Keskustelut Tekniikka Huskin 345 fx kuoli

  • Tämä aihe sisältää 41 vastausta, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 vuotta sitten Jätkä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 41)
  • Huskin 345 fx kuoli

    Otsikon mukainen raivuri temppuilee nyt ihan urakalla. Lähti käyntiin ja toimi moitteettomasti vartin, sammui kerrasta, eikö lähtenyt enää millään käyntiin. Ilmansuodatin puhdas, samoin polttoaineensuodatin. Purin kahvan ja kasasin, kun siellä ei ollut silminnähden mitään vikaa. Tulppa antaa kipinän, vaihdoin kylläkin senkin varmuuden vuoksi. Mitään korjattavaa ei ollut, joten saha nippuun ja yllättäen lähti ekalla käyntiin.

    Kuvittelin vaivojen olevan ohi, mutta nyt on jälleen sama tilanne päällä. Kokeilin ennen lähtöä ja helposti käyntiin. Vartin verran sahausta ja en ole sen jälkee  saanut käyntiin. Nyt en tutkinut kipinöitä, vaan purin kaasarin ja pytyn. Kaasarissa ei mitään päälle päin näkyvää, kalvoja en tutkinut kun en niistä mitään ymmärrä. Mäntä ei ollut jumissa misssään vaiheessa, mutta kun nämä voi kuulemma leikata kevyemmin kiinni, niin avasin siis pytynkin. Mäntä ja palotila oli kevyesti karstainen, muttei mitenkään erityisen paljon. Männässä tai pytyssä ei naarmuja, jotka viittaisi leikkautumiseen. Imupuolen helma oli vähän kiillottunut, mutta ei mitään muuta erikoista.

    Mistäs tutkitaan seuraavaksi?

  • KeMeRat

    Pura kahva uudelleen, kun sen jälkeen viimeksi toimi.

    Tolopainen

    Sahassa on sähkövika. Puola ilmeisesti temppuilee, kun se lämpenee ei anna jännitettä.

    Pavekka

    Helman kiillottuminen viittaa käyttötunteihin. Se taas kulumiseen. Tai toisinpäin. Yleensä nämä on jo moniongelmaisia. Eli painimista siellä sun täällä. Koneet ei kulu yhtäkkiä eli kulumisen merkkejä ei tunnisteta. Sitten se kuitenkin pimenee yhtäkkiä. Sitä tottuu..

    Oli taannoin tämmönen tutkittavana. Kuulemma uudehko ja hyvin vähän käytetty. Silti loppuunajettu ja ois vaatinut täyden  peruskorjauksen. Vuodet vierii sitä tottuu..

    Kerran se nyt auki on ja jos sillä tarkoitus oli töitä jatkaa ehkä kannattaisi tutkia tarkemmin. Jos jonkun narukikan tekee niin hetken päästä sama.

    metsänkasvattaja

    vian tullessa  laita  tulpanreiästä bensaa ,jos saha  käynnistyy niin ei varmaan ole  bensan saannissa ja  muutenkin  viittaisi  sähköpuolen vikaan

    arto

    Syttyy poksi mennyt. Oireilee juuri noin.

    Nostokoukku

    Olen Arton kanssa samaa mieltä. Saattaa hörähtää käyntiin, mutta vähänkin lämmettyään sammuu. Kuluminen oireilee ensin, että ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä.

    Pavekka

    Ei ole syttypokseja. Jos kylässä on toimiva huolto kannattaa viedä kampura hiluineen näytille. Ne osaa katsoa siitä jotakin ja ehdottaa toiminpiteitä. Huski käyttää paljon omia kelvottomia runkolaakereitaan ja se on tätä.

    Rane

    No,Pate on tehnyt Huskista laulunkin.

    (1) Ei luotu kestämään – YouTube

    Ukkopekka

    Sahalla on ikää 5-7 vuotta ja raivattuja hehtaareitankin erittäin maltillisesti. Jos ei ihan uutta vastaava, niin vähän käytetty kummiskin.

    Siltikään ei liene kovin järkevää käyttää vanhan sahan korjaamiseen kovin paljoa rahaa, kun työ maksaa ja tässä olisi vielä vian etsintääkin ennen kuin päästäisiin edes korjaamaan.

    Löysin netistä huskin raivureiden korjausoppaan, sen mukaan männän pienet kirkastumajäljet ei kyllä viittaa kiinni leikaamiseen. Yleensä kipinä joko on tai ei, samoin bensaa saa tai ei ja siis ylipäänsä köy tai ei. Tässä hämää nyt tämä käynnistyminen ja pelaaminen alkuun ja sitten täysi stoppi.

    Ekalla kerralla revin pitkään ja useaan otteeseen tuloksettomasti. Sitten purkamisen jälkeen nippuun olman että mitään olisi korjattu. Ja käyntiin lähti. Nyt sama tilanne tähän asti, ei lähde käntiin vaikka miten repisi, saa nähdö miten käy kun laitan kasaan..

    Tutulla sama merkki ja samat oireet, kylläkin vanhempi saha. Tämä tuomittiin kiinni leikanneeksi. Varaosat kalliitja työt päälle. Ja sattumoisin liikkeellä olisi uusiakin myynnissä…

    Korjauttaisin kyllä, jos se olisi järkevää ja ennen kaikkea jos tietäisi että mitä.

    Jätkä

    Sytytyspuola on helppo ja yksinkertainen vaihtaa vaikka olisi peukalo keskellä kämmentä. Ota käynnistyslaite pois, niin siinähän puola onkin . Kaksi ruuvia irti, – puola on irti.  Johdot nypätään irti, jos uudessa on tulpanjohto paikoillaan, se ujutetaan paikoilleen, johdot kiinni. Puola löyhästi paikoilleen, kaksinkerroin oleva paperiliuska puolan ja vauhtipyörän väliin – vahtipyörää pyöritetään niin, että magneetit ovat puolan ”kenkien ” kohdalla . Ruuvit kiinni, johdot omiin koloihinsa, käynnistin paikoilleen ja kone käyntiin.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 41)