Keskustelut Tekniikka HILUXMetsurille kysymys

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 113)
  • HILUXMetsurille kysymys

    Ajatko Hiluxilla vai ”kehutko” muuten vain?
    Jos ajat, niin onko Hilussasi käsikäyttöiset napalukot edessä, vai uudemmat jatkuvalla etuvedon kytkennällä?
    Siis onko vuosimalli 2005 nuorempi vai vanhempi?

    Mites käy jos ajat loivaa tienpenkkaa ja jäät ristiriipuntaan takavedolla? Saako nelivedon päälle ja matkaa jatketaan kuin hauki rantamatalasta?
    Entäpä jos auto uppoaa akseleitaan myöten kelirikkotielle takavedolla?
    Kytkeytyykö etusten veto heti, vai vasta kun autoa saa nytkäytettyä eteen päin?

    Kysyy nm. ”Ristiriipuntaan etuvedolla jäänyt”.
    Tai ehkäpä voisi sanoa ”Hiluxi harkinnassa”.

  • 6 m3

    Niimpä. Mutta taitaa olla minun tarpeisiin turhan ”karkeat”,
    Juhlava oli palakorkeus. Ainakaan tällähetkellä ei ole tarkoitus mennä mutaspooriin. 🙂
    Enemmän tulee tiellä ajoa, päällystetyllä ja soralla.
    Taidan kannattaa paikallista yrittäjää, valikoimasta päätellen paikalliset offaritkin suosii kyseistä yrittäjää.
    Jää nekin eurot kotikunnaille.

    6 m3

    Hiluxissa? Onko miten hiljainen? Kympin hintaero Duratrakkiin sarjalta taalla? Ai, ne olikin AT:eet, mulle tarjottiin MT:eet.

    jees h-valta

    Nykytraktoreissahan ei kuulosuojaimia tarvita. Japsin tekeleistä en menisi takuisiin. Oli alla mitkä ”silestonet” tahansa.

    jees h-valta

    Vai poikosten harrastepelejä. Heh! Kyllä niillä vedellään niitä hiluvitkuttimia sieltä tien tukkeesta pois joiden pelleissä ei kromi kyllä kuki. Vaan aivan muut luontaiset kukkaset. Onko pahasta jos matka ei ole traktorin penkillä värjöttelyä kun päivän metsätöistä lähtee? Ja varsinkin kun noista mukavuuksista ei tarvitse liikaa metsärahoja sijoittaa. Ja saa tuoretta peltiä ja kiiltävääkin pintaa.
    Ai että misut kiikaroi tarkkaan kun pääsee metsästä kyliile….

    6 m3

    Niin, kyllä ääntä maailmaan mahtuu. Ajo-ominaisuudet tärkeämmät. 🙂
    Eipä ole vielä tullut ajettua äänettömällä autolla. 🙁

    But thank Good, now i have Hilux . Rather i eat worms, than i drive yankee car.
    (oli jo välillä Lada Nivakin harkinnassa, pudotti listalta tavaratilan pienuus)

    Dura Tracit tuli valittua, nähtäväksi ja kuultavaksi jää millaiset ne on.

    Olihan siellä nettiautossa, jenkkitraktoreita, V8:ja ja 5 litrankoneella, ihan edullisestikin.
    Useitakin, nahkasohvat ja audiolaitteet, poikosten harrastepelejä.
    Satakunta ja Pohjanmaa pullollaan.
    Ihan nelivetojakin, vetää ovista ja ikkunoista?
    Automaattilootalla ja kromatuilla karjapuskureilla, ihan kelpopelejä katuralliin.
    Värit kuin karamellirasiasta.
    Joku varteenotettavakin, itämailla tehty, jenkkimerkille. Ei vain perijenkeissä ollut jatkettua hyttiä.

    Mitäpä tuohon allaolevaan voisi sanoa?
    Kukkiihan se horsmakin, jenkkiautojen hautuumaalla?

    Hiluxmetsuri

    Jaa…. Enpä ihan noin jyrkästi asettelisii eri kulkineita kategorioihin.

