Keskustelut Tekniikka Husqvarna 345

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 48)
  • Husqvarna 345

    Mitä sanotaan otsikon sahasta? Jos sulla on tietoa tai kokemusta niin kommentteja otetaan mielellään tähän jatkoksi. Kiitos.

  • Koiramies

    Kiertoon meni jo 350.
    Ei enää käytiin repimisongelmaa 🙂

    Jätkä

    Lienekö sahassani sitten yksilövika?

    ”Husqvarna, markkinoiden hiljaisin saha. savotalta ei kuulu kuin metsurin noituminen.”

    Itse asiassa huolto luokitteli tuon ominaisuudeksi, ylempänä mainitsemani seikan. Kaasari ja letku kuulemma tyhjenee pitkän seisonta jakson aikana.
    Sen kanssa on pystynyt elämään.

    Lähetetty: 21.10.2012
    Lähettäjä: 6 m3

    Sahassasi on yksilövika.
    Kaasutin on rakenteeltaan ja toiminnaltaan sellainen, että jos se on kunnossa, se pitää bensat sisällään. Siellä on pumppukalvossa läppäventtiili, joka ei päästä takaisin tankkiin mitään koskaan ja siellä painepuolella myös sekä läppäventtiili, että neulaventtiili, jotka pitävät kammion täynnä, jos ei neula ole kulunut.

    On enemmänkin luultavaa, että esim ryyppyläppä ei sulkeudu riittävän tiiviisti, se on suht helppo tarkistaa ja fundeerata, voiko sitä hieman säätää.

    arto

    <p>Tankin korvaus ilma venttiili tukossa, Tekee alipaineen tankkiin käydessä. Tasoittaa sitten paineen kaasuttimen kautta. Kun ei käy.</p>

    Pavekka

    <p>345 oli huskyn viimeinen kunnon saha. Ei ole muita tyyppivikoja kuin vuotava imukaula ja tippuva huohottimen pölysuoja. Jälkimmäinen korjattiin myöhemmin ja ensimmäinen osittain. Alkaa olemaan vanhoja mutta kannattaa ostaa jos hyväkuntoinen tulee vastaan.</p>

    Jätkä

    Kautta aikojen paras Husku oli 346 Xpg. Yleissahana vailla vertaa.  Varsinkin hopeaposkinen malli.  345 oli käyttöominaisuuksiltaan täysin ”isäntälinjan” röpöttäjä. Alkusarjassa imukaulan vuoto aiheutti kiinnileipomista, mutta sen jälkeen saha oli täydellinen.

    Huskun uutuutta ei kannata syöksyä heti ainakaan omalla rahalla ostamaan. Niissä on ollut aina lastentauteja.

    Pavekka

    <p>Kyllä 242/246 oli parempi ja on vieläkin jos höögä riittää tarpeisiin. Ja varsinkin juuri yleiskäytössä. 346:ssa on sama imukaula vika ja muutenkin se on jo vähän enemmän hölmö. Ja tunen/x-torgin myötä huskyn  hölmöys lähti ihan laukalle. Eikä ole takaisin palannut. </p>

    pasi

    <p>Saako tuosta 345 päivitettyä 350 kuinka helposti?</p><p>Taisi oma saha saada vähän kipeää ja puristukset hukkui. Ei lähde käyntiin ellei tipauta tulpan reiästä vähän öljyä tiivisteeksi. Ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä enää.</p><p>Kiinalaisia pyttyjä näköjään saisi muutamalla kympillä, mutta tekeekö niillä mitään? Onko kaikissa nikasil-pinnoite, vaikka niistä ei erikseen mainita. Mitä halpismerkkiä pitää välttää ja mikä olisi hyvä?</p><p>Vaikka on halpa, niin omallekin työlle pitää jotain laskea. Tekeekö näillä mitään: https://www.amazon.de/-/en/42mm-Cylinder-Piston-Chainsaw-Parts/dp/B08CB8C4RV</p&gt;

    Pavekka

    <p><p>Saa sen päivitettyä pyttysarjalla ja kammiokorokkeella mutta itse laittaisin alkuperäisen purkusylinterin ja uuden mikäettei kiinanmännän. Samalla peruskorjaa. Jos nyt pelleillä haluaa siihen sopii myös 346 molemmat pytyt. </p></p><p>Jos laittaa 345 pytyn, männän, runkolaakerit,stefat,imukaulan,pannan, bensaletkun/ suodattimen ja huoltaa kaasuttimen se menee taas toiset 20v. Paitsi että niin kestäviä bensaletkuja ei taida löytyä enää. </p>

    pasi

    <p>En ole vielä avannut ja katsonut kuinka pahalta sylinteri näyttää. Onko niin, ettei noista tarvikesylintereistä ole kuin verkon painoksi ja siihenkin ovaat liian kevyitä? Mistä tuollaisen alkuperäisen Mahlen sylinterin löytää, kun nämähän ovat 20-vuotiaita sahoja?</p>

    Pavekka

    <p><p>En osaa sanoa kun en käytä. Niitä ei voi myydä eteenpäin. Väittävät jotkut toimiviksi ja varmaan toimiikin mutta siltikään niitä ei voi myydä eteenpäin. </p></p>

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 48)