Keskustelut Tekniikka Husq. 555fx kulmavaihteen kesto?

  • Tämä aihe sisältää 44 vastausta, 20 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten 140ärrä toimesta.
Esillä 4 vastausta, 41 - 44 (kaikkiaan 44)
  • Husq. 555fx kulmavaihteen kesto?

    Hussen 555fx raivuri, ajettu 80 tankillista, n. 100 h. Kulmavaihde alkanut ääntämään, käsin pyöritettäessä tuntuu pientä ”jäksimistä” eli menee kuin pienten pykälien yli, sahattaessa ei kuitenkaan täristä, sivuäänen huomaa. Rasvat vaihdettu kerran n 50 h kohdalla.

    Vika vai ominaisuus? Vielä tuolla sahaa mutta mietityttää joko tuo kohta nasahtaa kiinni? Uusi kulma vai mitä? Onko kokemusta/tietoa?

  • miksuliini65

    Kyllä se kulmavaide kestää Kun katsoo rasvat Eikä nusua tylsällä terällä

     

    Visakallo

    miksuliini 65 pitkälti oikeassa. Toki valmistusviallisia kulmiakin joskus on. Mitä taas rouherukkasiin tulee, niin vaikka kovapäinen olenkin, olen sen verran oppinut, etten enää kylmäkahvaisella sahalla huonommilla keleillä metsään lähde.

    Ammatti Raivooja

    Wondergrip+merinovilla alushanska on toimiva yhdistelmä sen lisäksi ”päällystää” kahvat muovikalvolla ettei lumi ja jää tartu niihin ja lämmitys kun on ni auttaa.

    Itse kulmavaihde kyllä kestää satoja hehtaareja ja jos se joskus täytyy kuitenkin vaihtaa niin sen hinta per hehtaari on mitätön.

    140ärrä

    Husqvarna 140R:ää olen yrittänyt käyttää loppuun. Kerran jo vaikutti lupaavalta, kun voima lakkasi siirtymästä kulmavaihteen läpi, mutta silloinkin tarvitsi vain leikata uusi kiila terä-akselille, ja taas on menty. Terän kun tyrkkää venähtäneeseen pihlaja- tai hiestuppaaseen, niin kyllä siinä iskujakin tahtoo tulla aina välillä.

Esillä 4 vastausta, 41 - 44 (kaikkiaan 44)