Keskustelut Metsänhoito Hallitusneuvottelut

• Tämä aihe sisältää 2,372 vastausta, 62 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Tolopainen toimesta.
Esillä 10 vastausta, 2,321 - 2,330 (kaikkiaan 2,372)
  • Hallitusneuvottelut

Orpo kysyy.

Millä konkreettisilla keinoilla parantaisitte suomalaisen ruuantuotannon ja metsätalouden tulevaisuutta?

Mitä raati vastaa?

Nyt olisi aika ottaa kantaa.

• suorittava porras

”Ensin tupa ja takka, sitten vasta akka!”

No, ei toteutunut kohdallani. Yhdessä jaetaan velat ja varat , ilot ja surut.

Nostokoukku

Niin kävi minullekkin. Mutta kuuleppa suorittava. Vanhankansan akkojen valmistus on lopetettu. Ei varmaan onnistuisi nykyaikana meiltäkään se kaiken yhdessä jakaminen, saattaisi tulla kaksi eri kasaa. Kundera tuo ja vie. Ja hyvin lyhyellä varoitusajalla.

Visakallo

Eikös suomaisen miehen ihanneakka ole se upporikas kuuro-mykkä, joka omistaa viinakaupan?

Apli

Mulla kävi niin että akka tuli tyhjä reppu selässä vei lähtiessään kottikärryllä kultaa, opin kerrasta ei enää naimisiin, toki ikääkin jo sen verran että ”ystäviä” lähinnä ollaan nykyisen kanssa(:

narisija

Asiasta toiseen, eli hallituksen aikeisiin kurittaa julkista terveydenhuoltoa ja rahoittaa yksityistä puolta aluksi puolen miljardin verran, eikä jääne tähän. Selitystä selityksen perään miksi on välttämätöntä leikata julkiselta puolelta, toisella kädellä on kuitenkin vara rahoittaa yksityistä.

Nostokoukku

Kokoomuksen pitkäaikainen haave. Amerikan malli.

Tomperi

<p>VAikia olla eri mieltä Nostokoukun kanssa.  Köyhät kyykkyym ja palataan vuosikymmenelle -60. Muistaneeko kukaan? kymmeniä ihmisiä paleltui asunnottomina helsingissä, vailla yöpaikkaa, en tiedä kuinka moni heistä oli menettänyt terveytensä rakentaessaan suursuomea jne….</p>

narisija

Hyvin muistan paleltumiset, Jätkäsaaren sillan allakin värjötteli porukkaa 60 – luvun alussa ja monessa muussa paikassa. En tosin tiedä kuoliko siellä ketään, vetoinen kortteeri joka tapauksessa.

Panu

Yksityisen terveydenhoidon Kela-korvauksia siis nostetaan. Jos joku on joskus yksityisellä käynyt niin tietää, että ne korvaukset ovat olleet todella matalia.

Kela-korvauksen noston seurauksena porukkaa siirtyy julkiselta puolelta yksityisen puolen asiakkaiksi. Tulee köyhille tilaa.

Eikä julkinen ja yksityinen terveydenhoito mitenkään täysin erillään ole ollut missään vaiheessa. Koko ajan julkinen puoli ostaa yksityiseltä palveluita. Esim. minun alueellani terveyskeskuspalvelut tarjoaa Mehiläinen.

Amerikan mallista tässä ei ole tietoakaan koska kaiken maksaa valtio ja kunnat.

Metsuri motokuski

Minä käytän yksityistä terveydenhuolto aika usein. Hoitoon pääsee melkein heti ja palvelu toimii. Onneksi olen vähän joutunut niitä käyttämään. Nyt iski sitten aikamoiset jalkakivut ja varasin ajan yksityiselle erikoislääkärille suoraan. Magneettikuvat jalasta ja arvio vammasta heti. Maksoihan se joku sata euroa mutta olin valmis siihen kun ensiksi jonotan terveyskeskukseen sieltä sitten buranakuuri ja mahdollisesti jonotus erikoislääkärille.  Väitän että puolessa vuodessa en olisi saanut sitä palvelua jota nyt sain yhdessä päivässä. Hoito jatkui ja nyt hyppäsin sitten julkiselle puolelle suoraan sairaalan erikoisortopedin pakeille ja hermokartoitukseen. Yksityisen lääkärin lähetteellä.  Sairaslan kulut olivat vain 41 euroa. Nyt homma alkaa olla hoidettu. Toipuminen jatkuu ja ongelma kartoitettu. Olemme meidän perheessä käyttäneet aina tätä yksityisen ja julkisen hybridiä joka toimii hyvin.

Esillä 10 vastausta, 2,321 - 2,330 (kaikkiaan 2,372)