Keskustelut Tekniikka Husqvarna 445 ei toimi

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 74)
  • Husqvarna 445 ei toimi

    Onko jollain kokemusta miksi saha puutuu, ei ota kierroksia. Kerron alusta mitä olen tehnyt. Vika alkoi kun vaihdoin kaasarin kalvot, koska saha sammui kesken pinoamisen ja tyhjäkäynti oli epätasaista. tässä yhteydessä tuli nykyinen vika, eli kun saha lämpenee yläkierrokset pätkii ja sahaa kääntämällä käynti muuttuu. siis purin nyt useamman kerran sahan ja epäilen että imukaula on rikki jotenkin ettei sitä huomaa. tms. Vaihdoin pensaletkut ja suodattimen . Onko jollain ollut vastaavaa , epäilen että imukaula on aika kallis joten ei huvita kokeila onko siinä se vika. Tällä on sahattu ehkä 100 mottia yhteensä eli ei mikään vanha se puolesta, mutta ikää on 5 vuotta.

    Sitten lopuksi voisi kertoa onko olemassa jokin saha jota ei tarvitse korjata yhtenään, tässä kun on ollut muutakin harmia.

    Kiitos kaikille etukäteen.

  • Jätkä

    Aika yleinen havainto on, että numerosarjan viimeisen numeron muuttuminen isommaksi tarkoittaa, etta malli on pykälää uudempi kuin se yhtä numeroa pienemmän numeron omaava vehje.

    Nyt on hetken tarjous Jonssista: Hankkija tarjoaa ”Löytölaarista”  Jonseredin

    Pekmon

    hei vaan kaikki, ajattelin kertoa kun minua ainakin kiinnostaa jos jokin korjaantuu. Niin nyt ollaan tilanteessa että vaihdoin myös stefat, primerin ja puhdistin kaasarin uudelleen. ihmetyttää ,  ei ota kierroksia sammuu. vielä olen ajatellut laittaa tuohon impulssiputken ja kaasarin yhtymäkohtaan jotain tiivistävää massaa tms. vielä on tietysti mahdollista että se virtalähde on rikki, viimeksi kun se hajosi saha potkaisi lujaa kun sai kipinän väärään aikaan ja poltti putkessa, siitä osasin perustella mikä on vikana. Nyt kun pyörittelin sahaa ja painoin kaasaria etsiäkseni vikaa, niin sain sormille tulpanjohdon läpi. ei kovin vakuuttava laite. taitaa jäädä korjaamatta tämä kohde.

    Pavekka

    Imukauloihin ei kannata laitella massoja. Tahtoo olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Nykysahat on suuniteltu niin että kokoonpanoaika tehtaalla olisi lyhyt. Kestää liimailut ja lämmittelyt liikaa.  Komponentit vaan lyödään nippuun ja kun aikansa kasataan siitä tulee saha. Osat vaan on niin hienomekaanisia ja valuteknisiä että korjaamiset on vaikeita ja kalliita kun osia saa vain marmorilta. Jos huski on myytävänä olisin kiinnostunut ostamaan.

    Jätkä

    Puola ei välttämättä ole aina vauhtipyörän välittömässä läheisyydessä, vaan selkeästi erillään. Magneettipalojen vaikutuspiirissä on sytytysyksikkö, joka hoitaa ensiövirran kehittämisen ja sen katkomisen.

    Olen käyttänyt ilmavälin säätämisessä luottokorttia taikka metsurimitan muovista nauhan alkupäätä. Se on hyvä konsti, kun laittaa muovin siihen väliin ja löysää pikkuisen sytytysyksikön ruuveja,  jolloin magneetit vetää yksikön niin lähelle kuin mittaliuska antaa periksi. Sitten ruuvit tiukalle ja pyöräytetään magneetit eri kohdalle, niin liuska / nauha lähtee pois välistä. Puola ei yleensä ole liian likainen!

    Pavekka

    Et ole käyttänyt luottokorttia. Muisti pätkii. Se on liian paksu. 445:ssa on yksi osainen sytkä. Eli yksi mötikkä kehällä.  Väli on yleensä 0.3mm. käyntikortti käy.

    pikkutukki

    Jos käynti huono , säädä käyntikortilla !

    Jätkä

    Minkäs vahvuinen luottokortti Pavekalla on? Se on ilmeisesti paksumpi niillä, joilla on ”töllöä” tilillä hieman enemmän.  Joskus ohjeistettiin pelikorttia käyttämään, mittasin tuosta pöydältä avaamattoman korttipakan, se on kotelon kanssa 18 mm: vahvuinen – en avannut pakkaa, mutta hyvin lähellä tuota ohjearvoa 0,3 mm siitä tulee.

    Jostain syystä – jos rako meni liian pieneksi alkoi vauhtipyörä hipomaan sytytysyksikköä. Taisi K-akseli taipua hieman, taikka ketjujarrun lätkähdettyä päälle täysiltä monta kertaa, oli akselin suoruus menetetty.

    Pavekka

    Kaikissa niissä olisi kampura kierossa jos se noin helposti menisi.  Jossain trimmereissä on saattanut olla kun on pitkä akseli. Tosin voinut vääntyä vasta avaamisen yhteydessä.

    Jätkä

    Kylläpä Jonsseissa olikin. Muutaman päivän maahantuojan korjaamolla olin opissa ja siellä oli vino pino kampikempuroita, jotka olivat kiertyneet. Jokainen saatiin kyllä suoraksi, kun aikansa naputeltiin ja heittokellon kanssa tarkistettiin. Niistä pitää todeta, että uskomattoman herkkiä ovat liikahtamaan. Akselihan on tehty kolmesta kappaleesta, jotka ovat vain lämpösovitteella koottu. Niissä Jonsseissakin oli petilaakerista aika pitkä matka vetorattaalle.

    Pavekka

    Voi kait ne periaatteessa krympistä pyörähtää mutta silloin siellä on mitoitusvirhe. Ja voihan sen naputella uudelleen paikalleen mutta pitäisi lukita jollakin muulla tavalla tai sama pyörähdys toistuu. En oikein usko että sahoissa olisi niin pitkiä akseleita että itse akseli vääntyisi. Tai mistä sitä tietää. Tieto saha mallista tietysti auttaisi.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 74)