Keskustelut Tekniikka Husgvarna 550 XPG MARK2 jumissa

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 226)
  • Husgvarna 550 XPG MARK2 jumissa

Ostin joulukuun loppupuolella otsikon mukaisen sahan. Olen tehnyt sillä hakkuutöitä 20 ja puoli päivää. Saha on toiminut tähän päivään asti moitteettomasti, myös kovilla pakkasilla. Ei ole ollut mitään käyntiongelmia. Tänään tilanne kuitenkin muuttui kerralla. Olin sahannut neljä tankillista , tankkasin ja viilasin sahan ja pidin ruokatauon. Ennen taukoa tankki oli loppunut kesken karsinnan. Menin siis samalle puulle ja nykäisin sahan käyntiin, lähti pyörimään normaalisti. Olin sahaamassa toista paksua oksaa, kun saha sammui. Yritin tietysti käynnistää uudelleen, mutta käynnistinnaru ei tullut nykäyksessä kuin parikymmentä senttiä ulos, saha oli täysin jumissa. Koitin vielä varovasti vauhtipyörästä ja ei liikkunut siitäkään. Moottori on siis leikannut kiinni. Vein sahan illalla takuukorjaamoon. Nyt odotellaan mitä ilmenee ja milloin. Onkohan savotta tehty varasahoilla, ennen kuin tuota työmaata varten ostettu saha palaa huollosta?

• dolmar

Palvelevia K-Rautoja kautta maan ,sieltä niitä Makitoja saa(entinen Dolmar).

Rukopiikki

K-Raudoissa oon nykyään nähny vain niitä pieniä.

dolmar

”Palveleva” kauppa tilaa jos ei ole .

Metsänmies

On muuten helvetin nopeaa tuo Husqvarnan takuuhuolto. Vein kolme viikkoa sitten  aloituksessa mainitun Husqvarna 550 xpg:n korjaamolle. Kuten kerroin, kiertokanki oli jysähtänyt kiinni. Tilasivat heti uudet osat, mutta niitä ei kuulunut. Arto kertoi tuolla aimmin, että aina voi vaatia uutta sahaa, jos korjaus viivästyy. Niinhän sitä voi vaatia, mutta korjaamolla kerrottiin, että on kielletty antamasta. Kävin taas tänään kyselemässä asiaa. Kun tutkivat viivettä, selvisi, että uudet osat ovat lähteneet toissapäivänä Ruotsista. Onko noita osia siis ruvettu vasta valmistamaan, kun niiden tilaus on lähtenyt?? Jos olisin ollut ilman varasahoja, olisinko ollut töistä poissa tämän odotteluajan?? Yritin ottaa maahantuojaan yhteyttä, ei löydy puhelinnumeroa, eikä huollosta saa kuulemma antaa. Löysin kaksi sähköpostiosoitetta, joihin laitoin molempiin palautetta. Kumpaankaan ei ole tullut tähän päivään vastausta. Laskeskelin, että varasahojen raneilla työtulos on ollut senverran heikompi, että olen menettänyt 600- 700 euroa huollon aikana. Hurraa luotettava ,nopea ja varma Husqvarna takuuhuolto.

Pavekka

Voihan sitä vaatia kaikenlaista. Takuunantajalla on oikeus tehdä takuusuoritus haluamallaan tavalla. Jos ostaja onnistuu kiristämään uuden sahan luultavasti kauppias antaa omistaan eikä saa valmistajalta mitään hyvitystä korjatun ja uuden tasoerosta. Kuulun mukaan kauppiaat itsekin on ihan koiria konsernin kommelluksien edessä. Kuluttaja asiamiehen kautta voi olla oikeutettu johonkin parempaan sopimukseen mutta kuka jaksaa?  Jotain keskeytyskorvauksia voi koittaa oikeusprosessilla erikseen mutta maksaa ja voitto epäselvä. Näin korona-aikaan sieltä tulee aika äkkiä jotain force majeure juttua ja hopea mitali kaulassa makselet molempien oikeuskuluja.  Kannattaa ostaa jonköping. Niistä saa helpommin uuden tilalle kun ei voi eikä kannata korjata.

Jätkä

Metsänmies. Hyvä – vakavarainen Diileri antaa esittelysahan – tai vaihdossa tulleen hyväkuntoisen sahan tilalle korjauksen ajaksi. Ammattimetsurille pitäisi olla kauppakirja ja siinä takuusopimus, että jokainen seisontapäivä  korvataan takuuaikana. Vaikka se olisi vain 50 €, niin varasahan kanssa tehdyn työajan hukkaanmenon se ainakin osittain korvaisi.

Toisaalta se voisi olla kuin vakuutus, eli verrattaisiin autovakuutukseen, jossa korjaamoaika korvataan vakuutuksesta.

Jos vaikkapa uudehko takuunalainen saha sippaa vaikkapa aamupäivällä ja sen takia joutuu korjaamolle, on se päivä pilalla ja siinä on jo tarpeeksi harmia ammattihenkilölle. Minulla on ollut periaate, että yksi  keskeytynyt päivä riittää, toinen saman sahan kanssa tietää sahakauppaa.

Olen muutaman kerran ottanut kauppiaan varasahan jopa muutamaksi päiväksi, kun varaosaa ei ole löytynyt hyllystä, joskus on otettu uudesta sahasta uusi osa.

Pavekka

Höpsis. Laitappa jätkä näytille tommonen takuu sopimus. Tai voihan kaikkea fantasioissaan laatia mutta kuka niitä allekirjoittelee? Ei kukaan.  Älä nyt autovakuutuksia tähän sekoita. Vai onko sulla sahassa kasko?

petep

Eikös valveutuneella ammattilaisella ole aina kaksi sahaa ? Se taitaa vaan olla niin että ei ammattilaisia ole kuin kourallinen.Ja varmaan niillä oletetuilla ammattilaisilla on erilainen kohtelu liikkeissä kuin satunnaisella turaajalla kuten minulla.

Ja uskon niin että jos viiden vuoden takuun käsittävästä autosta menee kone niin eivät anna autoa tilalle . Se on taas sitten toinen juttu mitä järkeä on Huskun teettää töitä huoltoliikkeellä monta tuntia eikä antaa uutta sahaa. Sitä en ymmärrä ,mutta ei tästä nykymaailmasta oikein ymmärrä paljon muutakaan .

Metsuri motokuski

Silloin kun sahailin työkseni niin stiilin takuu toimi hyvin. Jos teki hommaa työkseen niin kone otettiin heti käsittelyyn. Usein sen sai jo parin päivän sisällä ulos. Toki itselläni oli myös varasahoja joten mitään muuta katkosta ei tullut kuin vienti ja haku.

Tosin ensimmäisellä kerralla piti tehdä asia selväksi. Sen jälkeen toimi ja 14 sahaa heiltä ostinkin. Tyytyväinen olin.

Haba

Ei sitten ole selvillä takuun ja tuotevirhevastuun ero.

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 226)