Keskustelut Tekniikka Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 186)
  • Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

    No niin! Tankillinen kestää 1h20min säädin kaasaria matalakierrossuutin l auki noin 30min! Työkierros suutin h auki 15 min tankki kesti 1h35min ja sai lapasta kone! Uskaltaako laittaa vielä kiriämmälle? Kone ei kyllä huuda missään vaiheesa liikaa pumppaus kaasutus tekniikka sahatessa!

  • arto

    <p>9.9 Moottorin säätäminen AutoTune-yksikkö säätää polttoaineseosta jatkuvasti käytön aikana. Kaasutinta ei säädetä enää käsin H- ja L-neuloilla ja T-ruuvilla. Säädä moottoria, kun se on lämmin. • Autotune säätää L-arvoa, kun laite käy joutokäyntinopeudella. • Autotune säätää H-arvoa, kun laite toimii kuormaamattomana täydellä kaasulla. Terävarustuksen on voitava toimia vapaasti. Kun alla oleva vaihe käynnistyy, älä sammuta moottoria ennen kuin kaikki vaiheet on suoritettu. 1. Asenna terävarustus, joka on hyväksytty lisävaruste. 2. Siimapäätä käytettäessä on varmistettava, että suojuksen terä leikkaa siiman. 3. Käytä moottori lämpimäksi. Tämä vie noin 3 minuuttia. 4. Käytä laitetta 30 sekuntia täydellä kaasulla ja vapauta sitten kaasuliipaisin. Toista tämä kolme kertaa. 5. Anna laitteen käydä joutokäynnillä 5 minuutin ajan      ( Tuossa korjaamokäsikirjan mukaan kun kaasutin purettu ja irroitettu säätö.)</p>

    petep

    Eikö saha ota itseensä männän osalta jos käy laihalla eikä alakerta muutu väljäksi.Ja jos on videoita katsellut niin juuri sitä hakivat että ei tarvisi sahat kaasu pohjassa vaan ottaisi kierrokset buuaaamatta.

    eritkivet

    Vaikuttaahan se alakerran voiteluunkin jos käy laihalla.

    Oon antanu itteni ymmärtää että seoksen säätelyn suorittais jonkinlainen magneettikytkin ja se ei ymmärrä osakaasua, siksi se vetää laihalle ja siksi se booaa, en usko että sitä saa pois. Itseäni moinen ei oo haitannu koska en käytä osakaasua sahatessa

    Pavekka

    Kyllä se käytännössä leikkaa kiinni jos käy laihalla eli mäntä turpoaa. En ole niin vakuuttunut noista alakertateorioista niiltä osin. Laakerit ei kulu liityntäpinnoilta Tämä ko. Tapaus johtui vääristä koneistustoleransseista eli valmistusvika. Mtronic käyttää magneetti venttiiliä tune moottori suutinta. Kummankaan ei kuulu buuata käyttölämpimänä. Se on aina vika.

    petep

    Aika erikoinen ajatus että tehdään 2T-moottori mitä pitää käyttää koko ajan kaasu  pohjassa  😀

    eritkivet

    Onhan se oikeasti vika, mutta haluaisin nähdä yhdenkin 545 autotunen joka sitä ei tee.

    Pavekka

    No jos siellä on ollut viallinen erä ja ne on tänne lähetetty niin miksi siellä joku toimisi buuaamatta?

    arto

    <p>https://www.youtube.com/watch?v=hLrjxeLZQrs       Tuossa oikein toimiva tune.   Noissa edellisessä videoissa laakerit pyörinyt lohkossa. Onko voitelun puutetta vai muuta sitä en tiedä. Jos öljy ei ole riittänyt voiteluun laakeri kuumunut likaa ja juminut , Tuo kampuran kuluminen viittaa siihen.</p>

    eritkivet

    Noinhan se toimii kun sahaa on off kaasulla niin kuin pitääkin. Todennäköisesti tuokin saha booaa jos sahaa osakaasulla ja siitä kaasu pohjaan

    arto

    <p>http://Pumppuyksikössä (A) polttoainetta pumpataan polttoainesäiliöstä kaasuttimen säätöyksikköön. Pumppukalvon toinen puoli on liitetty kampikammioon, ja se sykkii kampikammion paineenvaihteluiden mukaan. Polttoaine johdetaan kalvon tulo- ja lähtöventtiilien avulla imuverkon läpi tuloneulaan. Katso kuva 1. Autotune-yksikkö (AV) on kiinnitetty säätöyksikköön (B). Siellä tarvittava polttoainemäärä säädetään senhetkisen nopeuden ja lähtötehon mukaan. Katso kuva 1. Sekoitusyksikössä (C) sijaitsevat rikastimen läppä, kaasuläppä ja kiihdytyskanavat. Siellä ilma ja polttoaine sekoitetaan niin, että saadaan aikaan polttoaineilmaseos, joka voidaan sytyttää sytytyskipinällä. Katso kuva 1. 9.3 Toiminta Kaasutin toimii eri tavalla eri käyttötiloissa, joita ovat: • Käynnistystila • Joutokäyntitila • Osakaasutila • Täyden kaasun tila. Käynnistystilassa rikastimen läppä (katso kuva 2 E) on kokonaan kiinni. Tämä lisää kaasuttimen alipainetta ja polttoaine on helpompi imeä kiihdytyskanavista. Kaasuläppä (F) on osittain auki. Kuristinläppä (D) on kiinni. Kaasutin 9 Kaasutin AV AIR/FUEL MIX FUEL AIR A D B C AV AIR/FUEL MIX FUEL AIR E F D Kuva 1      Siinä tunen kaasuttimen toiminta huoltokirjan mukaan. Eli se perinteinen neula ei säädä , Vaan antaa kaasuttimelle tarvittavan määrän polttoainetta.</p>

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 186)