Keskustelut Tekniikka Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 186)
  • Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

    No niin! Tankillinen kestää 1h20min säädin kaasaria matalakierrossuutin l auki noin 30min! Työkierros suutin h auki 15 min tankki kesti 1h35min ja sai lapasta kone! Uskaltaako laittaa vielä kiriämmälle? Kone ei kyllä huuda missään vaiheesa liikaa pumppaus kaasutus tekniikka sahatessa!

  • KeMeRat

    Summa summarum: huskit on huskeja. Tuolla käyttäjällä oli stihlin kanssa ongelmana lähinnä vaijerin jäätyminen, merkkiä vaihtamalla päästiin ihan toisiin sfääreihin.

    Pavekka

    Siellä näytti olevan kaksi koneistus virhettä alakerrassa. Kampiakselissa väljä laakerisovite ja lohkossa liian syvä laakeriupotus. Akseli pääsee vatkaamaan molempiin suuntiin. Vähän voi buuailla. Tuosta sähkökaasuttimesta vielä lyhyesti että ne on muuten ihan tavallisia kaasuttimia mutta polttoaineen annostelu on automatisoitu ja sitä ohjataan sähköisesti. Ei sen kummempaa. Neulan asennus,huolto ja säätö menee ihan samoin kuin tavallisessakin.

    arto

    Tuosta sähkökaasuttimesta vielä lyhyesti että ne on muuten ihan tavallisia kaasuttimia mutta polttoaineen annostelu on automatisoitu ja sitä ohjataan sähköisesti. Ei sen kummempaa.       Ei manusäätö kaasutin ole yhtään tunen tapainen, Siinä 3 eri seosreikää tavan kaasuttimessa yksi hoitaa kaiken     Käynnistystila • Joutokäyntitila • Osakaasutila • Täyden kaasun tila

    Pavekka

    Tuossa on aika hyvä leikkauskuva kalvokaasuttimesta. Jos aihe kiinnostaa. Siinä näkyy toimintaperiaate yksinkertaistettuna. Sähkökaasuttimessa nuo kaksi suutin ruuvia on korvattu sähköisillä aktuaattoreilla.

    https://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=243592&d=1312156145

    arto

    Mulla vaan Husqvarnan virallinen huolto manuaali. Samaa käyttää viralliset huotoliikeet. Ei tuo kuva ole yhtään likelekään sama.

    Pavekka

    Huskin tunessa on ihan vastaava kalvokaasuttimen runko ja toimintaperiaate. Siihen on vaan tehty lisäyksiä ja modifikaatiota sähköistä toimintaa varten. Kaikki taika tapahtuu kaasuttimen ulkopuolella ja sähkösäädön lisäosassa. Itse kaasuttimessa on normaalin kalvokaasuttimen kuluvat osat ja huoltokohteet.

     

    Puskapeke

    Aihe niin lähellä omaa ongelmaa joten kysäisempä tässä. Ongelmana 555fxt kaasari vehkeessä, säädöt ei toimi. Saha lähtee ok käyntiin, kierroksia ottaa jollain tapaa. Tyhjäkäyntikierrokset reilusti korkeammat mitä pitäisi. Säätö ruuveja kääntämällä niin H L tai tyhjäkäyntiruuvi ei vaikutusta toimintaan/käynti ei muutu. Kesällä ollut viimeeksi töissä silloin kulutus ollut järjetön ja kierroksia ottanut huonosti. Tulppa ja kaasarin ympäristö märkänä vieläkin.  Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia?

    Pavekka

    Ei varmaan ole haittaa laittaa sitä ensimmäiseksi perussäätöihin. L 1.75 H 2. Jos se on ihan metsään ruuvattu jo tuo voi auttaa. Ellei auta siellä on joku tutkimista vaativa vika.

    .

    Tarkista sahan max kierrokset ohjekirjasta

    Hanki tulpanjohtoon kytkettävä digitaalinen kierroslukumittari ja säädä sen avulla kierrokset max arvoon.

    Toimii

    .piste

    arto

    Puskapeke     Tarvitsee säätö meisselin tuntuu aika rikkaalla olevan. Siellä alumiini rajoittimet ne suuttimet ei pyöri kuin puoli kierrosta. Tavan meisselillä.

Esillä 10 vastausta, 141 - 150 (kaikkiaan 186)