Keskustelut Tekniikka Huskin 345 fx kuoli

  • Tämä aihe sisältää 41 vastausta, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 vuotta sitten Jätkä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 41)
  • Huskin 345 fx kuoli

    Otsikon mukainen raivuri temppuilee nyt ihan urakalla. Lähti käyntiin ja toimi moitteettomasti vartin, sammui kerrasta, eikö lähtenyt enää millään käyntiin. Ilmansuodatin puhdas, samoin polttoaineensuodatin. Purin kahvan ja kasasin, kun siellä ei ollut silminnähden mitään vikaa. Tulppa antaa kipinän, vaihdoin kylläkin senkin varmuuden vuoksi. Mitään korjattavaa ei ollut, joten saha nippuun ja yllättäen lähti ekalla käyntiin.

    Kuvittelin vaivojen olevan ohi, mutta nyt on jälleen sama tilanne päällä. Kokeilin ennen lähtöä ja helposti käyntiin. Vartin verran sahausta ja en ole sen jälkee  saanut käyntiin. Nyt en tutkinut kipinöitä, vaan purin kaasarin ja pytyn. Kaasarissa ei mitään päälle päin näkyvää, kalvoja en tutkinut kun en niistä mitään ymmärrä. Mäntä ei ollut jumissa misssään vaiheessa, mutta kun nämä voi kuulemma leikata kevyemmin kiinni, niin avasin siis pytynkin. Mäntä ja palotila oli kevyesti karstainen, muttei mitenkään erityisen paljon. Männässä tai pytyssä ei naarmuja, jotka viittaisi leikkautumiseen. Imupuolen helma oli vähän kiillottunut, mutta ei mitään muuta erikoista.

    Mistäs tutkitaan seuraavaksi?

  • Pavekka

    Höpsis..

    Tolopainen

    Kallista on, MS 201:een tilhin maahantuoja möi korjaussarjaa puola ja kaasari n.60€. Puola kannattaa ostaa halpa kaupasta.

    arto

    Sytytysyksikkö STIHL MS 201 124,91 €       tuossa virallinen hinta  alkuperäisosalle.

    Tolopainen

    Tilhi kuitenkin myönsi että oli myynyt sutta ja sekundaa. Sahalla pystyi sahaamaan vajaan tankillisen ennen päivitystä. Nokesi tulpan ihan täydellisesti. Ostin moisen vähän käytettynä edullisesti.

    Jätkä

    Takuu on sitä varten, että noita vähänkäytettyjä sahoja, joiden toimintakyky on olematon – laitetaan kuntoon sen nojalla.

    Tuollaiset lapsentaudit ovat lisäksi sellaisia, että niistä kuuluu vastata myös takuuajan loputtua.

    Nuo viimeaikoina yleistyneet puolaviat ovat selkästi merkki lapsentaudista, joka käytännössä piti korjaantua jo neljäkymmentä vuotta sitten. Nyt sen aiheuttajana on yksiselitteisesti Kiina, lukee piolan kyljessä mitä tahansa.

    Ukkopekka

    Pitää nyt varmaan alkuun laittaa nippuun ja testata uudelleen kipinät ym. Kävi mielessä, että sitä ei ole vielä tullut kunnolla testattua, että onko se kipinä kaikissa vaiheissa, tyyliin johto poikki ja toimii-ei toimi..

    Puolan hinta on siedettävä, jos homma ratkeaa sillä. Siitä vaan ei ole mitään takeita ja nimenomaan oli tarkoitus välttää tilanne, että näihin korjailuihin uppoaa satasia. Silläkin rahalla maksaisi uutta sahaa hyvän matkaa.

    arto

    Huono tulppa ne särkee vaihtaa aina ajallaan uuden niin kestää mulla trimmeriinä 12 vuotta toiminut vanha husku

    Pavekka

    Tuo stiilin tapaus on valmistajan subventoima korjaussarja ensimmäisiin 201:iin. Niitä laitettiin alkuun takuisiin tehtaan piikkiin. Ei siis mitenkään vertailukelpoinen hinta puolasta.

    Ei nykypuolissa muuten mitään lastentaiteja ole vaan halpuuttamista ja konsernin ahneutta. Kyllä ne kestäviksi saadaan jos halutaan. Eikä siihen valmistusmaa vaikuta. Erityisesti nuo on riivanneet huskin uudempia halpiksia. Ja dolmareita.  Vanhemmat  on kestäneet ihan hyvin.  En osaa sanoa miten tulppa vaikuttaa asiaan mutta nuukilla bensaa tyhjäkäynnillä säästävillä niitä on hajonnut. Koneesta pitäisi ajaa lämmöt ulos kovan ajon jälkeen.

    Mutta ei niitä puolia kokeeksi kannata vaihdella. Voi olla että sen voi testata jollakin testerillä mutta yleensä sahasta testataan kaikki muut ensin jolloin vaihtoehdoksi jää puola. Yleensä puolavikainen on joko kokonaan pimeä tai katkoo käyntiä. Tommoset välillä toimii välillä ei on mahdollisia mutta harvinaisia. Esim. Laiha säätö voi käyttäytyä samoin.

    Sulli

    Niin antaako se kunnollista kipinää kuumana vai ei?

    Jätkä

    Tietty tulpan kunto on yksi mahdollisuus. Muutamissa sahoissa olen – samojen oireiden jälkeen katsonut tulppaa oikein vakavasti:

    -Onko tulpan keskielektrpodin kärki pyöristynyt? Sen pitää ollakuin sahalla suoraan katkaistu. Onko sivuelektroidin pää kulunut kuopalle? Onko kärkiväli venähtänyt? Karstaa?

    Jos kipinä uudellakin tulpalla on valkoinen, koputtele kärkiväli mahdollisimman pieneksi -esim 0,2 mm. Nykäise saha käyntiin, jos se ei enää oikkuile, katso eteenpäin, että oljyseos on vain 2 % – ja hyvän puoleista öljyä.

    Puola on heikko, mutta sellaisillakin on sahattu useita satoja tunteja. Älkää vain vaihtako tulppaa,  (kallis osa) -koska saha vielä käy vanhallakin!

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 41)