    Terän voi hioa pyöreäksi, jos se ei sitä ole. Aikaa toimitukseen kuluu muutama sekunti.

    Jos haritusta ei saa tasaiseksi, kannattaa siirtyä kovapalateriin.

    Jokainen hammas pitää olla juurikin saman kokoinen.

    Siitäkin huolimatta jokainen raivuri ja yksisylinterinen moottori tärisee. Se värinä tuntuu kiihdytettäessä tyhjäkäynniltä täysille – jossain vaiheessa.

    Ovatpa njotkut pellet saaneet sahansa siihen malliin, että se kaasu pohjassa tärisee taukoamatta, eli ei kierrokset nouse sinne, minne pitäisi.

    Sellaiset koneet hajoavat aika nopeasti ja syy on käyttäjän. Melko varma merkki väärän kierrosalueen tai viallisen koneen käytöstä on, kun laitteessa eivät ruuvit ja mutterit pysy paikoillaan, vaan jatkuvasti löyhtyvät ja tippuvat.

    jobu 949

    Onko muilla ollut 545fxt autotuneissa  lohkon halkeamisia,joko runkolaakerin ympäriltä tai vauhtipyörä kotelossa.

    arto

    <p>Tutulla 102 tuntia sahattu saha oireili kuin olisi vetänyt ilmaa eli kävi laihalla epäilin runkolaakereita. Mutta  oli takuu eikä liike saanut kuntoon antoivat uuden sahan,</p>

    jobu 949

    <p>Ensimmäinen 545 oireili juuri noin,oli huollossa päivittivät ohjelmaa ei auttanut,lohko oli halki runkolaakerin ympäriltä.Vika olisi ollut helposti paikannettavissa painetestillä,eivät tehneet käskivät sahata niin kauan kun toimii jotenkin.Lopulta vauhtipyörä otti kiinni virtalaitteeseen ja sahaus loppu.Saha lähti tehtaalle tutkittavaksi ja uusi tilalle.</p><p> </p>

    petep

    Sain kokeilla sahaa ja oli niin iso ero 300-sarjalaiseen ja päätin hankkia sahan. Sitten tuli mieleen että näistä on tubessa videoita että ei ole muuta kuin ongelmia. Välystä on niin paljon että vauhtipyörä osuu virtalaitteeseen jne….. Kysymys kuuluu että onko täällä esm Artolla sellaisia kokemuksia että saha kestää oikeasti enemmän kuin 2 viikkoa?

    Tuntuu aika hurjalle että tehdas on päätynyt moiseen ominaisuuteen että välys on normaalia ja antaa sahan laulaa siihen asti kun laulaa.

    Iso terä, peukalokaasu ja tuntui pysyvän kierroksilla oli ominaisuuksia johon tykästyin. Sitten tuli tosiaan mieleen nämä ammattilaisten kohtaamat ongelmat.

     

    Ammatti Raivooja

    Puolen vuoden jälkeen 545 autotune hajosi, kotikorjaus mies ei löytänyt vikaa, purin varaosiksi ja toista en ole vielä ostanu. 555fxt on talvisahana ja jos taimikonhoidossa on paljon poistumaa ja haluat sen hehtaarin päivässä ni 555fxt hoitaa sen. 545F on mahtava saha, kun samalla mallilla on tehty yli 10 vuotta niin se kestää vuosia ilman vikoja ammattilaiskäytössä. Sit on käytössä manuaalikaasutin 545fxt mikä oli kans huippusaha, suurinpiirtein sama saha ku 545f. 545f vahvuudet on ehdottomasti ennakkoraivauksilla pienellä terällä ei jää jumiin pitkiin puihin niin herkästi ja sit vaihdan 555fxteen kun saha ei leikkaa yhtä nopeasti kun kävelen. Mut tosiaan pienellä terällä ei muuta viiti tehdä kuin ennakkoraivausta.

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 140)