Keskustelut Tekniikka huskin 550 xpg takakahva kuumenee?

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 54)
  • huskin 550 xpg takakahva kuumenee?

    Mikähän vialla kun aloin sahaamaan tuulenkaatoa niin huskin takakahva kuumenee niin pirusti että ei voi pitää sahaa kädessä.Kahvan lämmitys ei ole toiminut 2 vuoteen johtojen mentyä poikki. Sahalla sahattu n.2000 mottia. käy ja kukkuu muuten normaalisti.

  • arto

    Ei se voi muuten kuumeta kuin kahvanlämmitys päällä.

    puhveli

    kiitos Arto . Irrotin takakahvan ruuvin ja katkaisin johdot sieltä. Eipä kuumene enää.

    metsänkasvattaja

    kyllä  huonompaan suuntaan ovat sahojen tekniikka mennyt .tullut liikaa  päästöjen takia  tekniikkaa ja  samalla  vikaherkimmiksi  .kovin hankalaksi  menee  ,jos  aina  vian tullessa  ei itse  pysty  sitä korjaamaan niin huoltoon ja  kaasuttimen päivitykseen pitää  viedä ja turhia  kuluja  tulee  taas lisää.lieköhän kellään kokemusta husgvarna 550 niistä vanhemmista, voiko  kaasuttimen vaihtaa toisesta samanlaisesta toiseen ilman ,että taas  tarvitaan tietokonetta  kaasarin päivitykseen

    arto

    Voi vaihtaa. Ilman päivitystä. Metsolan videoista voi katsoa miten palauttaa tehdas asetukset.

    metsänkasvattaja

    eräs  huoltokorjaus liike  sanoi ,että ei pystyisi ,mutta  mahtoiko tarkoittaa  näitä mark 2 sahoja eli uudenpia.

    Pavekka

    Muistelisin että kaasuttimia voi vaihdella vapaasti mutta se kaasuttimen kyljessä oleva sähkösuutin keinoaivoineen pitää ohjelmoida vaihdettaessa. Sitä ei voi tehdä itse. Sahamallien versioerot on tehty juuri tuolla suuttimen ohjelmoinnilla. Jos niitä käytettyjä vaihtelee keskenään niin luultavasti toimii mutta voi tulla jotain suorituskyky tai bitti poikittain juttuja.

    Mutta nämähän on siis huskin juttuja kun ovat muutenkin menettäneet järkensä siellä ruotsissa. Noiden pääasiallinen tarkoitus lienee ohjelmisto bisneksellä rahastus. Stihl on toteuttanut saman asian asiakkaan kannalta paljon järkevämmin. Siellä ei ole mitään ohjelmointi/päivitys diipadaapaa.

    metsänkasvattaja

    tarkoitus  on lähipäivinä  vaihtaa toinen kaasutin johon tulee mukana myös tuo magneettiventtiili  eli koko  systeemi sitten näkee  toimiiko . ei kyllä ole järkeä näissä  päästörajoituksissa  ,joka vaatii  sahoilta tälläistä hölmöä tekniikkaa .paljonka  tulee päästöjä ,kun joutuu ajamaan autolla  kenties satoja  kilometrejä sahan kuljetuksista huoltoon .kyllä pitäisi  velvoittaa valmistajaa toimittamaan ostajille kohtuuhinnalla sahan ohjelmisto kaapeli tai  millä voi  itse hoitaa kyseisen korjauksen .taidan jatkossa  ostaa vanhempia  sahoja jotka  ovat  varmempia  ja  yksinkertaisia .

    Visakallo

    Tuo metsänkasvattajan viimeinen lause on kyllä osoittautunut hyvin toimivaksi ratkaisuksi. Vanhempia malleja saa monesti edullisemmin, eikä jää ainakaan sahan takia työt vaiheeseen.

    Jätkä

    Echolla ei taida vielä olla uusimmissakaan malliversioissaan ohjelmoitavia juustoja, se on luottanut koeteltuun tekniikkaan aika pitkälti.

    Visakallo

    Hankkijalla näkyy Echon  mallisarja olevan tarjolla hyvinkin asiakasystävällisillä ehdoilla ja edulliseen hintaan.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 54)