Keskustelut Puukauppa Huomenna tärähtää!

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 92)
  • Huomenna tärähtää!

    Maanantaina 0600 Ponsse käynnistyy tekemään kuusikkoaukkoa. Ostaja sellufirma ilman mhy apua, menen paikalle heti alussa. Mitä sinä tekisit ensimmäiseksi?

  • Nuakka

    Tilanne nyt: moto oli lähtenyt jo pois, kun puoliltapäivin ehdin katsomaan. Kannot oli kantoja, käsiteltyjä ja sopivan pituisia. Lumppeja oli muutamia, haarakohtia ja poikaoksia. Enemmän oli niitä ohuita kiekkoja, varmaan irralliset kuoret olleet mittarullan välissä.Maasto ihan h-tin pehmeää, ajokone oli sukeltanut mutaan ja moto oli vetänyt pois.Eli ei kesäharvennuksia näille maille. Kuutioista ei lopullista tietoa, ajokoneella vain edellisen päivän puut tiedossa, taitaa mennä arvio aika lähelle oikeaa.

    metsänkasvattaja

    olikohan   taas  tehty   hakkuuajankohdalta  virhe  vai  liekö   ollut  yhtiölle  ihan sama   milloin   hakkuu  tehdään  maastovaurioista  välittämättä

    Menninkäinen

    Avohakkuu aukolla ei ole niin väliä vaikka vähän raidetta tulee. Kaivinkone ne tasoittaa mätästyksen yhteydessä

    Nuakka

    Maastovaurioilla ei aukolla niin väliä, niitä tulee syksyllä lisää kun laikutetaan, ojitusmätästetään, ojitetaan ja tehdään vielä pari lampea vanhoihin mutahautoihin. Eli kaikkea mitä kaivurilla vain voi keksiä.

    purutpois

    joo ei niistä pikku urapainaumista kannata ensimmäisenä olla korvausta pyytämässä jos on kuvion kesäkorjuukelpoisena myynyt kenellä muulla kun maanomistajalla on parempaa tietoa kuvion joka notkelmasta… jos tietää että siellä pehmyitä kohtia on niin myy talvikohteeksi huonommalla hinnalla, jos ne pikku raiteet haittaa näin ainakin itse teen.  ja itse olen nauhannu kesä harvennuksella pehmeät kohat pois jos niitä vähän ja harventanut talvella polttopuuksi näin saanu kesäkorjuu kelpoisen talvileimikosta.

    jees h-valta

    Jopa useitakin euroja jos tällainen korjaus suotakoon? Vai kieltääkö Tapion-taskutanelin opus senkin?

    Visakallo

    Maan kantavuus osaa joskus yllättää.  Uuden metsätien murskeenajo osoitti, että tällä kertaa tien korkein kohta kallioisen mäen päällä olikin pehmein, mutta notkopaikat kantoivat hyvin.

    Korpituvan Taneli

    Veden pois johtaminen on kantavuuden suhteen a ja o. Tiessäkin vaikka olaisiin sileällä kalliolla niin jos vesi siinä makaa, niin kurakkohan siihen tulee. Näki täällä hyvin hiekkakankaalla oli aikanaan jätetty ojat kokonaan kaivamatta metsäautoteiden runkotiehen. Muutaman vuoden se meni, mutta sitten pintakerrokseen jauhautui niin paljon hienompaa ainesta että vesi alkoi viihtymään. Menihän ne puutavara-autot siitä kun oli kivipitoinen hiekka alla. Sen verran kuitenkin painuivat ettei ollut enää asiaa henkilöautoilla sen jälkeen. Ja eikun ojia kaivamaan hiekkakankaalle.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Jätkä

    Halvalla hyvään tulokseen pääsee, kun nykyään tehokas ympäripyörivä kaivukone kaivaa kohtuullisella tuntitaksalla pironmoista vauhtia ojia ja samalla tasoittaa tien pohjaa nyppimäjjä kantoja ja kiviä pois.

    Kunnon kanavat vaan molemmin puolin ja kaikki kelvollinen tavara tien runkoon. Vinkkinä voisi pitää rautatien runkoa. eikö olekin lähes koko matkalta kiskot penkereen päällä? Siinä on kuivaa runkoa jopa metritolkulla, eikä siihen vaikuta satee eikä pahemmin roudat eikä poudat.

    Visakallo

    Minun tapauksessani ei ollut kyse ojien puutteesta, vaan maalajista, joka on mäen päällä olevaa hiehojakoista ruskeaa multaa, eli sitä tavaraa joka pehmiää pienestäkin sateesta, eikä asetu kuivana aloilleen.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 92)