Keskustelut Tekniikka Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 186)
  • Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

    No niin! Tankillinen kestää 1h20min säädin kaasaria matalakierrossuutin l auki noin 30min! Työkierros suutin h auki 15 min tankki kesti 1h35min ja sai lapasta kone! Uskaltaako laittaa vielä kiriämmälle? Kone ei kyllä huuda missään vaiheesa liikaa pumppaus kaasutus tekniikka sahatessa!

  • Pavekka

    Ei sitä sen enempää kuulu säädellä. Bensapinta laitetaan siihen mitä tehdas käskee ja tune hoitaa loput. Huollon yhteydessä pinta tarkistetaan tai jos on syytä epäillä.

    arto

    Siellä sami sääti manuaalisesti kaasutinta neulaa sääti. Ja pakoputken ulostulon tukki melkein puolella. Ja kertoi tehoja tuleen lisää. Hassua.

    Metsuri motokuski

    Eikös tuo Arton esimerkki kerro juuri siitä että moottoriohjauksen softa on väärin rakennettu.

    arto

    Ei tehtaan säädöllä täyttää eu pakokaasu arvot itsellä nuo tehtaan ohjeet säätöön niitä muuttamalla voi aiheuttaa moottori vaurion.

    Jätkä

    Painotus sanalla VOI. Jos neulaa säätämällä voi vaikuttaa kierroksiin ja tehoon, täytyy keinuvivun asento määritellä äärettömän tarkasti.

    Pitäisin myös tuossa säätöruljanssissa tärkeänä käyttää varvikelloa, että tehtaan suosittelemia kierroksia ei ylitettäisi kovasti pelkästään seosta laihentamalla / rikastamalla.

    Virittäminen on kokonaissuoritus, jossa pitää kaiken sopia kokonaisuuteen. Jos lisätään ruokkimista, on lisättävä myön hapensaantia, on hoidettava koneen hengittäminen, sytytys ja pakokaasut vastapaineineen. Kun ne kaikki on kohdallaan, niin vakion tehoja voidaan nostaa hyvinkin kaksinkertaiseksi, jopa yli.

    petep

    Erikoista että esm Arton mielestä tehdassäädöissä saha muka kuulostaisi toimivalle videolla ? Samille lienee se ja sama vaikka saha hajoaa jossain kohtaa jos nyt toimii miten sahuri haluaa. Ovat näyttäneet videoilla että ei ole yksi ja ainoa saha joka ei ota kierroksia kun laitetaan kaasu pohjaan vaaan bouuuuuu ja sitten  :DErittäin erikoinen näkemys jos insinöörit on tehtaalla sitä mieltä että näin sen pitää toimia. Jos on pakkasta niin päivä alkaa nykimällä sahaa käyntiin jne ja jos tuo remontti auttaa siihenkin niin miksipäs ei tehdä remonttia?

    pihkatappi

    Hankala sahata, kun tottunut että kaasvivusta nousee kierrokset ja teho ja sitten  pitääkin hieman odottaa. Kerran tuota neulaventtiilin nousua hiukan muokkasin, kun vanha 254 m-saha ei nostanut bensaa ollenkaan. Sami tuon teki tarkoin ja epäilemättä se oli omatoimiselle ongelman ratkaisu, pakoputken säätäminen oli jo virittämistä.

    arto

    <p>http://Erikoista että esm Arton mielestä tehdassäädöissä saha muka kuulostaisi toimivalle videolla ?     Ei kuulosta mutta sen olisi voinut kalibroida. Tai jos paljon sahattu kone olisi vaihtanut sen neulan, Se kulunut jos joutuu säätämään, paljon nähnyt tune sahoja ei mikään ole buuannut. Vaikka sahattu 2 v</p>

    petep

    Ok Arto. Tuo säädettävä saha oli viikon vanha.Olihan nämä videoilla esiintyvät Huskumiehet sitä mieltä muutama viikko sitten että Huskulla pitää sahata tyylillä että pitää kierroksia koko ajan koneessa.Nyt kun tietävät miten sahat saa toimimaan niin muuttanevat tyyliä ja nauttivat toimivasta sahasta.Ja pakon edessä eräs osti Huskun kun Stihli ei pelaa niin ei pelaa kun saa lunta päälle.

    Jätkä

    pihkatappi:” Kerran tuota neulaventtiilin nousua hiukan muokkasin, kun vanha 254 m-saha ei nostanut bensaa ollenkaan.”

    Kaks-viis-nelosen kaasuttimen kalibrointi oli niin perinteistä hommaa, että  sen osasin tehdä minäkin. Sen aikakauden Huskuissa oli tyrkyllä kaasutinta, joissa oli kierrosluvun rajoittamiseksi ylimääräinen suutin, joka antoi niin paljon bensaa, että vaikka H-suutin oli täysin kiinni, saha vain turisi.

    Sahakauppiaat vaihtoivat niihin takuuseen uusia kaasuttimia, mutta sen suuttimen sai tukittua ihan omin keinoin ja saha tuli heti kuntoon.

    Neulaventtiilit eivät ole olleet ongelma, kuin tiiviyden takia. Kun neulan kärki kuluu, se alkaa vuotamaan ja kaasutin tulvii. Neula kannattaa silloin vaihtaa ja säätää keinuvivun asento, joka voi olla kahdella eri tavalla: Jos keinuvipu on upotettu säätökammion pohjaan, vivun kärki kammion pohjan tasolle. Taikka jos kärki on pohjan yläpuolella, sen tulee olla kammion laitojen kanssa samalla tasolla.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 186)