Keskustelut Metsänhoito Hallitusneuvottelut

• Tämä aihe sisältää 2,372 vastausta, 62 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Tolopainen toimesta.
Esillä 10 vastausta, 2,291 - 2,300 (kaikkiaan 2,372)
  • Hallitusneuvottelut

Orpo kysyy.

Millä konkreettisilla keinoilla parantaisitte suomalaisen ruuantuotannon ja metsätalouden tulevaisuutta?

Mitä raati vastaa?

Nyt olisi aika ottaa kantaa.

• A.Jalkanen

Paitsi jos korko on samaan aikaan korkea kuten nyt.

Nostokoukku

Korko ei ehdi aina inflaation eikä palkkakehityksen mukaan. Kiinteistön ostajat kuvittelevat, että korkea inflaatio syö lainaa ennen kuin korot lähtevät nousemaan.

Visakallo

Suorittava tuolla edellä tiedusteli minun vuotuisia raivaus pinta-aloja. 163 ha/3 vuotta, eli n. 54 ha/vuosi. Sisältäen varhaisperkaukset, taimikonhoidot, ennakkoraivaukset, tien- ja ojanlaitojen hoidot, ja maisemanhoidot. Hyvin rauhallinen kolmen tankillisen tahti/päivä, n. 200 päivää/vuosi.

Visakallo

Tänään oli työlajina sellaista, mitä ei vielä aikaisemmin ole tullut minulle eteen, eli käytöstä poistetun sähkölinjan ”ennallistaminen”.  Alue oli ottanut runsaasti kuusen- ja koivuntainta, ja siitä sai kyllä tehtyä aika kelvollisen taimikon.

suorittava porras

Tuossa on ihan kelpo tavoitteita muillekin metsänomistajille. Kemerakin on ihan työllä ansaittua .Raivattavaa on ollut kyllä melkoisesti ,jos hehtaarilla palaa keskimäärin lähes kymppi bensaa. En ole saanut palamaan sitä määrää haastavimmilla ennakkoraivauksillakaan niillä palstoilla, jotka ovat olleet herran hallussa alusta alkaen.

… mutta tuohon valtion talouspuoleen….siihen voi itse kukin vaikuttaa parhaiten pitämällä itsensä ja omaisuutensa kunnossa mieluummin hiukan ennakoiden , kun liian myöhään . Tehostettu hoito on aina kallis vaihtoehto oli kyseessä terveys tai metsäomaisuus.

Visakallo

Kuten olen jo aikaisemminkin kertonut, raivaan muitakin kuin omia metsiäni. Talleta nyt suorittava jo itsellesi jonkinlainen muistio näistä minun raivauksistani, ettei tarvitsisi taas jonkin ajan kuluttua selostaa näitä samoja asioita. Tämä kun oli laskujeni mukaan kanssasi jo kahdeksas kerta.

suorittava porras

Vaikka olisi yhdeksäs kerta niin ,jos hehtaarilla polteaan raivauksessa lähes kymppi bensaa on toimenpide vähän myöhässä tai sahan säädöt pielessä.

Visakallo

Nyt se 9,2 litraa on näköjään kasvanut suorittavan jutuissa jo kympiksi! Onkohan suorittavan muissakin jutuissa vähän tarkistamisen varaa..? Meikäläisen luvut perustuvat kirjanpitoon.

Makarov

4-5 litraa minulla menee keskimäärin hehtaarilla bensaa taimikonhoidossa. Varhaisperkkuulla 3-5 litraa. Isoja kuvioita niin kyllähän sinne tietysti vaihtelua mahtuu kun saattaa välillä rehevämpiä notkoja olla kuivemmanmaan seassa. Nytkin on työnalla 14ha mäntykuvio. Aika samanlaista on mutta on sielläkin jonnin verran vaihtelua. Kasvu on positiivisesti kyllä yllättänyt.

Nostokoukku

Linkitetään keskustelua hieman otsikkoon. Niimpä kysyn, kattaako uusi Metka-avustus polttoainekulut?

Esillä 10 vastausta, 2,291 - 2,300 (kaikkiaan 2,372)