    Maastossa liikkumiseen voi suositella muutamaa automerkkiä. Näitä ovat mm. Land Rover, Toyota Land Cruiser, Hilux sekä Jeep. Muitakin varmasti löytyy.

    Noista kun valitsee, niin ei ole metsässä, tai siis voi olla ihan metsässäkin. Kannattaa valita ihan ittelleen sopiva, väliäkö sillä mihin naapuri verottajalta säästyneet rahansa sijoittaa 🙂

    Kaikista saa vaikka minkälaisia kun niitä varustelee riittävästi: tasauspyörästön lukkoja, isoja mutarenkaita, pohjapanssareita, alennusvaihteita, nelipyöräohjauksia, vinssejä, helmapanssareita ja turvakehikkoa

    Sitten kun haluaa mennä metsään eikä ajella tiellä niin suosittelen esim. motoa teloilla tai vaikka bandwagenia 🙂

    6 m3

    Bankut tiukassa nykyään, Protokin olis jäyhä peli.
    Ajelin sellaisella vuoden Välijärven eteläpuolella.
    Puolustusvoimat ovat vain myyneet ne jo pois. 🙁

    Totta puhuin valintani todellakin määritti budjetti, alta kuuden tonnin pitää työauto metsä/mökki hommiin löytyä. Ja noin sadan kilometrin säteellä kävin katsomassa mielenkiintoiset autot.
    Merta edempänä tuli kalastettua, saaliin sain läheltä kotirantaa.

    PS. Tulin liittyneeksi eilen sinne Offipalstalle, en ole vielä ennättänyt katsastaa mitä etuja se tuo tullessaan. 🙂

    6 m3

    Nyt on Onni rengastettu Duratraceilla. Illalla sahat lavalle ja kokeilemaan takapalstalle, pitaako rengas ja pureeko saha. Puuta, luuta vai jotain muuta.

    Hiluxmetsuri

    No hyvä.

    Hyvin menee kun muistaa että just ennenkuin liike pysähtyy jumittumiseen, niin lopettaa kaasuttelun ja ottaa taakse. Jos jää sutimaan, niin auto menee maan keskipistettä kohden. Ja sitten tunkataan, kaivetaan tai hapetetaan ihan kunnolla.

    Hilma on tossa pihalla lavallaan kuusipöllejä eiliseltä iltakeikalta. Maastoajoa tuli jonkun verran, mutta oli helppoa, sen kun vaan hitaasti körötteli menemään.

    Kerrohan kokemukset.

    6 m3

    Juu, aattelin rypea piilopirtille. Tie sinne menee omien maitten lapi, mutta yllapito vastuu Metsahallituksella. Ollut jo neljannes vuosisadan. Viime vuonna jo lanasivatkin ensimmaisen kerran. Eika vaatinut kuin kymmenisen soittoa ja sahkopostiviestia muistutukseksi heidan hoitovastuustaan. Sanoivat vaan: ”tarviiko sinne Porchella paastakaan”. Nyt on sitten vastavedon aika. 🙂

    Kokemukset hankittu Duratraceista. Rengasmelua asfaltilla jokin verran, muttei häiritsevästi. Saviliejussa pito ja suuntavakavuus hyvä. Soselumessa joka ylsi yli akseleitten ei ollut matkanteossa minkaanlaista ongelmaa. Märässä kuloheinikossa meni kuin juna.
    Sen paikan jossa etuvetoisella roikuin ristiriipunnassa Hiluxi selvitti leikiten.
    Että eipä ole pahaa sanottavaa renkaista, asvalttiin jääneet polanneterän uratkaan ei vedelleet keulaa niinkuin joillakin kesä ja talvirenkailla on tapana.

    No jokos Hiluxmetsuri olet laittanut harkintaan osallistumisesta lukija tapaamiseen. Otat poikasi mukaan niin hänkin pääsee ottamaan oppia halonteosta. Vaan ettei tosiaakin tulisi liian kallis reissu, jos sattuu poika saamaan hyvät opit. 🙂

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 113)