Keskustelut Tekniikka Husqvarna 353

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 133)
  • Husqvarna 353

    Elikkäs saha olisi Husku 353 ja tapahtui jotain ihmeellistä.Saha on aika vähän sahattu,mutta muutamia vuosia vanha toki.Ollut uudesta asti meillä ja kaikin puolin toiminut.Tänä talvena olen sahannut sillä vähän enemmän ja sitä säädettiinkin liikkeessä tässä äskettäin ja pitäisi olla säädöissään.

    Nyt kun olin metsässä niin siitä katkesi sahatessa käynnistysnaru ja naru ei omasta mielestä tarttunut mihinkään.Kone kävi hetken ja huomasin että jotain tapahtui ja sammutin sen.Sitten siihen laitettiin uusi naru ja jousi kun oli senkin katkaissut siinä samalla.Sen jälkeen sitä ei ole käytetty ja nyt aloin nykimään käyntiin sitä ja ei oikeen halunnut käynnistyä.Sitten NAPS ja kone jumiin!!

    Asiaa tutkittiin ja imupuolelta oli napannut männänrengas kiinni.Ja huoltomiehen mukaan bensa on ollut epäkelpoa kun muuten tuollaista ei tapahdu.Olen tehnyt siihen 98 ja 2 % ja Huskun omasta synteettisestä öljystä.Hän oli sitä mieltä että bensa pitäisi olla ehdottomasti 2,5 % tai tulee hankaluuksia.Aika vähillä vaurioilla se saatiin kuitenkin taas periaatteessa toimimaan ja kai sillä pitää koittaa sahata ja katsoa mitä se tekee.

    Ja ei nyt aleta kinasteleen siitä puolesta prosentista vaan kysymys kuuluukin,että osaako joku sanoa olisiko tällä narun katkeamisella ja jumittumisella kenties joku yhteys?

  • arto

    Todella harvinainen vika, En minäkään ole kuullut vastaavaa, Mutta sitä se voima tekee ja aika

    Metsuri motokuski

    Tilanne on vähän niin kuin vietiin motoa remonttiin. Korjaamolla sanottiin että kyllä on harvinainen vika eikä muilla ole mennyt, mutta kyllä tuolla hyllyssä niitä varaosia löytyy. 🙂

    petep

    Nyt tässä Husqvarna 353 sahassa on alkanut olemaan sellainen ominaisuus että pelaa hemmetin hyvin ,mutta tietyssä asennossa ei pelaakaan. Talvella sahasin Aspenilla muutaman tankin ja silloin alkoi temppuilemaan ja huomasin että vika katoaa kun vaihtaa sekoitettuun bensaan. Tähän päivään asti pelasikin ok ,mutta nyt on sama ”ominaisuus” välillä kuin Aspenin kanssa. Elikkä jos saha on laippa alaspäin elikkä kahva pystyssä alkaa sellainen moomooo mennäänkö vai ei . Ei tee tätä koko ajan aikä varsinkaan jos kaasuttelee että saha ei ole puussa.  Onko kellään valistuneita arvauksia ?

    Jätkä

    Imupuolelta ei juurikaan leivo kiinni, koska se on ”kylmä puoli”. Jos putsari laskkee läpi vettä tai lunta????

    Naru katkeaa sahatessa? Jos jousi katkeaa, niin naru löyhtyy ja vauhtipyörän imu vetää sen narun kiinni käynnistimen kynsiin ja vauhtipyörän siipiin. Silloin kyllä on aika soppa siellä vauhtipyörässä, saattaa joku siipikin murtua.

    Miksi riiputat sahaa takakahvasta? Pidätkö sitä kävelykeppinä? Olisko imukaula murtunut? Noissa sahoissa oli tarra 2,5 %. Valmisbensalla saha käy yhtä hyvin tai paremmin kuin mittaribensalla.

    petep

    No en ole Pessinen ja  käytä kävelykeppinä !!! Jos vaikka sahaa runkoa  polttopuiksi niin laipan kärjen osoittaessa maapalloa kohden tuo ominaisuus tulee välillä ilmi.

     

    Tänään se kasteli tulpan ekan kerran elämässä ja taitaa vanhuus tulla tuollekin myllylle.

    arto

    Kuhan ei olisi tankin korvausilma venttiilin syy.

    Jätkä

    Tuo saha vaikuttaa mallinumeronsa ja hintansa perusteella olevan ns. ”isäntälinjan” saha. Sitä ei ole tarkoitettu tositoimiin. Niissä vehkeissä on ainakin ollut joitakin ”helppoheikkiratkaisuja”, joista varmin merkki on halpa hinta uutena.

    Henkilökohtaisesti en sen sarjan vehkeitä osta. Toki se, että samankokoinen saha maksaa kaksi kertaa enemmän, voi pistää ajattelemaan, mutta jos tarvisee sahaa ihan oikeasti ja enemmän, kannattaa satsata muutama saturainen enemmän – saa kunnon pelin.

    Kuitenkin tuo arton esittämä epäilys korvausilman venttiilistä tuntuu aivan järjettömältä, jos kone käy kunnolla kaikissa muissa asennoissa. Myös stefa-vika lienee pois-suljettu, koska silloin sahan tyhjäkäynti muuttuu kyljellään ja siitä käännettäessä. Jompi / kumpi kylkiasento kertoo stefa-viasta.

    Toki tuollaisessa karvalakkimallissa voi olla ratkaisuja, joissa on muutama euro säästetty valmistuskustannuksissa, enkä ole joutunut niiden kanssa tekemisiin, koska me olemme pelanneet ammattisahojen kanssa. Nuo harrastelijoiden lelut ovat jääneet esittelysahojen kokeiluiksi, eivätkä ne ole läpäisseet testiä.

    arto

    Kuitenkin tuo arton esittämä epäilys korvausilman venttiilistä tuntuu aivan järjettömältä,……..Saattaa tuntua……Parissa samanlaisessa ollut samantyylistä vikaa…..Se sitten löytynyt kyseisestä ventiilistä. lisä reikä korjannut sitten vian…Eli ei järjetön juttu.

    Jätkä

    Jos saha toimii moitteetta kaikissa muissa asennoissa, niin väite korvausilmaventtiilistä, joka EI toimi, kun terälaippa on maata kohti, on mieltä vaikka. Vaikka venttiili olisi tukissa, niin saha käy sentään jonkin aikaa aivan normaalisti, eikä sen käyntiin vaikuta sahan asento.

    Toisaalta karvalakkimalli on karvalakkimalli, eikä sitä ole tarkoitettu tositoimiin.

    kkiila

    Jos säätö ei pysy niin testaa ja huoltaa kuntoon, netissä vaikea antaa ohjeita kun pitäisi tietää että vianetsintä / testaus on kunnossa.

    Laadullisesti 353 on yhtä hyvä kuin 346xp

     

     

     

     

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 133)