Keskustelut Tekniikka Husqvarna 543 XP

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 36)
  • Husqvarna 543 XP

Näyttää olevan saatavilla myös Suomessa. Laittakaa kokemuksia jos on jo hankittuna.

• Mikko Riikilä

mykkäsen risto koesahaa sitä parhaimmillaan ja ainakin hän on aivan innoissaan siitä. teemme sahasta juttua joskus lokakuulla
    t riikilän mikko

topintam

2,2 kw vs. 2.8 kw = 25% vähemmän löylyä mitä hq346 stile 261 ammattimalleissa. Se on vaan liikaa ainakin mulle. Menee karsimiset ja katkomiset semmoseksi nyhräämiseksi.

Mut jos sahojen hinta huimaa ja kiirettä ei oo niin voi olla äkkinäkiseelle ihan soiva peli.

Rivinelonen

Löylyä tarvittaessa otetaan 254xp esiin, muuten mennään ms 200. Kiinnostava saha tuo uutuus joka tapauksessa

petep

Ja hintaeroa 545-malliin 10 euroa ja tietenkin jos kymmenellä eurolla saa lisää voimaa niin ostamme sen missä on voimaa? 😀

Nimetön

Joko on minkälaisia käyttökokemuksia Japanin Huskista kertynyt? Vieläkö pitää odottaa että lastentaudit on korjattu?

Mikko Riikilä

Olemme sahanneet huskun 543:lla noin 130 tankillista, eikä siinä ainakaan tähän mennessä ole ilmaantunut mitään lastentauteja. Juttu sahasta tulee ulos marraskuun 7. päivänä.
    riikilän mikko

Nimetön

Hyvä juttu!
    Heti kun ennakkoraivaukset on tehty niin sahakauppaan.

Backwoods

Mulla oli kyseinen saha muutaman päivän koeajossa. Ihan pirteä saha ja voimaakin on vaikka puun kaatoon. Tähän asti olen sahaillut 339XP:llä ja siihen verrattuna tuossa uutuudessa oli kyllä reippaasti enemmän tehoja. Tällä kertaa ostin kuitenkin itselleni 550 xp:n ja vein 339:sin vaihdossa kauppaan. Ajattelin että jos tuolla 550 :kymppisellä kävis kaikki hommat mutta saas nähdä tuleeko vielä pikkusahaa ikävä. Oman kokemuksen perusteella voin kyllä tuota 543xp:tä suositella ainakin harvennus ja rankametsään. Kevyt on ja kätevä käsitellä. Nollakelissä kun laitto tulpan auki josta kone saa lämmintä ilmaa niin toimi paremmin eikä röpöttänyt enää kylmänäkään.

e-h

Huskin sivuilta katoin 543 ketjunopeutta,ainoastaan 20,2 m sek,saattaa vaikuttaa karsinnassa.

Nimetön

Huskun sivuilta katsoin… 550XP ketjunopeus 19,6m/s taittiin ilmottaa vähempi kierroksiakin 550:seen.

Huollossa olivat 543:n kierroksia mitanneet jotain pitkästi yli15000r/s.
    Vakiona 543:sa seittemän hampainen vetorissa, minä oon sahaillut kaheksan hampaisella rissalla ja mielestäni ketju pyörii aika liposeen.

Jos isompia puita kaatelee niin ehkä 7 hammasta riittää. Suuttimisa vain puolikierrosta säätövaraa niin työ suutin saa olla täysin auki.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 36)