Keskustelut Tekniikka Huskin 345 fx kuoli

  • Tämä aihe sisältää 41 vastausta, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 vuotta sitten Jätkä toimesta.
  • Huskin 345 fx kuoli

    Otsikon mukainen raivuri temppuilee nyt ihan urakalla. Lähti käyntiin ja toimi moitteettomasti vartin, sammui kerrasta, eikö lähtenyt enää millään käyntiin. Ilmansuodatin puhdas, samoin polttoaineensuodatin. Purin kahvan ja kasasin, kun siellä ei ollut silminnähden mitään vikaa. Tulppa antaa kipinän, vaihdoin kylläkin senkin varmuuden vuoksi. Mitään korjattavaa ei ollut, joten saha nippuun ja yllättäen lähti ekalla käyntiin.

    Kuvittelin vaivojen olevan ohi, mutta nyt on jälleen sama tilanne päällä. Kokeilin ennen lähtöä ja helposti käyntiin. Vartin verran sahausta ja en ole sen jälkee  saanut käyntiin. Nyt en tutkinut kipinöitä, vaan purin kaasarin ja pytyn. Kaasarissa ei mitään päälle päin näkyvää, kalvoja en tutkinut kun en niistä mitään ymmärrä. Mäntä ei ollut jumissa misssään vaiheessa, mutta kun nämä voi kuulemma leikata kevyemmin kiinni, niin avasin siis pytynkin. Mäntä ja palotila oli kevyesti karstainen, muttei mitenkään erityisen paljon. Männässä tai pytyssä ei naarmuja, jotka viittaisi leikkautumiseen. Imupuolen helma oli vähän kiillottunut, mutta ei mitään muuta erikoista.

    Mistäs tutkitaan seuraavaksi?

  • Jätkä

    Sytytyspuola induktoi sytytyskipinää varten jopa yli 10 000 voltin jännitteen. kipinä syntyy, kun magneettivuo käämeissä yht`äkkiä loppuu.

    Se on todettu yksinkertaisimmillaan pariston ja sähköjohdon avulla, eli johdetaan puolan ensiökäämiin sopiva heikkovirta. Sitten tarvitaan katkontalaite, joka voidaan tehdä kampiakselissa olevan vauhtipyörän kiinnitysmutterin kierteeseen. Vetäistään maajohdon päällä kierrettä ja kun virta katkeaa jokaisen kiereen kohdalla. niin yhtä monta kipinää räpsähtää tulpan kärkivälissä, kuin on kierrettä akselin päässä.

    Sitä voi siinä räpsytellä vaikka koko päivän, jos epäilee, että laite lämmetessään pimenee.

    Saatte pistää vastaan niin paljon kuin haluatte, mutta se vaan on niin, kokeiltu on!.

    Sahan puolassa käytännössä totuus on kuitenkin, että puolan sisällä olevista heikoista kohdista virta karkaa maihin, jos se pääsee helpommalla kuin tulpan kautta.