Keskustelut Tekniikka Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 186)
  • Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

    No niin! Tankillinen kestää 1h20min säädin kaasaria matalakierrossuutin l auki noin 30min! Työkierros suutin h auki 15 min tankki kesti 1h35min ja sai lapasta kone! Uskaltaako laittaa vielä kiriämmälle? Kone ei kyllä huuda missään vaiheesa liikaa pumppaus kaasutus tekniikka sahatessa!

  • Jätkä

    Pavekka.”Huomasiko joku eroa noissa ohjeissa? ”

    -Kun kerran kysyit: Vanhemmassa ohjeessa käsketään katsoa sivulta 57 ja uudemmassa ohjeessa sivunumero on 59. Muuten näyttää olevan sama sisältö!

     

    Pavekka

    Niin olin huomaavinani. Nuo kalibroinnit on huoltotyökaluja ei niitä käyttäjä manuaaliin kuulu listata. Jos huski niin tekee ilmaiseksi se tarkoittaa että niitä pitää olla piippailemassa tämän tästä. Eli taas kerran on tehty keskeneräistä ja kuluttaja tietämättään on valjastettu tuotetestaajaksi.

    Metsuri motokuski

    Voisko tuo puliveivaus johtua siitä että kone otetaan käyttöön kyseisessä ilman alassa. Noita sahojahan menee usealle mantereelle ja eri ilman alaan. Motocross pyörissäkin oli kaasuttimien suuttimet  neulat ja  neulankorkeudet määritetty tietylle ilman alalle merepinnasta ja käyttölämpötiloista. Ohjekirjassa oli taulukot sitä varten. Tottahan se voisi olla että myyjäliike tekisi säätöajan valmiiksi.

    Pavekka

    Se on mukautus ja juuri sitä sen pitäisi tehdä reaaliajassa leikkimättä kuurupiiloa.

    arto

    <p>Kalibrointi palauttaa ne tehdasetukset.  Tuossa vähän tietoo miten ne tehdään     https://www.youtube.com/watch?v=KtCi5ETiS2A</p>

    Metsuri motokuski

    Onko se niin että yllä mainittu kalibrointi palauttaa tehdasasetukset vai säätääkö se kaasuttimen olemassa olevaan olosuhteeseen?

    Pavekka

    Kyllä ja ei. Kalibrointi nollaa eli laittaa tehdasasetukset. Eli huoltotyökalu…Mukautus säätää vallitseviin olosuhteisiin. Eli kaksi toiminpidettä jotka usein käsitetään väärin yhdeksi kalibroinniksi. Videon mukaan raivuri tarvii kiekotukset jos haluaa mukautuksen heti. Tekee saman automaattisesti ilmankin. Kestää vähän kauemmin. Uusissa tuneversioissa ei pitäisi olla kiekotusta ollenkaan reaaliaikasäädön vuoksi. Tai sitten se on vaan moottorisahoissa tai sitten jotain muuta.

    Se mukautuksen reaaliaikaisuuskin voi olla puppujuttua eli myyntijargonia. Ei nyt luulisi että se heti osaisi säätöjä laittaa kun ei siellä sahassa mitään sääantureita ole. Kompuutteria ohjataan jollain esiasennetuilla kierroskäyrä analysaattoreilla jotka käyntiprofiilin mukaan päättelee millainen keli on ja mitä käyttäjä haluaa että tehdään. Siinä vaaditaan vähän raakadataa että voidaan tehdä päätelmiä. Ei se heti tule.  Ois mielenkiintoista päästä tutkimaan noiden koodia. Mutta ei taida onnistua. Kovia yrityssalaisuuksia.

     

    arto

    <p>Se mukautuksen reaaliaikaisuuskin voi olla puppujuttua eli myyntijargonia.              Niin se mukautus tulee koska meissä sahan käyttäjissä on eroja toinen sahaa kierroksilla toinen puolikaasulla. Sitä se tarkoittaa.</p>

    Pavekka

    Vaikeita asioita hahmottaa joo…

    petep

    Ja nyt kertoivat uusimmalla videolla että kaasutinta oli säädetty manuaalisesti ja oli alkanut toimimaan halutusti. Ehkäpä sitä ei kaikki tiedä miten sitä kaasutinta säädetään autotunessa…..

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 186)