Keskustelut Metsänomistus Hallitusohjelma

Esillä 10 vastausta, 991 - 1,000 (kaikkiaan 1,209)
  • Hallitusohjelma

    Vaalit on pidetty ja nyt on aika kirjoittaa hallitusohjelmaa.

    Hallinto

    Maa- ja metsätalousminteriö lakkautetaan. Elinkeinojen kehittäminnen siirretään TEM:n.  Metsänkäyttö, metsästys ym  ympäristöministeriöön.

    Metsäkeskuksista rahoitus ELY-keskukseen. Metsien käyttö (=hakkuuluvat) perustettavaan ympäristövirastoon.

    Metsänkäyttöilmoitukset muutetaan maksulliseksi hakkuuluvaksi. Muutoksenhaku, kuulemiset samanlaisiksi kuin rakennusluvissa. Käsittelykustannukset peritään luvan hakijoilta. Ensimmäisen lupahakemuksen yhteydessä tulee toimittaa selvitys hakkutoiminnan ulkopuolelle jäävästä metsämaästa. Alue tulee olla vähintään 15 %, muutoin määrätään metsänkäyttömaksu. Suojeluala on omistaja ja kuntakohtainen.

    Jos ulkopuolelle jäävä ala on 10 %, maksu on 5 % hakkuutulosta.

    KEMERA

    Tukea vain tien rakentamiseen ja suo muuttamiseen takaisin luonnontilaan.

    VEROTUS

    Pääomatuloverokannaksi 35 %, 40 % ja 45 %. Korkein taso yli 60 000 euron tulolle.

    Yrittätulovähennys ja perintöverohuojennukset lopetetaan.

    TUET KUNNILLE

    Verotulojen tasausjärjestelmää (= kuntien sosiaaliapu) kehitetään. Tukea vähennetään voimakkaasti pieniltä maaseutukunnilta. Säästyvät rahat voivat kaupungit käyttää omiin  kehittämishankkeisiin. Tavoitteena on edistää nuorten muuttoa kaupunkeihin ja luoda Suomesta eurooppalainen kaupunkivaltio.

    Tästä hallitusohjelman osasta tuskin maaseudulla paljon tykätään, mutta ohjelman nauttii kohtuullisen suurta suosiota etelässä. Maaseudulla voi asua jos tulee toimeen ilman palveluita. Esim. Pohjois-Karjalassa valtion viranomaiset voidaan keskittää Joensuuhun, pl. raja ja poliisi.

     

     

     

     

     

     

     

  • metsänkasvattaja

    eipä  taida  vielä  olla  akkutekniikka tarpeeksi kehittynyttä autoihin jos  milloinkaan tuleekaan kumma kun eivät ole julkaisseet tietoa  mikä on  sähköauton hinta kun  akusto tulee  tiensä päähän ja  paljon akut  maksaa  jakuinkahan on kestonlaita varmasti  kun sähköautot yleistyisivät  niin ainakaan  sen  edulllisempaa   autoilu  ei  olisi erilaisia  veroja  tulisi  roppakaupalla  lisää ja  millähän opilla  se  sähkönhinta olisi  autoilussa  edullista  kun se  nytkin on huippukallista  siirtomaksuineen

    jees h-valta

    Suomessa kyllä sähkö on halpaa vielä. Turha tuollaista on änkätä. Jos ei osaa sähköä asiallisesti kuluttaa on oma vika jos tulee kalliiksi. Todennäköisesti sohvalla sähkölämmössä viihtyvää laatua ihmeinen. Minulla näytti suoraveloituksena (juuri katsottuna) kuukauden sähklasku olevan 37,40 euroa. Kaikkineen siis.

    Remie

    Sehän on selvä että sähköautoilu maksaa saman tai vähän enemmän kuin bensiiniaytoilu kunhan saadaan valtio täysi noita s-autoja. Auton käyttö ei tule koskaan halventumaan. Raskas s-auto liihdyttää 3 sek sataan niin vaot jäävät bitumiin. Montaa kertaa ei tarvise kiihdyttää kesällä kun tie on puhki. Kumia sinkoaa pusikkoon ennen kuulumattomalla vaudilla. S-Auton tehot pitäisi ainakin pudottaa sellaiseksi että juuri tuon 120km/h kulkisi ja kiihtyvuus 20 sek kuten hyötyajoneuvoilla. Lusikka on otettava kauniiseen käteen noiden pröystäilyjen kanssa ja lopetettava hulluttelu autoilla.

