Keskustelut Tekniikka Husku 545 fxt lämpökahvoilla vai ilman

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 23)
  • Husku 545 fxt lämpökahvoilla vai ilman

    Merkitty: 

    Mikä olisi raadin mielipide kun lämpökahvoilla olevaa raivuria joutuu odottelemaan maaliskuun lopulle? Kylmäkahvaisen saisi heti, 40eur halvemmalla.

    Kova olisi polte metsään mutta Stihl 460 pakkasaamuina oikuttelee kaasuvaijerin kanssa

  • Makarov

    Stihlissä ei kyllä ole aina tiennyt onko ne ites päällä kun on niin mieto lämpö. Kelistä se ainakin itsellä on kiinni milloin niitä päällä pitää, Kesällä ja yleensäkin kuivilla keleillä ei tarvetta. Sitten kun kelit viilenee ja sateita pukkaa niin lämpökahvat mukavat. Silloin siirrynkin aina huskuun kun lämpökahvoille tarvetta.

    petep

    Husqvarna  545 fxt ei kestä ammattilaisilla,mutta harrastajilla saattaa kestää muutaman vuoden. Näin kertoo internetti ja silti uskalsin ostaa sahan viime kesänä ja ainakin vielä toimii.  Moottorissa on monenlaista ongelmaa ja jopa lohko menee halki ja kampiakselin päittäisvälys on valtava jne. Ei sillä kyllä käsiä palele jos sitä asiaa tässä pelkästään mietitään. Se on taas sitten toinen juttu millaisilla keleillä on  järkevää pitää kahvanlämmittimiä päällä.

    Kokenut kaiken tietää

    Itse olen käytännössä kaikki tämän talven raivuut sahannut kylmillä sthilheillä, kuivat lämpöiset hanskat, rasvatut vaijerit, läppä talviasentoon ja talvisuodatin riittää pitkälle. Talvisuojia en ole niihin hommannut. Jos pärjää 460 pienellä tankilla, monessa kohteessa 490 ei ole lisäpainonsa takia paras, mutta sillä kyllä pärjää sitten järeämmmissäkin kohteissa, mutta minusta 53 kuutioinen moottori saisi olla tehokkaampi kuin 2,4 kW, onhan 50 kuutioisessa  sahassakin 3 kW.

    herranumero47

    Kun on tuttu kauppias niin päädyin odottamaan sen lämpökahvallisen joka kuukauden päästä pitäisi olla toimituksessa.

    Vaikka nyt plussakeleissä on saanut raivata niin opastatko vielä Kokenut mitä rasvaa olet Stihlin kaasuvaijeriin laittanut? Netistä löytyy glykolin, CRC:n ja bensan käytöstä tietoa.

    Kokenut kaiken tietää

    Sain joskus joltain kaupparatsulta kynän kokoisen putelin öljyä, siinä on sellainen tosi ohut metallipilli, joka juuri sopii valkoisen muovikuoren ja vaijerin väliin. Vaijeri kahvapäästä irti, ja hieman koholle, öljy valumaan pariksi tunniksi vaijeria alas, eli kunnes sitä valuu moottorin päästä pihalle. Jotain erikoisöljyä se on, mutta veikkaisin, että kaikki synteettiset notkeat öljyt ajaa saman asian. Jos tuota putelia minulla ei olisi, käyttäisin injektioneulaa ja lääkeruiskua, synteettistä 32 hydrauliöljyä sopivan lämpöisenä. Pakottamalla öljy ei sinne tahdo mennä, pursuaa vaan yläkautta pois, ajan kanssa valuttamalla onnistuu. Viileänä voi mennä koko yö, ennen kuin se öljy valuu läpi asti. Notkeat nesteet nopeampi laittaa, mutta tulee pois helpommin, eikä välttämättä voitele yhtä hyvin.

    arto arto

    DZ Hardware Vaijerin rasvaustyökalu motonet 5e työkalu jolla rasvaus hoituu.

    Kahlschlag Kahlschlag

    Stihlin FS 490:ssä ovat toimineet lämpökahvat hyvin, kun maahantuoja antoi uuden sahan vanhan tilalle. Eivät saaneet lämpökahvoja vanhassa toimimaan.

    Yksi lämpökahvaraivaussaha on hyvä olla raivaajalla, keväällä ja syksyllä on vilpoiset kelit, ja silloin tarvitsen aina lämpökahvoja.

    Pavekka

    Sahailin tässä pari päivää 242:lla jossa kahvalämmittimet. Jos nyt uutta vehjettä ostelisi niin ei montaa syytä tule mieleen miksi ei kannattaisi ottaa lämmityksellä. Niitä ei ole pakko pitää päällä ellei halua. Ja vaikka tossakin niitä pitää naputella pois päältä vähän väliä ettei kädet kuumene niin kiva lisävaruste on silti. Kolmesatasissa huskeissa ne sulattanut hanskatkin tai sitten termistorissa ollut vikaa. Se ei ole ihan niin kivaa.

    Kokenut kaiken tietää

    Painoahan se vähän lisää. Lämpeääkös imukurkku nykyvehkeissä myös, kun kahvalammitys on päällä? Olikos vanhemmissa näin?

    Kaikkiin ei taida lämmitystä saada, echo 4310, sthil 201 sellaiset mallit saisi tarjota, uusi 400 on siinä mielessä vanhaa parempi, että siihen lämmön saa. Monille se on pakollinen varuste, jos sormet kärsii kylmästä/tärinästä, ja silloin pitää valita malli, josta saa lämpöversion.

    arto arto

    Nyky sahoissa erillinen lämpöelementti kaasuttimen päällä lämmittää siis kaasutinta. Taitaa kaikissa olla kumi kurkku jota ei tarvitse lämmittää. Metalli kurkut jäätyi kovilla pakkasilla huonon lämmönjohdon takia.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 23)