Keskustelut Metsänomistus Hallitusohjelma

Esillä 10 vastausta, 981 - 990 (kaikkiaan 1,209)
  • Hallitusohjelma

    Vaalit on pidetty ja nyt on aika kirjoittaa hallitusohjelmaa.

    Hallinto

    Maa- ja metsätalousminteriö lakkautetaan. Elinkeinojen kehittäminnen siirretään TEM:n.  Metsänkäyttö, metsästys ym  ympäristöministeriöön.

    Metsäkeskuksista rahoitus ELY-keskukseen. Metsien käyttö (=hakkuuluvat) perustettavaan ympäristövirastoon.

    Metsänkäyttöilmoitukset muutetaan maksulliseksi hakkuuluvaksi. Muutoksenhaku, kuulemiset samanlaisiksi kuin rakennusluvissa. Käsittelykustannukset peritään luvan hakijoilta. Ensimmäisen lupahakemuksen yhteydessä tulee toimittaa selvitys hakkutoiminnan ulkopuolelle jäävästä metsämaästa. Alue tulee olla vähintään 15 %, muutoin määrätään metsänkäyttömaksu. Suojeluala on omistaja ja kuntakohtainen.

    Jos ulkopuolelle jäävä ala on 10 %, maksu on 5 % hakkuutulosta.

    KEMERA

    Tukea vain tien rakentamiseen ja suo muuttamiseen takaisin luonnontilaan.

    VEROTUS

    Pääomatuloverokannaksi 35 %, 40 % ja 45 %. Korkein taso yli 60 000 euron tulolle.

    Yrittätulovähennys ja perintöverohuojennukset lopetetaan.

    TUET KUNNILLE

    Verotulojen tasausjärjestelmää (= kuntien sosiaaliapu) kehitetään. Tukea vähennetään voimakkaasti pieniltä maaseutukunnilta. Säästyvät rahat voivat kaupungit käyttää omiin  kehittämishankkeisiin. Tavoitteena on edistää nuorten muuttoa kaupunkeihin ja luoda Suomesta eurooppalainen kaupunkivaltio.

    Tästä hallitusohjelman osasta tuskin maaseudulla paljon tykätään, mutta ohjelman nauttii kohtuullisen suurta suosiota etelässä. Maaseudulla voi asua jos tulee toimeen ilman palveluita. Esim. Pohjois-Karjalassa valtion viranomaiset voidaan keskittää Joensuuhun, pl. raja ja poliisi.

     

     

     

     

     

     

     

  • Remie

    Tolopaisen ehdotukseen lisäisin vielä tehomaksun.Joku perusteho olisi maksuton, olisiko 30Kw . Perheauto kulkee tuolla teholla 125 km/h helposti eikä ohitteluun silloin voi olla mitään tarvetta. Tupla tehooa voitaisiin jo rokottaa vaikka 2000€ vuodessa kun saastuttavat pirusti tavalla tai toisella tehon mukaan aina 10000€ asti, myös sähköautot kun ovat vaarallisia ammuksia 0-100 3 sek , ketä sellaista tarvitsee.  Tällä seudulla on yleistynyt kuminpoltto, päälysteessä on mustia läiskiä tämän tästä, mikä nuorisoa vaivaa. Puun polton kohu on hyvin vaikea ymmärtää, puusta yritetään väkisin tehdä laiton polttoaine. Metsiä on palanut niiden alku ajoista lähtien. Pienhiukkasia etsitään niistä väkisin ja hehkutetaan niiden vaarallisuudesta ja silti ihmiset kävivät savusaunoissa eikä kukaan savuun kuollut. Espanja poltttaa metsiä joka vuosi miljoonia hehtaareja , samoin Venäjä , USA , Canada ja moni muu, sademetsiä poltetaan että saadaan maisia kansalle. Hoitaisivat ensin nuo ongelmat ja puhuisivat saunan lämmityksestä sitten. Onneksi tästä kuolee kohta eikä tarvitse tätä kummallista hourailua seurata kovin pitkään.

    Latvakuusi

    mökkeily saastuttaa sanoo viisas media betoniviidakoissa elävine tutkijoineen

    mitä minä täällä sähköttömällä kantovesimökillä saastutan

    ainiin. tulin tänne AUTOLLA

    pitäis olla sähköauto. missäs lataan. kertokaa.

     

    Remie

    Nyt sähköauton latausongelma on ratkaistu. Salkkuagrekaatti takakonttiin niin homma hoituu. Pitää vään muistaa ottaa riittävästi bensiiniä mukaan ja eväitä ja tupapakkaa. Pirullista odottaa 16tuntia ilman tupakkaa.

    Puuki

    Autojen päästöihin perustuva ajoneuvovero on mielikuvituksen avustuksella tehty rahastusautomaatti.   Se selviää siitäkin kun sähköautosta ei (vielä) tarvitse maksaa paljoakaan sitä veroa vaikka esim. Tesla:n oikeiksi päästöiksi on ammattilaiset laskeneet n. 230 g / km . Sen mukaan päästöveroa pitäisi periä min. 400 € /vuosi, kun mennään samalla taulukolla kuin polttomoottoriautoilla .