    Remie

    Akut ovat varmaan ihan hyviä mutta moottoreihin työnnetään liikaa sähköä. S-autolla voisi päästä kolme kertaa pidemmälle jos käytettäisiin moottorille kolme kertaa vähemmän sähköä. Nopeuden vaihtelut, niistä pitäisi kokonaan päästä eroon. Nyt autonvalmistajat yrittävät vihoviimeistä keinoa myydä auto ärjynä eikä järkevänä.

    metsänkasvattaja

    kyllähän sähkö on halpaa mutta  se siirto ei  ja  en  usko  että  latauspisteistä sitä  annetaan ilman  etteikö  siirrosta  velotettaisi  muutakuin  alkuvaiheessa ja  onko  tuo  sähköautoilu  lopuksi  niin ympäristö ystävällistä

    jees h-valta

    Siirtoineenkin sähkö on suomessa halpaa. Ja sitä siirtoa nyt vain on nostanut ihmisten vaatimus häiriöttömästä sähköstä joka perseen peräkulmalle.

    pikkutukki

    S-autossa sähkö siirtyy akussa paikasta toiseen ; pitääkö maksaa Carunalle sähkönsiirrosta ??

    Remie

    Halpuus on kaukana kunhan s-autoja on tarpeeksi. Oletteko unohtaneet petrooli autot. Lopuksi petroolilla ajo tuli kalliimmaksi kuin bensiininillä ajo. Ei mene kauaa kun alkaa maksuja satelemaan vaikka minkänäköistä lohen kulun estomaksua, ydinjätemaksua, tuulettoman ilman maksua, kuivuudesta johtuvaa maksua, tulvariskimaksut. Tuuli tuhomaksut. Tökkelimaksu. PERUSMAKSU SÄHKÖAUTOSTA . Raskaan ajoneuvon maksut . Ja vaikka mitä , ollaanhan huomattu että kun rahasta on kysymys niin kekseliäisyydellä ei ole rajoja. Edelläkävijät hyötyy muutamia euroja hetken aikaa mutta lysti lopetetetaan hyvin lyhyeen. Lapsellista ajattelua että edusta tulisi pysyvä. Meillä tosiaan kannetaan postia neljä kertaa vuorokaudessa nytkin. Älykääpiömäistä touhua, ettei eri tahot kykene ratkaisemaan hinta puolta siten että yksi taho hoitaisi kaikki jakelut. Kysymyksessä pitää olla valtavat rahat ja niitä ei haluta jakaa muille. Mainokset jotka tuhoavat kaiken  niitä maksatetaan kuluttajille tuotteisiin kytketyn mainoskustannuksen muodossa. Mainoksien vähennyskelpoisuus pitää ehdottomasti poistaa joka on selvää saastaa ympäristöön. Yhteiskunnan tulisi asettaa mainos vero jota ei saa millään muotoa vähentää edes ALV:ssä , lisäksi sakkoa joka lapusta joka jaetaan ihmisten riesaksi 100€ A4.

    Remie

    Kyllä siihen tulee siirtomaksu älä yhtään murehdi , tuo sähkö on vielä kiinteässä muodossa joten paakkuuntumislisää aletaan perimään ihan tuota pikaa. Vaarallisen ajoneuvon lisää, kotivakuutukset kallistuu monin kertaisiksi kun räjähdys/tulipaloriski kasvaa. Jos on vähä varainen niin kotivakuutusta ei nytkään saa. Hetken kuluttua pitää rakentaa sähköautolle metrin paksuilla betoni seinillä oleva bunkkeri ilman kattoa jotta räjähdyksen paineaalto suuntautuu kohti avointa taivasta. Saman kohtalon kokee vetyauto joissa on säiliöitä. Jokaiseen autoon tulee vaarallisten aineiden kuljetuskalustosta kertova tarra jolla ei keskustoihin asiaa eikä kuljetuskaluston kyytiin jossa liikkuu muita ihmisiä. Muutaman postauksen tapahduttua alkaa sääntöjä löytymään kysymys on vain siitä kuinka kovapäistä on silloin vallankahvassa ja montako silmäätekevää posahtanut ajoneuvo on surmannut. Vandaalit ja terroristien ei enää tarvitse kanniskella räjähteistä mukanaan kun riittää pelkkä valinta rivistä montako pannaan tällä kertaa taivaan tuuliin. Helppoa kuin heinän teko kun jokaisessa autoissa  on räjähteet mukana. Tiedossa on komea ilotulitus kun Lontoon kokoinen kaupunki lentää ilmaan.Ylikansoitus ongelma on poissa tuolla alueella.

    mettämiäs

    Hallitusohjelma pysynee ennallaan, pääministeri ainoastaan vaihtuu. Kontrasti edeltäjän kanssa kasvoi liian suureksi; kaikkien aikojen parhaan pääministerin jälkeen seuraaja olikin kaikkien aikojen surkein tapaus. Kaikkein murheellisinta koko kuviossa näyttää olevan se, että tämä sivuun heitetty tapaus ei itse ymmärrä omaa täydellistä epäonnistumistaan tuossa Suomen tärkeimmässä tehtävässä. ”Tulos tai ulos” -ajattelu ei koskekaan Rinnettä, vaan hänelle rakennellaan varapuhemiehen vakanssia; ei näytä millään olevan mitään väliä, kuten Irwin aikanaan lauloi…

Esillä 10 vastausta, 991 - 1,000 (kaikkiaan 1,209)