Keskustelut Metsänhoito Hallitusneuvottelut

• Tämä aihe sisältää 2,372 vastausta, 62 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Tolopainen toimesta.
Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 2,372)
  • Hallitusneuvottelut

Orpo kysyy.

Millä konkreettisilla keinoilla parantaisitte suomalaisen ruuantuotannon ja metsätalouden tulevaisuutta?

Mitä raati vastaa?

Nyt olisi aika ottaa kantaa.

• Visakallo

Jälkikasvu hyödynsi jo parikymppisinä kukin vuorollaan ensiasunnon ostajan verovapauden. Oli hyvä saada mahdollisimman nuorina oma jalka pöydän alle.

jees h-valta

Meillä jo allekkin parikymppisenä peruskorjasi ammattikoulun päättötyönä vanhan torpan. Ei siitä kyllä tainnut missään kohtaa tuollaista veroa mennä. Mutta koulu sujui sukkelaan omaa pirttiä tehressä. Opettaja kävi joskus aina kurkkaamassa. Varsinaista talonrakentajaa ei kuitenkaan tullut vaan työnjohtaja kunnossapitofirmaan.

Nostokoukku

Onko Visan tenavat olleet lapsityövoimana jossain, kun noinkin nuorena ovat jo taloja ostelleet.

Visakallo

Lapsina olivat tietysti meikäläisen hommissa, mutta heti kun mahdollista aloittivat työelämän. Toki siinä pankkiakin talojen ostossa tarvittiin.

Tolopainen

Olen kieltänyt lapsia ostamasta kenenkään kanssa yhteistä asuntoa. Omissa nimissä niillä on kämpät, vaikka asuvat vakiintuneessa parisuhteessa. Jos toinen lähtee, mikään ei muutu asuntotilanteessa.

Nostokoukku

Saman neuvon olen antanut omilleni. On katkeraa ostaa asunto kahteen kertaan. Varsinkin kun omaisuuteen on tullut arvaamatta vi…un mentävä reikä.

Apli

Eipä eläkeläisten juurikaan kannata asuntoa suomessa enää omistaa siinä iässä, ja jos on oma asunto kannattaa se myydä pois, eläkeläinen saa niin hyvät asumistuet jos on pienituloinen eläkeläinen ja rikkaampi osa voi maksaa itse vuokransa, rahaa ja kultaa kun ei saa arkkuun mukaan.

Nostokoukku

Niinpä niin. Olen tässä omaa polkunani mietiskellyt. Jos vielä saisin alusta aloittaa, en hankkisi minkäänlaista omaisuutta. Korkeintaan muutaman laadukkaan metsästysaseen. Onneksi nykynuoriso on pääosin tainnut tehdä saman havainnon. Isolla osalla ei ole edes pyhää lehmää, autoa.  Huoleton on hevoseton ja velaton poika.

Tomperi

Nostokoukku, juuri tänään mietin, myynkö aseeni vai sahaanko aseeni piiputtomaksi vien rojut  poliisiasemalle. Aseeni, tarkoittaako se yhtä vai useampaa asetta?

narisija

”oma jalka pöydän alle” ;), itse sain nuorena neuvon, ettei emäntää ennen kuin saa jalat oman pöydän alle, hyvä neuvo ja myös toteutui.

Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 2,372)