    Lentämisestä pitäisi periä sen aihettamien päästöjen mukaan myös reipaasti nykyistä enemmän veroa.   Keskikulutuksisella h-autolla saa ajaa n. 19 000 km jotta päästöt on samat kuin esim 4 hengen edestakainen lentomatka H:ki – NewYork.

    Autottomilta pitäisi myös periä liikenneväylien ylläpitomaksua koska eivät osallistu siihen ollenkaan. Autoilusta perityistä veroista vain  alle 20 % käytetään rautatie-ja maanteiden ym. pyöräteiden kunnossapitoon . Siksi sitä korjausvelkaa onkin kertynyt paljon ja tiet on huonossa kunnossa.

    metsänkasvattaja

    sdp   rinteen johdolla  lupaili  ennen  vaaleja  että  lentovero  tulee mutta  sekin lupaus   tuli  peruttua  ilmeisesti  eu  sanelee   tuonkin  asian  eurooppalaiset  lentoyhtiöt  eivät  sitä  uskalla   kun  hinnat  nousisivat  isot  saksalaiset   ja  ranskalaiset  yhtiöt  olisivat   vaikeuksissa     mukana  myös  finnair

    Jätkä

    Remie;”Nyt sähköauton latausongelma on ratkaistu. Salkkuagrekaatti takakonttiin niin homma hoituu. Pitää vään muistaa ottaa riittävästi bensiiniä mukaan ja eväitä ja tupapakkaa. Pirullista odottaa 16tuntia ilman tupakkaa.”

    Tuo Salkkuagrekaatti kannattaisi laittaa vaikka vetokoukkuun asennettuun polkupyörän kuljetustelineeseen = Voisi puhista siellä ajon aikanakin, joten sähköä olisi niin kauvan, kuin bensaa riittäisi. – Hieman pitempäänkin, onhan autossa sentään akusto.

    Metsuri motokuski

    Tuossahan olisi ideaa. Laitetaan autoon vaikka viides pyörä joka pyörittää agrekaattia. Loppuisi akuista virta ainakin hiukkasen myöhemmin.

    Remie

    Kun oikein tuumataan niin perusmaksut ? mitä niillä oikeastaan saa, niillä saa luvan maksaa lähetetty lasku ei muuta. Kuka hiivatin älykkö keksi tuommoisen. Kyllä se on oikeutettua että, kun käyttää ja kuluttaa saatua palvelua tai etuutta niin siitä toki maksetaan.  Hetken päästä noita perusmaksuja on joka ainoassa paikassa. Julkinen liikenne niin pyörillä kuin uiden aina on perusmaksu , lista on loputon. Lista on nyt jo liian pitkä. Kuinkahan moni tietää ylemaksujen suuruuden , media vero ja vaikka mitä.

    jees h-valta

    Tuo sähköautonaljailu tulee osumaan vain teidän naljailijoiden omaan koipeen. On varmaa että siirrymme sähköautoihin aika kovaa kyytiäkin vielä. Vähintäänkin hybridit ovat ensimmäinen vaihe ja onhan sähköautojenkin määrä jo kovassa kasvussa. Nyt jo näkee päivittäin näinkin pienellä kaupungilla kuin Harjavalta on. Nythän teidän kaltaisenne vasta alkaa taipua nykyiseen tietotekniikan aikaan kun on viimeinen pakko. Jos olisi kymmenkunta vuotta sitten tätä teille uumoiltu näin jokapäiväisenä arkena olisi täällä ällämölöä kyllä piisannut. Nythän pankin ovikin lähinnä aukeaa enää kutsusta eli ajanvaruksena. Setelirahaa sieltäkään on enää aika turha kinuta. Autoilu menee samoin käteväksi eikä kemikaalien kanssa enää lotrata. Ottakaa vaarin älkääkä siinä faareilko, teette itsenne typeriksi. Kai nyt kehitystä saa tapahtua kulkemisessakin. ONhan tässä hevoskärryistäkin oman moottorin kärryihin sentään hypätty. Aivan samanlaisia vastamäen faareja silloinkin varmaan piisasi.

    Puuki

    Tätä menoa siirtyminen voi olla jossain vaiheessa hevosvetoiseen aikakauteen uudestaan, jos talousopit otetaan nykyvihreiden ja osin sossujenkin kirjoista.  Ja onhan se muutenkin mahdollista. Ei riitä rahat kuin pienellä osalla kansalaisista rakennella lataustolppia ja ostella autoja isoilla  akkuilla, jotka ei ole edes vähäpäästösiä . Hybridimallit jotenkin ymmärtää kun niillä pystyy kuitenkin liikkumaan maanteillä pidempää matkaakin eikä akkujen tarvitse olla yhtä kookkaita kuin täyssähköisissä.

     

     

Esillä 10 vastausta, 981 - 990 (kaikkiaan 1,209)